نظر | امیدواریم الون ماسک توییتر را نابود کند

بدیهی است که توییتر تنها پلتفرم رسانه اجتماعی با ویژگی های اعتیادآور نیست. اما با وعده دائمی اخبار فوری، گرسنگی افرادی را که در روزنامه‌نگاری و سیاست کار می‌کنند تغذیه می‌کند و تأثیری نامتناسب و عمدتاً منفی بر آن حوزه‌ها و در نتیجه بر زندگی ملی ما می‌گذارد.

درست است که توییتر می‌تواند برای جلب توجه به بی‌عدالتی و تظاهرات‌ها خوب باشد، همانطور که پس از قتل جورج فلوید انجام داد. اما همانطور که همکار من زینپ توفکچی در کتاب خود “توئیتر و گاز اشک آور” نشان داد، در حالی که رسانه های اجتماعی به جنبش های بدون رهبر کمک می کنند تا به سرعت ادغام شوند، فقدان یک زیرساخت سازماندهی در دنیای واقعی می تواند به طور مهلکی آنها را تضعیف کند. همانطور که نیویورک تایمز اخیراً گزارش داد، این یکی از دلایلی است که جنبش‌های اعتراضی توده‌ای “امروزه بیش از هر نقطه دیگری از دهه 1930 به بعد احتمال شکست دارند.”

توییتر در دامن زدن به قبیله گرایی بسیار بهتر از ترویج پیشرفت است. طبق یک مطالعه در سال 2021، محتوایی که «خصومت بیرون گروهی» – احساسات منفی نسبت به گروه‌های نامطلوب – را بیان می‌کند، محرک اصلی تعامل در رسانه‌های اجتماعی است. این مبتنی بر تحقیقات قبلی است که نشان می دهد در توییتر، اطلاعات نادرست، به ویژه در مورد سیاست، “به طور قابل توجهی دورتر، سریع تر، عمیق تر و گسترده تر از حقیقت” منتشر می شود. ترامپ تقریباً درست می گفت که بدون توییتر رئیس جمهور نمی شد.

مال شرکت تحقیق داخلی نشان داده است که الگوریتم توییتر اکانت های راست و منابع خبری را نسبت به اکانت های چپ تقویت می کند. اگر ماسک قدرت را در دست بگیرد، احتمالاً این پویایی تا حدودی تشدید خواهد شد. ماسک گفته است که توییتر “سوگیری شدید چپ” دارد و او می خواهد ممنوعیت های دائمی را لغو کند، به جز حساب های اسپم و آنهایی که صریحاً خواستار خشونت هستند. این نشان می دهد که چهره هایی مانند الکس جونز، استیو بنن و مارجوری تیلور گرین دوباره مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

اما همانطور که یکی از افرادی که به ماسک پیامک ارسال کرد، اشاره کرد، بازگرداندن راست‌گرایان ممنوعه به توییتر یک “بازی ظریف” خواهد بود. به هر حال، دلیل اینکه توییتر در وهله اول اعتدال شدیدتر را معرفی کرد این بود که سمیت آن برای تجارت مضر بود. در سال 2016، دیزنی به خرید توییتر نزدیک شد، اما در نهایت به دلیل آزار و اذیت گسترده در این پلتفرم، تا حد زیادی به تعویق افتاد. بلومبرگ گزارش داد: “ناراحتی دیزنی از سوء استفاده در سایت نشان می دهد که این مشکل بزرگتر از آنچه مدیرانش تصور می کردند برای چشم انداز تجاری توییتر است.”

اگر ماسک توییتر را به سمت سایت‌های راست‌گرای مانند Gab، Parler و Truth Social سوق دهد، ممکن است کاربران جدیدی را جذب کند، اما به قیمت دفع دیگران. در حال حاضر، رشد کاربران توییتر کند شده است، و همانطور که ماسک زمانی که تلاش می کرد از معامله خارج شود، اشاره کرد، بسیاری از حساب های برتر آن زیاد پست نکن. واشنگتن پست گزارش می دهد که برای سرگرمی های لیست A، توییتر “به عنوان یک پلتفرم پر خطر و کم پاداش در نظر گرفته می شود.” بسیاری از افراد غیر مشهور همین احساس را دارند. من نمی توانم تعداد افراد جالبی را که زمانی در سایت فعال بودند اما دیگر نیستند حساب کنم.

هجوم ترامپ گرایان جو را بهبود نمی بخشد. توییتر ذخیره نمی شود. شاید اگر خوش شانس باشیم، نابود شود.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما