mahyachatbanner

تور PGA می گوید صندوق ثروت عربستان می تواند حداقل 1 میلیارد دلار در قرارداد گلف قرار دهد

یکی از مدیران PGA Tour روز سه‌شنبه به کنگره گفت که صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی می‌تواند بیش از یک میلیارد دلار در اتحاد جاه‌طلبانه‌ای سرمایه‌گذاری کند که می‌خواهد گلف حرفه‌ای را تغییر دهد – اگر در برابر موشکافی واشنگتن و سرچشمه سوء ظن و خشم نسبت به نقش گسترده سعودی‌ها در یک ورزش جهانی مقاومت کند.

ران پرایس، مدیر اجرایی تور، با حضور در برابر سناتورهایی که سؤالاتشان از نوازندگی تا دادستانی را در بر می گرفت، گفت که اندازه تزریق نقدی از صندوق ثروت به یک شرکت انتفاعی برنامه ریزی شده نهایی نیست. اما او “مذاکرات” را تصدیق کرد که در نهایت می تواند منجر به سرمایه گذاری “یک میلیارد دلاری شمالی” شود.

این اعتراف، در طی جلسه‌ای که گاهی مملو از عصبانیت کنگره در مورد تصور پول‌های خارجی در گلف بود، بر مقیاس جاه‌طلبی‌های فزاینده عربستان سعودی در ورزش‌های بین‌المللی، که شامل هجوم به فوتبال و مسابقات فرمول 1 می‌شد، تأکید کرد. با این حال، این روند، مبهم بودن توافق چارچوبی را که از زمان اعلام آن در 6 ژوئن، گلف حرفه ای را دچار تشنج کرده است، آشکار کرد.

این پیمان عملاً طرح کلی برای ایجاد یک شرکت انتفاعی بود که شامل سرمایه‌گذاری‌های تجاری تور PGA، صندوق ثروت و تور جهانی DP، که قبلاً تور اروپا بود، می‌شد. جز تعهد به پایان دادن به دعوی، جزئی از توافق الزام آور نیست و مذاکره کنندگان امیدوارند تا پایان سال به یک قرارداد مهر و موم شده برسند.

پرایس روز سه‌شنبه در سخنانی به کمیته فرعی دائمی تحقیقات سنا گفت: «شما معمولاً درباره یک معامله در علنی مذاکره نمی‌کنید، اما ما متعهد هستیم که از یک توافق چارچوبی به یک توافق قطعی حرکت کنیم.»

به گفته پرایس، پیشرفت معامله برای بقای تور، که کسری از اندازه صندوق ثروت است، ضروری است. در برآورد تور، صورتحساب‌های قانونی، کیف‌های متورم برای حفظ وفاداری بازیکنان برتر و مواردی از این دست، چنان سریع در حال افزایش بودند که به زودی ناپایدار می‌شدند.

جیمز جی. دان سوم، یکی از اعضای هیئت مدیره تور که به مذاکره در مورد معامله اولیه کمک کرد، گفت که صندوق ثروت «یک تیم مدیریتی دارد که می‌خواهد تور را نابود کند» که توسط «یک افق نامحدود و مقدار نامحدود پول» پشتیبانی می‌شود.

دان در یک نقطه در طول جلسه استماع، که در اتاق شلوغ کاپیتول هیل برگزار شد، که قبلاً محل جلسات تأیید دادگاه عالی و جلسات کمیسیون 11 سپتامبر بود، گفت: «ما می‌دانستیم که مبارزه طولانی‌مدت مضر خواهد بود.

مدیران تور مشتاق بودند نشان دهند که چگونه این توافق، اگرچه آزمایشی است، اما آنها را برای اجرای عملیات روزانه گلف حرفه ای در موقعیتی قرار می دهد. کمیسر این تور، جی موناهان، به عنوان مدیر اجرایی شرکت جدید انتخاب شده است که انتظار می‌رود PGA Tour Enterprises نامیده شود و انتظار می‌رود که این تور اکثریت کرسی‌های هیئت مدیره شرکت را پر کند.

مدیران اجرایی به مراتب کمتر مشتاق بحث در مورد چگونگی یاسر الرمیان، فرماندار صندوق ثروت، به عنوان رئیس PGA Tour Enterprises بوده اند و چگونه توافق چارچوب زمینه را برای افزایش حقوق سرمایه گذاری برای صندوق مستقر در ریاض فراهم می کند که قدرت و ارزش آن در سال های اخیر افزایش یافته است.

رسیدن به توافق نهایی قطعی نیست. در آخر هفته، یکی از اعضای هیئت مدیره تور، رندال استفنسون، مدیر اجرایی سابق AT&T، استعفا داد. استفنسون در نامه‌ای درباره خروج خود گفت که “ساختاری که در حال حاضر توسط مدیریت مذاکره می‌شود، چیزی نیست که بتوانم به طور عینی ارزیابی کنم یا با وجدان خوب از آن حمایت کنم.”

اگر هیئت مدیره در نهایت از یک ترتیب الزام آورتر حمایت کند، این معامله می تواند به شدت به رگولاتورهای ضد انحصار وزارت دادگستری وارد شود، که می توانند به دنبال مسدود کردن معامله باشند. پرایس روز سه شنبه گفت که این وزارتخانه قصد خود را برای بررسی این ترتیب به وضوح اعلام کرده است.

در خیابان پنسیلوانیا از وزارت دادگستری، این چارچوب باعث دو تحقیق سنا، لایحه ای در مجلس برای لغو وضعیت معافیت مالیاتی تور و جلسه استماع روز سه شنبه شده است. با این حال، این استماع ویترینی بود از اینکه چگونه مخالفان کنگره ممکن است کارهای زیادی انجام دهند، فراتر از ایجاد یک منبر قلدر برای شکایات، زیرا سناتورها حتی نمی‌توانستند در مورد اینکه آیا این روند بسیار ارزشمند است یا خیر به توافق برسند.

سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت، در هفته‌های اخیر، زمانی که از محکوم کردن پول عربستان در بازی گلف به استقبال از آن تبدیل شد، این تور را به خاطر چهره‌ای که در آن برگزار می‌شود، به باد داد.

بلومنتال، رئیس کمیته فرعی، پرایس و دان را سرزنش کرد: «پول دلیل تسلیم شدن شماست. وی پیشتر گفته بود که این جلسه «درباره ریاکاری است، اینکه چگونه مبالغ هنگفتی می تواند افراد و نهادها را به خیانت به ارزش ها و حامیان خود وادار کند یا شاید از همان ابتدا فقدان ارزش ها را آشکار کند. این در مورد سایر ورزش ها و موسسات است که می توانند طعمه آنها شوند، اگر رهبران آنها اجازه دهند همه چیز به خاطر پول باشد.”

سایر قانونگذاران سازگارتر بودند. سناتور ران جانسون از ویسکانسین، جمهوری خواه رده بندی هیئت، گفت: “هیچ مشکلی در مورد مذاکره تور PGA برای بقای آن وجود ندارد.”

جانسون گفت: «مذاکرات اغلب حساس و بیشتر خصوصی هستند و من نگرانم که دخالت کنگره در این مرحله پیامدهای منفی داشته باشد. سناتور ریک اسکات، جمهوری خواه فلوریدا، در مورد کار خیریه این تور سوال کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا تحقیقات کنگره در حال گسترش منجر به قانون خواهد شد یا خیر، اما بازرسان سنا قبلاً سوابق داخلی را کشف کرده اند که مذاکراتی را که به طور فوق العاده محرمانه دنبال می شد را روشن می کند.

برای مثال، این تور به دنبال برکناری گرگ نورمن، قهرمان دو بار مسابقات آزاد بریتانیا بود که کمیسر لیگ گلف LIV با بودجه عربستان سعودی شد، به عنوان شرط اتحاد.

تور و صندوق ثروت در نهایت با این پیشنهاد موافقت نکردند و در حال حاضر، نورمن در صدر LIV باقی مانده است. اما این رایزنی ها منعکس کننده تنش هایی است که ممکن است در صورت بسته شدن قرارداد ادامه یابد، به ویژه از زمانی که پرایس، که روز سه شنبه توسط بلومنتال مورد سوال قرار گرفت، گفت که نقش نورمن ممکن است در آینده ضروری نباشد.

اسنادی که سنا منتشر کرد، جزئیات مذاکرات در مورد زمان و نحوه اعلام توافق را شرح می دهد. آنها همچنین نشان می دهند که چگونه یک تاجر بریتانیایی که با صندوق ثروت و مشاورانش ارتباط دارد، در ماه دسامبر، کمی قبل از پیوستن او به هیئت مدیره تور، با دان تماس گرفت. در ایمیلی، تاجر، راجر دولین، پیشنهاد کرد که ممکن است راهی برای آتش بس بین تور و صندوق ثروت وجود داشته باشد.

دان، حداقل در ابتدا، از مشارکت در یک راه اساسی خودداری کرد.

دولین در آوریل دوباره ظهور کرد و به دان هشدار داد که “دریچه ای از فرصت برای یکپارچه سازی بازی در طی چند ماه آینده” وجود دارد، پیش از آن، او فکر کرد، “سعودی ها سرمایه گذاری خود را دو برابر خواهند کرد و گلف برای همیشه تقسیم خواهد شد.”

اگرچه بازرسان کمیته در یک یادداشت کوتاه به سناتورها گفتند که آنها به طور قطع نمی دانند پیام آوریل دیولین چگونه بر دان تأثیر گذاشته است، عضو هیئت مدیره تور طی چند روز با الرمیان تماس گرفت.

دون، الرمیان و تعداد انگشت شماری دیگر بلافاصله پس از آن در بریتانیا با یکدیگر ملاقات کردند و مذاکراتی را آغاز کردند که شامل تعدادی ایده بود که در متن پنج صفحه ای توافق نامه قرار نگرفت. این مفاهیم، ​​که در ارائه‌ای با عنوان «بهترین‌های هر دو جهان» بیان شد، شامل این احتمال بود که تایگر وودز و روری مک‌ایلروی، که به این تور متعهد شده بودند، بتوانند تیم‌های LIV و یک رویداد گلف تیمی «سوپراستار» در مقیاس بزرگ را داشته باشند که برترین بازیکنان مرد و زن جهان را در خود جای دهد.

با توجه به اینکه توافق نهایی هنوز در حال انجام است، حداقل این احتمال وجود دارد که برخی از پیشنهادات کنار گذاشته شده دوباره ظاهر شوند.

حداقل تا ماه آوریل، طبق اسناد منتشر شده توسط سنا، حتی صحبت از معامله ای وجود داشت که شامل عضویت الرمیان در باشگاه ملی گلف آگوستا و باشگاه گلف سلطنتی و باستانی سنت سن است. اندروز – دو تا از معتبرترین باشگاه های گلف در جهان، اما آنهایی که توسط تور PGA کنترل نمی شوند.

هر چند نه نورمن و نه الرمیان در جلسه استماع روز سه شنبه شرکت نکردند. هر دو به تضادهای زمانبندی اشاره کردند.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما