چگونه می توانم مردان را به حضور در میز شکرگزاری دعوت کنم؟

در روز شکرگزاری با خانواده ام، یا هر زمان که من و شوهرم در خانه مان غذا می پذیریم، فقط زنان کمک می کنند ظرف های کثیف را از روی میز پاک کنند. من اغلب می خواهم که هیچ کس به ما کمک نکند، اما مردم – که منظورم زنان است – همیشه کمک می کنند. من مطمئن می شوم که شوهرم وارد میدان می شود. بچه های ما هنوز خیلی کوچک هستند اما من را آزار می دهد که پدر، برادرم و سایر شوهران جامعه ما (جایی که بیشتر زنان در خارج از خانه کار می کنند) هنوز آشپزی و نظافت را کار زنانه می دانند. حدس می زنم به من بگویید که من فقط می توانم از شوهرم کمک بخواهم. آیا کار دیگری می توانم انجام دهم؟

راشل

خب، اشتباه حدس زدی، راشل! با این حال، قبل از اینکه به سؤال شما بپردازم، اجازه دهید مخالفت مردانی را که مسئولیت مساوی (یا بیشتر) کارهای خانه را بر عهده می‌گیرند، و مردان آداب معاشرت که معتقدند هیچ مهمانی نباید انگشتش را بلند کند، کنار بگذارم: این دنیای گسترده‌ای است. بسیاری از شرکای مرد آشپزی می کنند و تمیز می کنند، و بسیاری از مهمانان به سختی می خواهند کمک کنند، مهم نیست که هر چند وقت یکبار میزبان ها از آنها بخواهند که این کار را نکنند.

با این حال، من بارها شاهد عدم تعادلی که شما توصیف می‌کنید، بوده‌ام، چه در آشپزی، نظافت یا مراقبت از کودک. زنان تمایل به کار دارند و بسیاری از مردان می نشینند و تماشا می کنند. دلیلی نمی بینم که شما در مورد نابرابری در خانه خود ساکت باشید، حتی در میان مهمانانی که مدل «اُزی و هریت» را برای روابط خود انتخاب کرده اند.

ده‌ها سال پیش، مادرم در میز شکرگزاری ما اعلام کرد: “برای سپاسگزاری از همه کارهایی که زنان انجام می‌دهند، اکنون مردان پاک خواهند شد.” او و سایر زنان نشسته ماندند و مردان به کار مشغول شدند – آن طور که به یاد می‌آورم با شادی کافی. (اگر ترجیح می دهید، درخواست خود را برای افرادی که در آشپزی کمکی نکرده اند تنظیم کنید.) این کار نسبت به سخنرانی در مورد نقش های جنسیتی سبک تر است، اما به مشکلی که شما مطرح می کنید می پردازد و الگوی خوبی برای فرزندان خردسال شما می باشد.

من دو خواهر زاده 20 ساله دارم. در چند سال گذشته، مناسبت های زیادی برای هدیه دادن به آنها وجود داشته است: فارغ التحصیلی، دوش گرفتن، عروسی و تولد فرزند. هیچکدام در اعتراف به هدایا عالی نیست، و شروع به آزار من می کند. من خواسته ام (از طریق پیامک) بپرسم که آیا آنها هدیه من را دریافت کردند، سپس آنها از من تشکر می کنند. به ندرت فرصتی برای نشستن و بحث درباره اهمیت قدردانی وجود دارد. پیشنهادی دارید؟

عمه

یک مشاهده: من هرگز نامه ای از یک جوان مبنی بر شکایت از نبود هدیه دریافت نکرده ام، اما غرق در ایمیل های هدیه دهندگانی هستم که از عدم پذیرش هدیه گیرندگان جوان به تنهایی صدمه دیده یا آزرده خاطر شده اند. برای من، این استدلال برای اصلاح دوره است (مگر اینکه دوست داشته باشید احساس بدی داشته باشید).

البته خواهرزاده های شما باید از شما تشکر کنند، اما من نمی توانم این کار را انجام دهم. اگر آنها نسبت به شما و هدایای شما بی تفاوت هستند، یا اگر رابطه واقعی شما با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان است – همانطور که معمولاً اتفاق می افتد – از دادن خودداری کنید. اگر به اندازه کافی به خواهرزاده های خود نزدیک نیستید که مستقیماً از آنها خواسته های خود را بخواهید، آن را متوقف کنید. گرفتن هدایای بیشتر راه حلی نیست و با شکایت از اشخاص ثالث به هیچ چیز نمی رسید. اگر نمی توانید به بوقلمون سرد بروید، کارت های تبریک را در نظر بگیرید.

همسرم (به درستی) فکر می‌کند که من توصیه‌های «مفید» زیادی به او می‌دهم – مثلاً چگونه ماشین ظرفشویی را بارگیری کند یا از اشتباهات گرامری اجتناب کند. من سعی می کنم متوقف شوم. اما اخیراً وقتی با زوج های دیگر معاشرت می کنیم، او به بازی های تلفنی خود روی آورده است. او بدنش را می چرخاند تا کاری را که انجام می دهد پنهان کند، اما این خیلی بی ادبانه به نظر می رسد! من از گفتن هر چیزی خودداری کرده‌ام، با توجه به موضوعی که با مشاوره داریم، اما آیا می‌توانم این یک بار چیزی بگویم؟

شوهر

اجازه دهید ببینم آیا من این حق را دارم: شما آنقدر از مسیر “نصیحت مفید” – مستعار انتقاد – سوء استفاده کرده اید که اکنون ستون های مشاوره را برای ارائه آن به شما استخدام می کنید. موافقم که بی ادبی است که هنگام معاشرت با تلفن همراه باشیم، اما فکر می کنم جریان بی پایان انتقاد از همسر بدتر است. (ممکن است عزت نفس شریک زندگی شما را کاهش دهد.)

منتظر بمانید تا یک هفته کامل را بدون توجه به رفتار همسرتان بگذرانید – از هم اکنون شروع کنید! – و سپس از او بخواهید که تلفنش را در مجالس به احترام دوستانتان قرار دهد. برد – برد!

با قدم زدن در محله مسکونی خود با ژرمن شپرد شیرینم، آیا پرتاب کیسه های مدفوع مهر و موم شده در سطل های زباله دیگران که در حاشیه هستند و در انتظار جمع آوری هستند اشکالی ندارد؟

طعم سگ

این سگ عاشق یک نه سخت به شما خواهد داد. در محله من، سطل های زباله خصوصی است. ممکن است برخی از افراد بسته به تخصص شما در گره زدن کیسه مدفوع، بدشان نیاید، اما دور انداختن مواد مدفوع در ملک شخصی دیگران بدون اجازه، گامی بزرگ است.

همچنین، شرکت زباله من از من درخواست می کند که همه زباله ها را در کیسه های پلاستیکی بزرگ که بسته شده اند قرار دهیم. (ممکن است کیسه‌های مدفوع نشت کند یا مهر و موم نشود و آشفتگی ایجاد کند.) اگر در مسیر پیاده‌روی شما سطل زباله شهری وجود ندارد، کیسه‌های مدفوع را با خود به خانه ببرید و در آنجا دور بیندازید.


برای کمک به وضعیت نامناسب خود، یک سوال به [email protected]، به فیلیپ گالانز در فیس بوک یا @SocialQPhilip در توییتر.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما