گزارش UNODC: داروهای تقلبی سالانه تقریباً 500000 آفریقایی جنوب صحرا را می کشند

فقدان دسترسی به مراقبت های بهداشتی و دارو باعث تحریک تعداد زیادی از فرصت طلبان شده است گزارش قاچاق محصولات پزشکی در ساحل نشان می دهد که با هدف پر کردن شکاف ها انجام شده است. اما، این عرضه و عدم تعادل در تقاضا، نتایج مرگباری را در پی داشته است.

قرص تلخ قاچاق

در جنوب صحرای آفریقا، به تعداد 267000 مرگ در سال با داروهای تقلبی و غیر استاندارد ضد مالاریا مرتبط است.ارزیابی تهدید جنایت سازمان یافته فراملی نشان داد.

علاوه بر این، تا 169271 با آنتی بیوتیک های تقلبی و غیر استاندارد مرتبط هستند برای درمان پنومونی شدید در کودکان استفاده می شود.

قاچاق این محصولات همچنین عوارض اقتصادی مستقیمی را بر کشورهای آسیب دیده وارد می کند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) برآورد می کند که مراقبت از افرادی که از محصولات پزشکی تقلبی یا غیر استاندارد استفاده کرده اند برای درمان مالاریا در جنوب صحرای آفریقا هر سال بین 12 تا 44.7 میلیون دلار هزینه دارد.

605 تن کشف و ضبط شد

عملیات بین المللی بیش از 605 تن محصولات پزشکی در غرب آفریقا بین ژانویه 2017 تا دسامبر 2021 کشف و ضبط شد. به طور معمول، این محصولات از طریق کانال های اصلی تجارت بین المللی، عمدتاً از طریق دریا، عبور می کنند.

منحرف از زنجیره تامین قانونی، محصولات اغلب از کشورهای صادر کننده عمده می آیند به منطقه ساحل از جمله چین، بلژیک، فرانسه و هند. برخی دیگر در کشورهای همسایه تولید می شوند.

زمانی در غرب آفریقا، قاچاقچیان محصولات پزشکی را با اتوبوس، خودرو و کامیون جابه‌جا می‌کنند به ساحل، دنبال کردن مسیرهای قاچاق موجود، برای جلوگیری از کنترل مرزها

قاچاقچیان بی شمار

گروه های تروریستی و گروه های مسلح غیر دولتی معمولاً با قاچاق محصولات پزشکی در ساحل مرتبط هستند، اما دخالت آنها محدود است. این گروه‌ها در مناطقی که کنترل می‌کنند «مالیات» می‌گیرند یا خودشان از مواد مخدر سوء استفاده می‌کنند.

گزارش‌های خبری در مورد مصرف مواد مخدر برای مقاصد غیر دارویی در میان گروه‌های تروریستی، نشان می‌دهد یکی از افراد وابسته به القاعده در ساحل عاج و نیروهای سابق بوکوحرام در نیجریه، حداقل از زمان استفاده یا تلاش برای خرید کلونازپام شبه افیونی (ریوتریل) 2016.

در همان زمان، گزارش UNODC بیان می‌کند که تحقیقات تعدادی از بازیگران دخیل در تجارت غیرقانونی محصولات پزشکی را کشف کرده است. قاچاقچیان را شامل می شود کارمندان شرکت های داروسازی، مقامات دولتی، افسران اجرای قانون، کارکنان آژانس های بهداشتی و فروشندگان خیابانی.

مقابله با قاچاق

اتحادیه آفریقا تأسیس کرد ابتکار هماهنگ سازی نظارتی داروهای آفریقایی در سال 2009 برای بهبود دسترسی به داروهای ایمن و مقرون به صرفه. این تلاش بخشی از چارچوب آن در برنامه تولید دارو برای آفریقا است. علاوه بر این، همه کشورهای ساحل به جز موریتانی معاهده ای را برای تأسیس آژانس دارویی آفریقایی تصویب کرده اند.

با شناخت این دستاوردها، گزارش UNODC توصیه هایی را ارائه کرد. از جمله آنها بود برای جلوگیری از تمام جرایم مرتبط، قوانینی را معرفی یا اصلاح کنیدمانند قاچاق، پولشویی و فساد.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما