کارشناس سازمان ملل می گوید که بسیاری از کشورها در بررسی پرونده های شکنجه شکست می خورند

«وظیفه ملی رسیدگی به شکنجه است به طور نگران کننده، جهانی، کمتر اجرا شده استآلیس ادواردز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز گفت.

“مالکیت بگیر”

«علیرغم رشد چشمگیر دادگاه‌ها و دادگاه‌های کیفری بین‌المللی و تعهد جمعی ما به این نهادها، ظرفیت آن‌ها برای رسیدگی به ابعاد و دامنه جنایات شکنجه‌ای که امروز مرتکب می‌شوند. هرگز کافی نخواهد بودوی با تاکید بر اهمیت دادرسی ملی گفت.

او از مقامات خواست تا “مالکیت فرآیندهای عدالت” سوگند – دشنام عدالت “در خانه” را برای جنایات شکنجه دنبال کنید، برای دستیابی به مسئولیت پذیری، شفا و آشتی معنادار.

“شکاف خیره کننده”

در این گزارش تاکید شد موانع اصلی جلوگیری از تحقیقات کامل و سریع در مورد ادعاهای شکنجه، از جمله چالش های نهادی، نظارتی، سیاسی و عملی.

همچنین خاطرنشان کرد اقدامات دولت امیدوار کننده تشویق به تحقیق در مورد اتهامات شکنجه، از جمله مستندسازی مبنی بر اینکه حداقل 105 کشور یک مورد را اتخاذ کرده اند جرم جزایی صریح از شکنجه

گزارشگر ویژه در گزارش خود به یک “شکاف چشمگیربین وعده و واقعیت ممنوعیت بین المللی شکنجه.

هر دولت وظیفه دارد جرایم را جرم انگاری و تحقیق کند این کارشناس مستقل حقوق گفت که شکنجه در قوانین ملی، مظنونان را تحت تعقیب یا استرداد قرار دهید و مجرمان را با مجازات هایی محکوم کنید که نشان دهنده شدت جرم باشد.

نقش رسمی

موارد بسیار کمی از شکنجه و سایر بدرفتاری ها به طور رسمی گزارش شده است، و از مواردی که آشکار می شود، موارد به طور منظم فرو می ریزند او گفت و یا قبل از نتیجه گیری رضایت بخش کنار گذاشته می شوند.

آلیس جیل ادواردز، گزارشگر ویژه شکنجه با سازمان ملل متحد مصاحبه کرد.

آلیس جیل ادواردز، گزارشگر ویژه شکنجه با سازمان ملل متحد مصاحبه کرد.

«تفاوت جنایت شکنجه با جرم عادی در این است که شکنجه است اول و مهمتر از همه جرمی است که توسط مقامات دولتی مرتکب شده یا فعال شده است،” او توضیح داد. “این عدم تقارن قدرت بین شاکی و متهم، قربانی ادعایی را در موقعیتی با خطر خاص قرار می دهد.»

این گزارش چگونگی را مستند کرد قربانیان اغلب تهدید می شدند و ترسیدند که ادعاهای خود را پس بگیرند و خطر آزاردهنده را به دنبال داشته باشند ادعاهای متقابل و صدمه به شهرت یا بی اعتمادی به “چرخ های عدالت”.

“مخاطرات بالاست”

او گفت: «شکیان ممکن است هنوز در بازداشت یا تحت کنترل همان مقاماتی باشند که علیه آنها ادعا می کنند. ” خطرات تلافی جویانه و خشونت، از جمله شکنجه یا «ناپدید شدن» بیشتر واقعی هستند. مخاطرات بالا هستند.”

او از کشورها خواست تا تعدادی از اقدامات، از جمله ایجاد نهادهای مستقل تحقیقی را انجام دهند که تضمین کند که قربانیان و بازماندگان به طور کامل اختیار دارند و می توانند به طور فعال در هر گونه روند قانونی مربوط به شکنجه شرکت کنند. او از کشورها خواست با شاکیان با احترام رفتار کند و پیشنهاد دادن مناسب اقدامات توانبخشی و حفاظتی.

«دسترسی زودهنگام به مشاوره تروما و سایر اشکال توانبخشی نه تنها به نفع سلامت روان شاکی است، بلکه به آنها کمک می کند تا شاهدان قابل اعتمادتری در روند دادرسی شوند.”

“ملی محاکمه های شکنجه هستند تهدیدی برای مقامات دولتی نیست،” او گفت. “برعکس، آنچه مشروعیت یک دولت را تهدید می کند، شکنجه افراد است، از تحقیق و محاکمه عاملان امتناع می کند و اجازه می دهد شکنجه گران بدون مجازات بمانند. مشروعیت یک دولت در صورت انجام آن افزایش خواهد یافت دفاع از حقیقت و عدالتبه جای اینکه به عنوان شریک جرم شکنجه دیده شوند.»

گزارشگران ویژه و کارشناسان مستقل در ظرفیت فردی خود فعالیت می کنند. آنها نه کارمند سازمان ملل هستند و نه برای کارشان حقوق دریافت می کنند.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما