mahyachatbanner

تجارت بزرگ بزرگتر می شود – نیویورک تایمز

وقتی پرزیدنت بایدن روی کار آمد، چندین سیگنال ارسال کرد که آماده است تمرکز شرکت ها را افزایش دهد. یکی از واضح‌ترین آنها انتصاب لینا خان مدافع مصرف‌کننده – منتقد برجسته قدرت انحصاری – برای رهبری کمیسیون تجارت فدرال بود.

در عوض، تصاحب‌ها تحت نظر بایدن ادامه داشته است. هفته گذشته آخرین شواهدی را ارائه داد که نشان می‌دهد کاهش تمرکز شرکت‌ها دشوارتر از آن چیزی است که بایدن امیدوار بود: دادگاه‌های ایالات متحده تلاش‌های FTC برای جلوگیری از جذب مایکروسافت از شرکت بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard را رد کردند. مایکروسافت می تواند قرارداد را در ماه های آینده نهایی کند. یک ضرب الاجل کلیدی در این هفته تمدید شد.

این ادغام پس از تعدیل تورم، تا کنون بزرگترین ادغام در بازی های ویدیویی خواهد بود. صنعت بازی اکنون بخش های قابل توجهی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است. این بزرگتر از ترکیب موسیقی، انتشارات کتاب ایالات متحده و ورزش آمریکای شمالی است. بخش بازی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد هر کدام سالانه بیشتر از همه سینماهای ایالات متحده درآمد دارند. این دو شرکت از بزرگترین شرکت‌ها در بازی هستند، همانطور که این نمودار توسط همکارم اشلی وو نشان می‌دهد:

FTC اعلام کرد که ادغام Microsoft-Activision ضد رقابتی است و برای توقف آن شکایت کرد. این آژانس استدلال کرد که این ادغام به مایکروسافت، سازنده کنسول بازی ایکس باکس، نسبت به رقیبش، سونی، سازنده پلی استیشن، مزیت بسیار بزرگی خواهد داد. فرنچایز عظیم Activision، Call of Duty، از جذابیت خاصی برخوردار بود. نسخه جدید Call of Duty همواره یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های Xbox و PlayStation در هر سال است. اما اگر مایکروسافت مالک Call of Duty باشد، می‌تواند بازی را منحصر به ایکس‌باکس کند و یکی از بزرگترین جاذبه‌های بازی را از سونی بگیرد.

برای رفع این نگرانی ها، مایکروسافت قول داد که بازی های Call of Duty را برای 10 سال دیگر روی پلی استیشن قرار دهد. این یکی از دلایلی بود که دادگاه ها علیه FTC رای دادند: آنها دریافتند آژانس نشان نداده است که این معامله احتمالاً به رقابت آسیب می رساند.

با حکم خود، دادگاه ها اجازه ادغام بزرگ دیگری را می دهند که صنعت بزرگ را بیشتر تحکیم می کند. بسیاری از کارشناسان می گویند که این روند در نهایت با کاهش رقابتی که قیمت ها را کاهش می دهد و کیفیت کالاها و خدمات را بهبود می بخشد، به مصرف کنندگان آسیب می رساند، حتی اگر FTC قادر به اثبات همه این موارد در این مورد نباشد.

بیایید بزرگنمایی کنیم. در چند دهه گذشته، بازارها متمرکزتر شده اند. همانطور که این نمودار نشان می دهد، بزرگترین شرکت ها بر اکثر صنایع تسلط دارند:

چرا این مهم است؟ به زبان ساده، فقدان رقابت به شرکت ها اجازه می دهد دستمزدها را کاهش دهند، قیمت ها را افزایش دهند و کیفیت محصولات خود را کاهش دهند. یک مثال کلاسیک خدمات اینترنتی است: بسیاری از آمریکایی ها در مکان هایی زندگی می کنند که تنها یک یا دو ارائه دهنده دارند. این شرکت‌ها قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارند، اینترنت ممکن است ضعیف باشد و خدمات مشتری اغلب بد است. از آنجایی که مشتریان گزینه‌های جایگزین ندارند، ارائه‌دهندگان می‌توانند از آن خطاها خلاص شوند.

کارشناسان می گویند تمرکز شرکت ها این نوع مشکل را عمیق تر می کند. یک اقتصاددان به این نتیجه رسید که تمرکز بازار برای خانواده معمولی آمریکایی بیش از 5000 دلار در سال هزینه دارد. مترقیانی مانند خان استدلال کرده‌اند که تنظیم‌کننده‌ها باید این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

دولت بایدن این هفته دستورالعمل هایی را منتشر کرد که به دنبال تشدید قانون ضد انحصار است که اقدامات ضد رقابتی را محدود می کند. در زمان خان، FTC همچنین دادگاه‌ها را تحت فشار قرار داد تا بار اثبات مورد نیاز برای نشان دادن ضدرقابتی بودن ادغام را کاهش دهند. برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که این رویکرد دارای شایستگی است: دادگاه‌های ایالات متحده در چند دهه گذشته سطح را بسیار بالا برده‌اند و از استانداردهای بریتانیا و بیشتر اروپا فراتر رفته‌اند.

داگلاس ملامد، کارشناس مسائل ضد انحصار در دانشکده حقوق استنفورد گفت: «ما می‌توانیم فردی را به دلیل قتل بر اساس شواهد غیرواقعی محکوم کنیم و او را به زندان بفرستیم». اما اغلب به نظر می‌رسد که دادگاه‌ها به شاکیان اجازه نخواهند داد در یک پرونده ضدتراست بر اساس شواهد غیرواقعی پیروز شوند.»

FTC هنوز دادگاه ها را متقاعد نکرده است که استانداردهای خود را کاهش دهند. ضرر آژانس در پرونده Microsoft-Activision آخرین نمونه است. همچنین نتوانست مانع خرید شرکت واقعیت مجازی درون توسط متا شود. و حتی در دادگاه اداری خود که به نفع شرکت تعیین توالی ژن Illumina در خرید شرکت Grail رای داد، شکست خورده است.

هدف خان هنوز پتانسیل دارد. آخرین تغییر عمده در قوانین ضد انحصار، در دهه 1970، پس از دهه ها تلاش محافظه کاران برای سوق دادن قانون و دادگاه ها به سمت خود رخ داد. جنبشی که خان به رواج آن در میان ترقی خواهان کمک کرد، تنها چند سال قدمت دارد. اگر بیشتر مردم را متقاعد کند و مهمتر از همه قضاوت کند، در نهایت می تواند موفق شود.

مربوط: شکست های FTC سوالات جدیدی را در مورد استراتژی خان ایجاد کرده است. یکی از مدیران اجرایی گفت: «همه این خسارت‌های دادگاه باعث می‌شود که تهدیدهای آنها بیشتر شبیه یک ببر کاغذی شود.

  • حزب محافظه کار بریتانیا دو کرسی را در انتخابات ویژه پارلمانی از دست داد که نشانه ای شوم برای آینده سیاسی نخست وزیر ریشی سوناک است.

  • جنگ بر رنج کودکان اوکراینی مبتلا به سرطان افزوده است.

  • در زیر جنگلی انبوه در مکزیک، باستان شناسان با استفاده از لیزر ویرانه های یک شهر مایا را کشف کردند.

بار کاغذبازی پزشکی به تعویق انداختن مراقبت و بیمار کردن بیماران است. دکتر. ژاوی کارکوفسکی می نویسد.

در پادکست Matter of Opinion، نویسندگان تایمز توصیه های کتاب تابستانی خود را به اشتراک می گذارند.

در اینجا ستون ها توسط نیکلاس کریستوف در مورد تجارت جنسی و گیل کالینز در مورد جو منچین

کجا هستیم: جوانان عرب آمریکایی در یک سالن قلیان در دیربورن، میش، جامعه پیدا می کنند.

“آیا من جایگزین خود را آموزش می دهم؟”: کارکنان مرکز تماس با تهدید هوش مصنوعی برای مشاغل خود مواجه هستند.

عشق مدرن: پدری حافظه خود را از دست داد اما جنسیت فرزندش را تشخیص داد.

زندگی های زیسته: پس از اخراج او از ارتش ایالات متحده در سال 1963 به دلیل لزبین بودن، لیلی وینسنز در دوران قبل از شورش های استون وال به یکی از مبارزان اولیه حقوق همجنس گرایان تبدیل شد. او در 85 سالگی درگذشت.

بازیکنان قدیمی‌تر زمانی به پرینت‌های MapQuest تکیه می‌کردند. یک جوان تر هرگز از دستگاه پخش سی دی استفاده نکرده است. تیم ایالات متحده در افتتاحیه مسابقات امشب مقابل ویتنام، یک شکاف نسلی برای غلبه بر آن دارد.

زنان ویتنامی در اولین جام جهانی خود نماینده یک کشور شیفته فوتبال هستند.

ایالات متحده به دلیل قرارداد کاری خود با فدراسیون فوتبال ایالات متحده، صرف نظر از اینکه چگونه به پایان برسد، بیش از هر تیمی پول به خانه خواهد برد.

استرالیا پس از از دست دادن ستاره خود، سام کر، به دلیل مصدومیت، ایرلند را با نتیجه 1-0 شکست داد. کانادا، یک مدعی برتر، با نیجریه با تساوی بدون گل مبارزه کرد. و اسپانیا 3-0 کاستاریکا را شکست داد.

تغییر دست: مالکان تیم NFL با فروش فرماندهان واشنگتن موافقت کردند و مالک خروجی، دنیل اسنایدر را 60 میلیون دلار جریمه کردند، پس از تحقیقات نشان داد که او یک تشویق کننده سابق را مورد آزار و اذیت قرار داده است. این بزرگترین جریمه ای بود که تا به حال علیه مالک تیم NFL وضع شده بود.

مربی NFL بیرون می آید: گمان می‌رود که کوین ماکسن، مربی جکسونویل جگوار، اولین مربی مرد آشکارا همجنس‌گرا در ورزش‌های بزرگ حرفه‌ای مردان آمریکایی باشد.

ترجمه بین فرهنگ ها: گابریل جیانوردولی و رابرت ایتو می نویسند، کتاب های کمیک ژاپنی، معروف به مانگا، در ایالات متحده محبوب هستند، اما ترجمه آنها برای مخاطبان غربی دشوار است. در ژاپن، کتاب‌ها از راست به چپ خوانده می‌شوند. و صفحات اغلب مملو از صداها هستند – هزاران کلمه ی نمادین در ژاپنی وجود دارد که بسیار بیشتر از معمول “pow!” از کمیک های آمریکایی

  • طرفداران می گویند که حالات چهره جان مایر هنگام نواختن گیتار تقریباً به اندازه موسیقی او پرشور است.

  • با لیفت های صورت شش رقمی و پیام های متنی خشن، شخصیت Bitsy von Muffling در “And Just Like That…” سامانتا جونز را از فیلم اصلی “سکس و شهر” تداعی می کند.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما