یونیسف ابتکار جدید آب و هوایی متمرکز بر کودک را برای جلوگیری از بلایا راه اندازی می کند

ما می دانیم که فجایع آب و هوایی بیشتری در حال ساخت هستند. کارین هولشوف، معاون مدیر اجرایی یونیسف در امور مشارکت گفت: ما فقط نمی دانیم آنها کجا و چه زمانی ضربه خواهند زد.

این امروز و فردا ابتکار عمل، برای اولین بار، بودجه برای تاب آوری فوری و برنامه های پیشگیری از خطر برای کودکان امروزی را با کمک مالی انتقال ریسک ارائه شده توسط بازار بیمه برای کمک به مقابله با طوفان های آینده ترکیب می کند.

«خطرات تغییرات آب و هوایی دیگر فرضی نیستند. آنها اینجا هستند. و حتی در حالی که ما برای ایجاد انعطاف پذیری جوامع در برابر بلایای آب و هوایی تلاش می کنیم، باید در پیشگیری از خطرات برای فرزندانمان بسیار بهتر شویم.”

دعوت به کمک

جوانان یک جمعیت به شدت آسیب پذیر هستند که بیشترین آسیب را از رویدادهای شدید آب و هوایی می بینند.

سال گذشته، شاخص خطر آب و هوایی کودکان یونیسف تخمین زد که 400 میلیون کودک در حال حاضر در معرض شدید طوفان قرار دارند.

خانواده‌ای که در اثر خشکسالی کوبیده شده‌اند، آب باران را در جنوب ماداگاسکار جمع‌آوری می‌کنند، جایی که گاهی اوقات چاله‌ها برای استفاده شخصی یا فروش تهیه می‌شوند.

© UNICEF/UN0496548/Andriananten

خانواده‌ای که در اثر خشکسالی کوبیده شده‌اند، آب باران را در جنوب ماداگاسکار جمع‌آوری می‌کنند، جایی که گاهی اوقات چاله‌ها برای استفاده شخصی یا فروش تهیه می‌شوند.

در طول اجرای آزمایشی سه ساله اولیه، این ابتکار بر بنگلادش، کومور، هائیتی، فیجی، ماداگاسکار، موزامبیک، جزایر سلیمان و وانواتو متمرکز خواهد شد.

برای پیشبرد، یونیسف 30 میلیون دلار برای این پروژه جمع آوری می کند و از شرکای خصوصی و دولتی بیشتری برای پیوستن به این آژانس برای پر کردن شکاف مالی تشدید شده برای حفاظت از کودکان و جوانان در بلایای طبیعی دعوت می کند.

شرکا در تعلق

اگرچه آسیب شدید آب و هوا باعث تداوم و تعمیق نابرابری و فقر در بین نسل‌ها می‌شود، مکانیسم‌های انتقال خطر موجود پاسخگوی نیازهای خاص صدها میلیون کودک و نوجوان نیست.

امروز و فردا اولین مکانیسم تامین مالی ریسک بلایای آب و هوایی از پیش تعیین شده و مبتنی بر رویداد است که به طور خاص “شکاف حفاظت از کودکان” را هدف قرار می دهد، با حمایت کامل از آینده، همانطور که توسط دولت های آلمان و بریتانیا تحت G7-V20 تازه راه اندازی شده تضمین شده است. سپر جهانی در برابر خطرات آب و هوایی.

هایکه هن، مدیر وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان، انتظار دارد این ابتکار عمل در زمینه های اشتراک دانش و افزایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی ریسک ارائه شود. بهبود انعطاف پذیری شوک نهادهای توسعه؛ و کمک به بستن شکاف حفاظت از خطر بلایا، “به ویژه برای کودکان و مادران”.

اندرو میچل، وزیر توسعه و آفریقا بریتانیا، قویاً از “ارائه کمک های مالی از پیش تعیین شده و مبتنی بر محرک به بخش بشردوستانه … از جمله این کمک مالی جدید به یونیسف… برای حمایت از حداکثر 15 میلیون کودک، جوان و آنها حمایت می کند. خانواده‌ها در سراسر آفریقا، کارائیب، آسیا و اقیانوس آرام و در صورت وقوع طوفان‌های استوایی به سرعت واکنش نشان می‌دهند.

یک کودک در بیرا، موزامبیک، پس از ویرانی طوفان Idai در سال 2019، در آب های خروشان ایستاده است.

یک کودک در بیرا، موزامبیک، پس از ویرانی طوفان Idai در سال 2019، در آب های خروشان ایستاده است.

ایجاد مشکل

طبق گزارش یونیسف، طوفان ها و بلایایی که جرقه می زنند، مانند سیل و رانش زمین، سریع ترین دسته از بلایای متاثر از آب و هوا و عامل اصلی خسارات و خسارات جهانی هستند.

تحقیقات یونیسف نشان داده است که سرمایه‌گذاری‌هایی که قرار گرفتن در معرض و اثرات منفی ناشی از طوفان‌ها و سایر خطرات را کاهش می‌دهد، می‌تواند به طور قابل توجهی خطر کلی آب و هوا را برای میلیون‌ها کودک کاهش دهد.

سایمون یانگ، مدیر ارشد این سازمان گفت: “یونیسف اولین موسسه سازمان ملل متحد و همچنین یکی از بزرگترین سازمان های بشردوستانه در سراسر جهان است که به صورت سفارشی پوشش خطر بلایا را برای حفاظت از کودکان، جوانان و والدین به ویژه مادران انجام می دهد.” مرکز آب و هوا و تاب آوری در مشاوران بیمه بین المللی WTW که راه حل بیمه را طراحی کرده است.

یونیسف علاوه بر فشار بر دولت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ برای کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه‌ای، از رهبران می‌خواهد تا با تطبیق خدمات اجتماعی حیاتی که بر آن‌ها تکیه می‌کنند، برای محافظت از کودکان در برابر تخریب آب‌وهوایی اقدام فوری انجام دهند.

یونیسف همچنین از احزاب می خواهد که راه حل هایی را برای حمایت از کسانی که با ضرر و زیان مواجه هستند، بیابید و سرمایه گذاری کنید فراتر از محدودیت هایی که جوامع می توانند با آن سازگار شوند.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما