mahyachatbanner

ناامنی غذایی برای خانواده‌های دارای فرزند در سال 2021 به پایین‌ترین حد خود در دو دهه رسید

واشنگتن – وزارت کشاورزی روز چهارشنبه اعلام کرد، در حالی که برنامه‌های کمک‌های دولتی به کاهش تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد ادامه می‌دهد، ناامنی غذایی برای خانواده‌های دارای فرزند در سال گذشته به پایین‌ترین میزان خود در دو دهه اخیر رسیده است.

یافته‌های این وزارتخانه با داده‌های سال گذشته مطابقت داشت که نشان می‌داد گسترش گسترده کمک‌های دولتی به کاهش گرسنگی کمک کرده است. اما کارشناسان هشدار دادند که با اتمام برنامه‌های دوران همه‌گیری و بالا ماندن تورم، این تصویر تقریباً تغییر خواهد کرد.

سارا بوون، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و کارشناس ناامنی غذایی می‌گوید: «شبکه ایمنی اجتماعی برای خانواده‌های دارای فرزند در سال 2021 سخاوتمندانه‌تر از گذشته و بهتر از اکنون بود. این نشان می دهد که ناامنی غذایی یک مشکل قابل حل است. ما قدرت رفع آن را داریم.»

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، وزارت کشاورزی اعلام کرد که حدود 4.6 میلیون خانوار دارای کودک در مقطعی از امنیت غذایی برخوردار بودند که این میزان 12.5 درصد است. این کمترین میزان از حداقل سال 1998 بوده که قدیمی ترین سال با داده های قابل مقایسه است.

به گفته این وزارت، به طور کلی، ناامنی غذایی خانوارها در سال 2021 در سطح باقی ماند. حدود 13.5 میلیون خانوار آمریکایی، یا حدود 10.2 درصد، از نظر غذایی ناامن بودند، یا به دلیل کمبود پول، برای تامین غذا برای همه اعضای خانواده مشکل داشتند. از نظر آماری نسبت به دو سال قبل تغییری نداشته است.

اما برای خانوارهای بدون فرزند، به ویژه برای زنان و سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند، ناامنی غذایی افزایش یافته است.

متاسفانه خانم بوون افزود، این گزارش “همچنین نشان می دهد که اگر کاری انجام ندهیم، ممکن است بدتر شود.”

داده‌های منتشر شده در سال گذشته نشان داد که با وجود بیکاری گسترده و رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری، ناامنی غذایی بدون تغییر باقی مانده است. این یافته در تضاد با تجربیات گذشته بود، زمانی که رکود منجر به افزایش گرسنگی شد. کارشناسان این تغییر را به گسترش بزرگ کمک های دولتی که تا سال 2021 ادامه یافت و تغییرات اضافی در برنامه های کمک غذایی نسبت دادند.

از جمله افزایش اعتبار مالیاتی کودکان بود که به اکثر خانواده ها صدها دلار در ماه می داد. قانون بیماری همه گیر، که مزایای برنامه کمک تغذیه تکمیلی یا SNAP را افزایش داد و وعده های غذایی مدارس را به طور جهانی رایگان کرد. و یک برنامه اضطراری که هزینه وعده های غذایی از دست رفته مدرسه را به خانواده ها بازپرداخت می کند.

به گفته کارشناسان، این تغییرات، همراه با بهبود اقتصاد و بازگشایی مدارس، به ویژه به نفع خانواده های دارای فرزند بوده و به کاهش گرسنگی در میان خانواده ها کمک کرده است.

در مقابل، خانوارهای بدون فرزند و سالمندان واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کودکان یا بهره مندی از وعده های غذایی رایگان مدرسه نیستند. لورن بائر، محقق مؤسسه بروکینگز که متخصص در سیاست‌های شبکه ایمنی اجتماعی است، گفت که افزایش ناامنی غذایی در میان این گروه‌ها می‌تواند به تغییرات در اندازه خانوار، از جمله از دست دادن اعضای خانواده یا کاهش تمایل افراد مسن به کار نسبت داده شود.

همچنین ناامنی غذایی برای خانوارهای دارای سیاهپوست آمریکایی کاهش یافت و از 21.7 درصد در سال 2020 به 19.8 درصد در سال گذشته رسید. 2019.

کارشناسان گفتند که با توجه به اینکه بسیاری از برنامه های کمکی از بین رفته اند، تصویر گرسنگی در ایالات متحده امسال تغییر خواهد کرد.

پروفسور بوون گفت: «اگرچه ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد این سیاست‌ها مؤثر بوده‌اند، اما نتوانسته‌ایم بیشتر آنها را حفظ کنیم.»

او افزود: «نگرانم که سال 2022 برای بسیاری از خانواده‌ها سال سختی باشد و احساس فوریت مشابه دو سال پیش وجود نداشته باشد.»

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما