mahyachatbanner

یک هواشناس طوفان را پشت سر می گذارد

Times Insider توضیح می‌دهد که ما چه کسی هستیم و چه کار می‌کنیم و بینش‌هایی از پشت صحنه در مورد چگونگی جمع‌آوری روزنامه‌نگاری ما ارائه می‌دهد.

هفته گذشته، نیویورکی ها با یک خط افق نارنجی مبهم از خواب بیدار شدند. دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا بر فراز مرز جاری شده بود و آسمان‌خراش‌ها را از بین برده و هوا را برای تنفس خطرناک کرده بود. روز چهارشنبه کیفیت هوای نیویورک بدترین کیفیت هوا در جهان ثبت شد.

سپس در روز پنجشنبه، دانشمندان اعلام کردند که تابستان ال نینو خواهد بود، یک الگوی آب و هوای جهانی که می تواند به شدت دما را افزایش دهد.

جادسون جونز، هواشناس و گزارشگر تیم داده های هواشناسی نیویورک تایمز، همه اینها را زیر نظر داشت. از زمان پیوستن به روزنامه در ماه اکتبر، آقای. جونز طیف وسیعی از پدیده‌های آب و هوایی مانند «رودخانه‌های جوی» در کالیفرنیا و انفجارهای قطب شمال در شمال شرقی را زیر نظر گرفته است. او به مدل‌ها و داده‌ها تکیه می‌کند تا خوانندگان را در جریان شدیدتر شدن آب و هوا قرار دهد.

در مصاحبه ای آقای جونز در مورد گزارش دود هنگام عبور از بخش‌هایی از ایالات متحده و تکامل پوشش هواشناسی تایمز بحث کرد. این مصاحبه ویرایش و فشرده شده است.

آیا احساس می کردید که دود در نیویورک به همان اندازه بد خواهد بود؟

از روز سه شنبه، ما شروع به بررسی مدل های پیش بینی کردیم. مدل با وضوح بالا فقط 18 ساعت خاموش می شود، بنابراین شما فقط شروع به مشاهده می کنید. سپس سازمان هواشناسی ملی به آن اشاره کرد. تا صبح چهارشنبه، به محض طلوع خورشید، این غلظت عظیم دود وجود داشت. مدل‌ها نشان می‌دادند که در کنار هم به‌عنوان این جرم بزرگ و متراکم می‌ماند و حرکت می‌کند.

در واقع حدود سه ساعت زودتر از آنچه انتظار داشتم رسید. این واقعیت که می‌توانستید این توده دود را ببینید که مانند یک لکه حرکت می‌کند، عجیب بود. دوربین زمین تایم لپسی که ما خیلی سریع بیرون آوردیم، آخرالزمانی بود. این مانند قرار دادن یک فیلتر بزرگ اینستاگرام است، یا در این مورد مانند این است که تمام ساختمان ها را فتوشاپ کرده اید.

آیا ایده‌ای برای روش‌های مختلف برای پوشش رویدادهای آب‌وهوا به دلیل سازگارتر و تأثیرگذارتر شدن آنها وجود دارد؟

تیم هواشناسی ما دوست دارد با همه تیم‌های سراسری در The Times کار کند. ما دوست نداریم چیزها را برای خودمان نگه داریم. این چیزی است که ما را پویا می کند. تیم ما قبلاً دست در دست هم با افرادی که ردیاب آتش سوزی ما را ساخته اند کار کرده است. کیفیت هوا و پیش بینی دود همه محصولاتی هستند که از این گروه خارج شده اند. ما به این فکر کرده‌ایم که چگونه این موضوع را بهتر پوشش می‌دهیم، چگونه به خوانندگان خود اطلاع می‌دهیم، چگونه چیزی ملموس به آنها ارائه می‌دهیم و چگونه توضیح می‌دهیم که چگونه آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همانطور که به جلو حرکت می کنیم، همکاری گروهی بیشتری را تشویق خواهیم کرد. هر آتش سوزی، هر موقعیتی متفاوت است. حتی وقتی این آتش‌ها در میانه‌ی ناکجاآباد می‌سوزند، دود بر کسی تأثیر می‌گذارد.

تابستان ال نینو به تازگی رسما اعلام شد. انگار همه چیز ترکیب شده است.

ال نینو احتمالاً تأثیر فوری بر همه چیز نخواهد داشت. همیشه تأثیر زیادی بر الگوهای آب و هوای تابستان ندارد. اما با ورود به زمستان، شما واقعاً شروع به دیدن این تغییر می کنید. در سطح جهانی، با ورود به آن فصل، به شدت شاهد این اثرات خواهیم بود.

ال نینو واقعاً بر الگوهای آب و هوا در سراسر جهان تأثیر می گذارد. انتظار می رود استرالیا و بخش هایی از اندونزی خشک تر باشند. در آمریکای جنوبی نیز شاهد خشکی بیشتری هستید. الگوهای آب و هوای مرطوب در مکان‌هایی مانند جنوب برزیل و بخش‌هایی از آرژانتین و شیلی – می‌توانید این تغییر را کمی بیشتر مشاهده کنید. خشکی بیشتر به سمت آفریقای جنوبی و جاهای دیگر وجود دارد. در هند، فصل باران های موسمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا قرار است فوراً این را ببینیم؟ احتمالا نه. اما هر چه بیشتر تداوم یابد و قوی تر شود، بیشتر شاهد این تغییرات شگرف هستیم.

به عنوان یک هواشناس و یک روزنامه نگار، واکنش شما به این رویدادها – گرمای شدید، آتش سوزی، ال نینو – به یکباره چیست؟

من نمی خواهم آن را بیش از حد به زبان بیاورم. من فکر می کنم که ما در حال حاضر شاهد افراط هستیم، تا حدی به دلیل تغییرات آب و هوایی. این افراط در سال های لانینا و ال نینو اتفاق می افتد.

ما سعی می کنیم قبل از وقوع افراط، مردم را در مورد آنها مطلع کنیم. اخیرا ما یک ردیاب آب و هوای شدید راه اندازی کردیم. می‌توانید در حال حاضر حداکثر چهار مکان را در ایالات متحده انتخاب کنید، و ایمیلی دریافت خواهید کرد که در آن احتمال آب و هوای شدید در منطقه شما وجود دارد یا خیر. ما سعی می کنیم تا جایی که می توانیم مردم را در مورد آب و هوای شدید آگاه کنیم. هواشناسان و دانشمندان شگفت انگیزی وجود دارند که اطلاعات فوق العاده زیادی تولید می کنند، و ما در تلاش هستیم تا آن را به راحتی در دسترس عموم قرار دهیم.

آیا به این فکر می کنید که پوشش آب و هوا در تایمز چگونه ممکن است با ادامه تغییرات آب و هوایی تکامل یابد؟

چیزی که در مورد نیویورک تایمز شگفت انگیز است این است که به پوشش آب و هوا و تغییرات آب و هوایی و گزارش در مورد آنچه می توان نسبت داد و آنچه را نمی توان به تغییرات آب و هوا نسبت داد اختصاص داده شده است. بسیاری از سازمان‌های رسانه‌ای دیگر تیم‌های هواشناسی داشتند که سپس به تیم‌های آب و هوا تبدیل شدند. تایمز این کار را برعکس انجام داده است.

ما واقعا هیجان زده ایم. تیم ما در حال بررسی این موضوع است و با میز آب و هوا در مقالات و پرسیدن سوالات همکاری می کند. آیا می توانیم این را به تغییرات آب و هوایی نسبت دهیم؟ دانشمندان در مورد این موضوع چه می گویند؟ ما فکر می کنیم که مهم است صادق باشیم که بگوییم چه زمانی می دانیم و چه زمانی نمی دانیم، یا بهتر است بگوییم چه زمانی دانشمندان می دانند و چه زمانی نمی دانند.

شنیده ام که شما در کودکی به خاطر دویدن به سمت پنجره در مدرسه برای دیدن یک گردباد به مشکل خوردید. آیا هوا هنوز آنقدر شما را هیجان زده می کند؟

چیزی در مورد قدرت خام آن وجود دارد – این چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید، اما تلاش برای درک آن جالب است. قسمت غم انگیز وقتی است که به چیزی برخورد می کند. جالب‌ترین چیزی که می‌توان دید، گردبادی در وسط یک مزرعه ذرت است و هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

چیزی بسیار قدرتمند در مورد زیبایی طبیعی این چیزها وجود دارد.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما