قند خون بالا: آب میوه به سیب زمینی سرخ کرده – 7 ماده غذایی که در دیابت نوع 2 باید از آن اجتناب کنید | سلامت نیوز

غذاهایی که در دیابت نوع 2 باید از آنها اجتناب کرد: دیابت یا قند خون بالا افراد زیادی را در سراسر جهان آزار می دهد و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد افراد مبتلا به دیابت از 108 میلیون در سال 1980 به 422 میلیون در سال 2014 افزایش یافت. انتخاب های غذایی نامناسب و سبک زندگی کم تحرک همراه با استرس. منجر به افزایش تعداد افراد مبتلا به قند خون بالا شده است. رژیم غذایی مهمترین عامل در کنترل دیابت باقی مانده است و در حالی که ما اغلب بر روی غذاهایی که باید بخوریم تمرکز می کنیم، بیایید ۷ ماده غذایی را که در صورت داشتن دیابت یا سابقه خانوادگی قند خون بالا باید از آنها دوری کنیم، بررسی کنیم.

بهترین غذاهایی که برای کنترل دیابت باید از آنها اجتناب کرد

تعدادی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند، اما این هفت مورد در لیست ما قرار دارند. ادامه مطلب

شیرینی و نوشیدنی های شیرین

مواد غذایی حاوی شکر فرآوری شده مانند بیشتر شیرینی ها، دسرها و آب نبات های هندی برای افراد مبتلا به دیابت ممنوع است. آنها می توانند باعث افزایش شدید سطح قند خون شوند و بدون اینکه فواید تغذیه ای داشته باشند کالری اضافه کنند. همین امر در مورد آبمیوه های کنسرو شده، نوشابه های گازدار و تمام نوشیدنی های شیرین نیز صدق می کند. این نوشیدنی ها سرشار از فروکتوز هستند و افراد دیابتی باید از آن دوری کنند.

عسل، شربت افرا، شکر قهوه ای

بله، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که جایگزینی شکر سفید با عسل یک جایگزین سالم است، اما عسل همچنین می‌تواند باعث افزایش قند خون شما شود، همانطور که شربت افرا یا شکر قهوه‌ای می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. اینها اغلب به عنوان جایگزین های سالم برای شکر سفید معرفی می شوند، محتوای کربوهیدرات آنها یکسان است، اگر بیشتر نباشد.

همچنین بخوانید: برنامه غذایی 7 روزه برای افراد مبتلا به دیابت – بررسی کنید که چه چیزی بخورید، از چه چیزی اجتناب کنید

گزینه های آماده برای صبحانه

شروع روز با غلات صبحانه یا گرانولا چیزی است که افراد دیابتی باید کاملاً از آن اجتناب کنند. غلات بسیار فرآوری شده، کربوهیدرات بالا، پروتئین کم و ارزش غذایی قابل توجهی ندارند. یک صبحانه تخم مرغ به مراتب بهتر از صبحانه با غلات است.

سیب زمینی سرخ کرده

ممکن است خوشمزه به نظر برسند، اما سیب زمینی سرخ کرده برای بیماران دیابتی یک ممنوعیت مطلق است. سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است و وقتی پوست آن را جدا می کنید و در روغن سرخ می کنید، باز هم ناسالم می شود. آنها ممکن است باعث التهاب شوند و بعداً می توانند به مشکلات قلبی نیز منجر شوند.

آب میوه

این ممکن است تعجب آور باشد زیرا آب میوه سالم و مفید برای سلامتی در نظر گرفته می شود. اگرچه ممکن است سرشار از مواد معدنی و ویتامین باشند، اما متاسفانه برای افرادی که قند خون بالا دارند، گزینه های بی خطری نیستند. وقتی آبمیوه درست می کنید، حتی اگر شکر یا شیرین کننده اضافه نکنید، آب میوه حاوی مقادیر غلیظی قند میوه است. این باعث افزایش سطح قند خون شد. میوه‌های کامل فیبر بیشتری دارند و بنابراین نوشیدن آبمیوه نیز مانند خوردن یک میوه شما را سیر نمی‌کند.

لبنیات پرچرب

خامه کامل مات، شیر، ماست، پنیر – از مصرف چنین محصولات لبنی باید اجتناب شود. مطالعات نشان داده اند که چربی های اشباع شده در محصولات لبنی می تواند مقاومت به انسولین را مختل کند و بنابراین نه تنها کلسترول بالا، بلکه می تواند باعث افزایش قند خون نیز شود.

ماست طعم دار

ماست های طعم دار که مملو از کربوهیدرات و شکر است، باید به شدت توسط افراد دیابتی اجتناب شود. در عوض، ماست ساده را انتخاب کنید.

(سلب مسئولیت: مقاله بر اساس اطلاعات عمومی است و جایگزین توصیه های متخصص پزشکی نمی شود. زی نیوز این موضوع را تایید نمی کند.)

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما