کمک ها به شهرها و شهرهای اوکراینی می رسد که از کنترل روسیه بازپس گرفته شده اند

اکنون بیش از 73000 نفر در منطقه خارکف کمک های غذایی دریافت کرده اند که تقریباً نیمی از جمعیت مناطق بازپس گیری شده است.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، روستاها و سکونتگاه‌های سراسر منطقه که دوباره تحت کنترل دولت اوکراین هستند، حتی نمی‌توانند اساسی‌ترین نیازهای خود را برآورده کنند.

ینس لرکه، سخنگوی OCHA گفت: «دسترسی ما به این مناطق به دنبال چندین ماه درگیری شدید است. “تقریبا 140,000 نفر در شهرها، روستاها و آبادی ها در مناطقی که کنترل تغییر کرده است، باقی می مانند، اما دسترسی آنها به غذا، آب، گاز، برق و خدمات پزشکی بسیار محدود است.”

ایزیوم تخلیه شده است

در شهر ایزیوم، 8000 تا 9000 نفر هنوز برای زنده ماندن “به طور کامل وابسته” به کمک های بشردوستانه هستند. Laerke ادامه داد.

سخنگوی OCHA توضیح داد که بازارها و مغازه ها ویران شده یا بسته شده اند و خانواده ها “در میدان اصلی شهر جمع می شوند” تا دارایی ها و لوازم خود را مبادله کنند تا نیازهای اولیه خود را برآورده کنند.

درگیری “مکرر” در کوپیانسک

بیشتر در شمال و در حاشیه استان لوهانسک، شهر کوپیانسک امروز خانه 4000 نفر است در حالی که جمعیت قبل از جنگ 28000 نفر بود.

OCHA گزارش داد: «خصومت‌ها و درگیری‌ها هنوز در آنجا مکرر است.

علاوه بر کمک های غذایی، OCHA توزیع 12000 کیت بهداشتی و ست آشپزخانه، لامپ های خورشیدی و پتو را برای 15000 نفر هماهنگ کرده است.

شورای حقوق بشر بازپرس ارشد حقوق روسیه را منصوب کرد

و همچنین روز جمعه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رای به انتصاب یک بازرس ارشد حقوق در مورد روسیه در روز جمعه داد، اگرچه رای به اتفاق آرا نبود.

به دلیل نگرانی در مورد سرکوب سیستماتیک مدافعان حقوق و روزنامه نگاران در روسیه، چندین کشور که از تعیین یک گزارشگر ویژه حمایت کردند، تهاجم روسیه به اوکراین را نیز محکوم کردند.

در پاسخ، روسیه نتیجه رای گیری – 17 موافق، 6 مخالف و 24 ممتنع – را رد کرد و آن را به عنوان یک ژست سیاسی که تلاشی برای مجازات کشور به دلیل پیگیری یک دستور کار مستقل بود، رد کرد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما