قیمت گازوئیل، که اقتصاد را تقویت می کند، همچنان در حال افزایش است

ریچارد جاسویک، رئیس تجزیه و تحلیل نفت جهانی در S&P Global Platts می گوید: «مقدار قابل توجهی از دیزل در ترکیبات جدید پناهگاه مورد نیاز است و این یک تقاضای پنهان برای مولکول های دیزل است. او تخمین زد که ناوگان جهانی کشتیرانی در حال حاضر نیم میلیون بشکه گازوئیل در روز مصرف می کند یا تقریباً 2 درصد از ذخایر جهان.

در عین حال، در حالی که پالایشگاه های آمریکایی در حال حاضر سود خالصی کسب می کنند، 30 درصد از تولید آنها صادر می شود. آمریکای لاتین به یک بازار سودآور تبدیل شده است، زیرا گازوئیل آمریکایی جایگزین سوخت ونزوئلا می شود، جایی که بخش نفت تحت کنترل دولت به دلیل فساد، سوء مدیریت و تحریم های ایالات متحده مختل شده است. مقداری گازوئیل آمریکایی هم به اروپا می رود.

تأثیر صادرات بر قیمت‌های داخلی، برخی از تحلیلگران را بر آن داشته است تا حدس بزنند که دولت بایدن در نهایت می‌تواند صادرات را برای افزایش عرضه در داخل محدود کند. اما کارشناسان انرژی گفتند که ممکن است اثر مطلوب نداشته باشد زیرا گازوئیل به یک کالای تجارت جهانی تبدیل شده است. انکار سوخت آمریکای لاتین نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا بسیاری از کشورهای منطقه نفت خام را به ایالات متحده می فروشند.

خانم می‌گوید: «ما یک رابطه همزیستی با آمریکای لاتین در مورد گازوئیل و نفت خام داریم. امرسون از ESAI Energy. ما می‌توانیم آن را مختل کنیم، اما بلافاصله مشکل را برطرف نمی‌کند.»

کمبود جهانی دیزل نیز با اعتصابات کارگری در پالایشگاه های فرانسه در پاییز امسال تشدید شد. و شرکت های برق در اروپا در صورتی که نتوانند گاز طبیعی کافی برای سوخت نیروگاه های خود پیدا کنند، گازوئیل ذخیره می کنند.

گازوئیل روسیه از زمان آغاز جنگ به اروپا ادامه داده است، اما تحریم‌های شدیدتر که اتحادیه اروپا در نظر دارد در ماه فوریه علیه روسیه اعمال کند، می‌تواند به طور بالقوه باعث تخریب تجارت دیزلی تاجران، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و حمل‌کنندگان شود.

با این حال، برخی از کارشناسان انرژی گفتند که قیمت ها به زودی شروع به کاهش می کند.

کمک ممکن است از یک منبع بعید در راه باشد: چین. در ماه های اخیر، چین کنترل صادرات گازوئیل را کاهش داده است. بر اساس برآوردهای ESAI Energy، صادرات این کشور از 200 هزار بشکه در روز در ماه اوت به 430 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر افزایش یافت و این کشور ظرفیت فروش حتی بیشتر را دارد.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما