mahyachatbanner

هدف استراتژی امنیتی آلمان تعیین اولویت ها پس از حمله روسیه است، اما تعهدات سخت کمی ارائه می دهد.

آلمان که تحت تأثیر مسئولیت خود در قبال جنگ جهانی دوم و استبداد نازی قرار داشت، با شور و شوق یک مسلمان، به دنبال صلح بود. اما روز چهارشنبه، دولت او گام مهمی در جهت از بین بردن این میراث برداشت، زیرا جنگ یک بار دیگر قاره اروپا را متحول می کند.

برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی، دولت یک استراتژی امنیت ملی جامع را به منظور مقابله با آسیب پذیری آلمان در برابر تهدیدات جدید نظامی، اقتصادی و ژئوپلیتیکی، از جمله تغییرات آب و هوایی، معرفی کرد.

در حالی که جنگ در اوکراین در شانزدهمین ماه خود می گذرد، اولاف شولز، صدراعظم این کشور، طرح امنیتی را به عنوان “تغییر بزرگ و بزرگ در نحوه برخورد ما با مسائل امنیتی” ستود. او گفت که هدف ترکیب اولویت های خارجی، داخلی و اقتصادی و افزایش هزینه های نظامی است.

این استراتژی به عنوان بخش مهمی از توافقنامه ائتلافی دولت هنگام روی کار آمدن آن در دسامبر 2021 اعلام شد. غرفه آقای ائتلاف سه حزبی شولز به دلیل منازعات عمومی فزاینده ای که هم طرح جدید را به تعویق انداخت و هم آن را در برابر انتقادهایی که بیش از حد کمرنگ شده است، آسیب پذیر کرد.

تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، که ماه‌ها پس از قدرت گرفتن دولت آلمان صورت گرفت، تنها این احساس فوریت را افزایش داده است که باید مسئولیت‌های نظامی خود را به گونه‌ای که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اجتناب کرده بود، بر عهده بگیرد.

در حالی که این سند از سوی تحلیلگران به عنوان بیانیه ای مبنی بر اینکه آلمان در تغییر فرهنگ استراتژیک خود از زمان تهاجم تا چه حد پیشرفت کرده است، بررسی های نسبتاً مثبتی دریافت کرد، آنها این سوال را مطرح کردند که آیا وزارتخانه های یک دولت ائتلافی رقیب جاه طلبی های سند را انجام خواهند داد یا پولی را پشت سر گذاشته اند.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما