او یادداشتی نزد آقا گذاشت. تئاتر ویس از او میپرسد که آیا او میخواهد تست بازیگری را در نظر بگیرد، اگرچه این چشمانداز بعید به نظر میرسید. چند سال قبل، آقای ویس در یک نمایش عمومی انتخاب شده بود، اما کناره گیری کرده بود، زیرا قادر به رسیدگی به خواسته های تئاتر معمولی نبود.
در کمال تعجب، او پاسخ مثبت داد. کلاین گفت. او وارد شد و برای کارگردان، لیویو سیولئی تست داد، که آنقدر ناک اوت شده بود که از او خواست نه تنها در نقش پادشاه بازیکن، بلکه روح پدر هملت و همچنین اوسریک بازی کند. از او سیر نمی شد.”
آقای. ویس تصدیق کرد که انتخاب او یک ریسک است.
او در سال 1986 به تایمز گفت: “آنها در تئاتر شرط بندی کردند که آیا من برای تمرین حاضر شوم یا نه، و چقدر دوام خواهم داشت.”
موفق شد او انجام داد.
«در کنار آقای کلاین، جذاب ترین بازی از جف وایس، یک بازیگر و نمایشنامه نویس خاص در تئاتر تجربی می آید. گوسو در نقد خود نوشت. آقای. وی نوشت، ویس، “استعدادی را که تا به حال پنهان شده بود برای کلاسیک ها آشکار می کند.”
آن اجرا شروع به کار بازیگری متعارف تری برای آقای بود. ویس اینها شامل حضور برادوی در “مکبث” در سال 1988 با گلندا جکسون و کریستوفر پلامر، احیای “شهر ما” در اواخر همان سال، “خنده حاضر” در سال 1996، “اختراع عشق” در سال 2001 و “هنری چهارم” در سال 2003 بود. با بازیگری که شامل آقای. کلاین.
آقای. وایس در تولیدات برجسته آف برادوی نیز کار کرد، از جمله به عنوان یک درگ ملکه در «گوشت و خون»، اقتباس صحنه ای پیتر گیتنز از رمان مایکل کانینگهام، در کارگاه تئاتر نیویورک در سال 2003. «آقای. بن برانتلی در تایمز نوشت، وایس فوقالعاده است، و نتهای مورد انتظار و دلنشین را به صدا در میآورد و در عین حال یک خط بیس تیرهتر و پیچیدهتر ارائه میدهد.
آقای. ویس خود را در جای دیگری مورد تقاضا یافت. او در چندین قسمت از مجموعه تلویزیونی “قانون و نظم” به عنوان قاضی ظاهر شد. در سال 1990، در تئاتر مککارتر در پرینستون، نیوجرسی، نقش ابنزر اسکروج را در تولید فصلی «سرود کریسمس» ایفا کرد که مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. فرانسیس ایکس کوهن آن تولید را کارگردانی کرد.