طبق سوابق دادگاه، OceanGate Expeditions، شرکتی که زیردریایی گم شده را اداره میکند، با یک سری مشکلات مکانیکی و شرایط آب و هوایی نامناسب مواجه شد که باعث لغو یا تأخیر سفرها در سالهای اخیر شد.
گشت و گذارهای ناقص منجر به یک جفت دعوی قضایی شد که در آن برخی از مشتریان پردرآمد به دنبال جبران هزینه سفرهایی بودند که می گفتند انجام نداده اند. این شکایات مدعی بودند که شرکت توانایی خود را برای رسیدن به لاشه کشتی تایتانیک اغراق کرده است.
یک شرکت مسافرتی مستقر در لندن، Henry Cookson Adventures Ltd، زمانی که OceanGate در سال 2016 قراردادی برای بردن 9 مسافر به کشتی تایتانیک در سال 2018 منعقد کرد، اوشن گیت را به نداشتن “کشتی قابل دریا” متهم کرد. طبق یک دعوی مدنی که در سال 2021 ارائه شده است، OceanGate را پرداخت کرد.
OceanGate به این ادعاها در دادگاه پاسخ نداد و نمی توان برای اظهار نظر با او تماس گرفت.
پستی در وبسایت OceanGate در سال 2018 بیان میکرد که «تأخیر ناشی از آبوهوا و رعد و برق» باعث شد این شرکت نتواند یک سری از شیرجههای آزمایشی را تکمیل کند، اما شکایت Henry Cookson Adventures این توضیحات را زیر سوال برد.
شاکی ادعا کرد: “ادعای برخورد صاعقه تایید نشده است و دلیل واقعی ممکن است … زیرا کشتی غوطه ور در آن زمان قادر به دریافت گواهی برای عملیات ایمن نبود.”
این پرونده در ژوئیه گذشته توسط شاکی منتفی شد و او به درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخ نداد.
اخیراً، یک زوج فلوریدا در اوایل سال جاری در یک دادخواست ادعا کردند که پس از اینکه سفر برنامهریزی شده تایتانیک در سال 2018 با OceanGate مکرراً به تعویق افتاد، نتوانستهاند بازپرداخت دریافت کنند. پرونده آنلاین پرونده هیچ پاسخی به شکایت نشان نمی دهد.
برخی از اکسپدیشن ها پس از اینکه OceanGate مجبور شد بدنه تایتان را بازسازی کند به تعویق افتاد، زیرا طبق یک مقاله در سال 2020 توسط GeekWire که با مدیر عامل شرکت مصاحبه کرد، “خستگی چرخه ای” نشان داد و نمی توانست به اندازه کافی عمیق سفر کند تا به لاشه تایتانیک برسد.
پوگ در این پخش گفت: در یکی دیگر از کنسلی پرمخاطب دیگر، OceanGate، دیوید پوگ، خبرنگار CBS را برای غواصی در زیردریایی خود در سال گذشته برد، اما پس از پایین آمدن از ارتفاع 37 فوتی، سفر را به دلیل نقص در تجهیزات متوقف کرد.
در غواصی بعدی، تماس کشتی با کشتی خود قطع شد و نتوانست لاشه هواپیما را پیدا کند. یکی از مسافرانی که با سیبیاس نیوز صحبت میکرد، گفت: «ما برای دو ساعت و نیم گم شدیم.
این شرکت تعدادی از غواصی ها را در اعماق اقیانوس اطلس شمالی تکمیل کرده است. بر اساس پرونده دادگاه نوامبر از سوی مشاور این شرکت، حداقل 28 نفر در سال گذشته با OceanGate از تایتانیک بازدید کردند.
اما در یکی از این غواصی ها، زیربنا با مشکل باتری مواجه شد و باید به صورت دستی به پلت فرم بالابر خود وصل می شد، که طبق آن پرونده منجر به آسیب متوسطی به اجزای خارجی آن شد. OceanGate یک ماموریت بعدی را “برای تعمیرات و بهبود عملیاتی” لغو کرد، اما در پرونده های دیگر به کشتی رسید.
طبق وب سایت خود، این شرکت همچنین یک سری غواصی در لاشه کشتی تایتانیک را در سال 2021 تکمیل کرد.