mahyachatbanner

کشف دانشمندان مدرن دانشگاه هاروارد

فرارو- طرز فکر خوش بینانه چیست؟ افراد خوش بین بر روی نقاط مثبت تمرکز می کنند و نتایج رویدادهای مثبت را پیش بینی می کنند. آنها همچنین از توانایی خود در ایجاد رویدادها بسیار راضی هستند. با این حال، این نوع تفکر چه ربطی به امنیت دارد؟

بر اساس مطالعه ای که در مجله American Association of Geriatrics منتشر شده است، سطوح بالاتر خوش بینی با امید به زندگی بیشتر و احتمال زندگی در 90 سال گذشته مرتبط است. این مطالعه که 159255 زن را با پیشینه های نژادی مختلف مورد بررسی قرار داد، ثابت می کند که خوش بینی می تواند به طور قابل توجهی طول عمر افراد را افزایش دهد.

بر این اساس، محققان دریافتند که بین خوش‌بینی و طول عمر در میان گروه‌های نژادی و قومی همبستگی واضحی وجود دارد و متغیرهای سبک زندگی مسئول حدود یک چهارم این رابطه هستند. هیامی کی کوگا، نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «اگرچه عزت نفس ممکن است با عوامل ساختاری اجتماعی مدل‌سازی شود، یافته‌های ما نشان می‌دهد که مزایای طول عمر ممکن است در همه گروه‌های نژادی و قومی وجود داشته باشد.»

در واقع، اگرچه در محیط های قومی و فرهنگی مختلف، ممکن است تفاوت هایی در نگرش ها و آینده و همچنین خوش بینی وجود داشته باشد، اما در همین محیط ها، افرادی که خوش بین ترند نیز عمر طولانی تری دارند. استرس، نارضایتی از آینده و نظارت در زمینه های مختلف از جمله عواملی هستند که سطح خوش بینی را کاهش می دهند.

این عوامل و بسیاری از عوامل مشابه دیگر قدرت تفکر و تصمیم گیری صحیح را از انسان می گیرد و در بسیاری از موارد منجر به نتایج منفی می شود که باز هم میزان خوش بینی را در افراد کاهش می دهد.

افراد خوش بین برعکس، توانایی تصمیم گیری و رویارویی بهتر با مشکلات را دارند و مغز آنها نیز در موقعیت های مختلف عملکرد خوبی دارد. حتی اگر نتیجه‌گیری نشود، این به مردم این رضایت را می‌دهد که راه دیگری برای مشکلات خود بیابند.

این موضوع همچنین از شدت استرس و ترس بر سلامت بدن می کاهد که دلیلی عملی برای طول عمر افراد نیز می باشد. اما همه دانشمندان تاکید می کنند که این خوش بینی باید واقعی باشد و ناشی از باور درونی باشد و خوش بینی کاذب نمی تواند یک عمر چنین نتایجی داشته باشد.

منبع: מהילאטו

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما