mahyachatbanner

ژنی را کشف کنید که با افزایش قدرت عضلانی، پیری را کند می کند

فرارو- انسان ها می توانند با ورزش قدرت عضلانی خود را افزایش دهند و در نتیجه سلامت و مقاومت بدن را افزایش دهند. در همین راستا، دانشمندان در یک مطالعه جدید موفق به شناسایی عامل ژنی افزایش قدرت عضلانی در حین ورزش شدند.

बह रोगल फरारो बह निकल अग रहनामातो، این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه ملبورن که در Cell Metabolism منتشر شد، ژن جدیدی به نام C18ORF25 را شناسایی کرد که با هر نوع ورزش تحریک می شود. در واقع، این دانشمندان در تحقیقات خود دریافتند که حیوانات فاقد C18ORF25 عضلات ضعیف‌تر و عملکرد ورزشی بدتری دارند.

دکتر بنجامین پارکر، رهبر این مطالعه گفت: اکنون می‌توانیم با فعال کردن این ژن، قدرت ماهیچه‌ها را بدون افزایش حجم افزایش دهیم. این موضوع می تواند نتایج قابل توجهی برای برخی بیماری ها مانند آتروفی عضلانی و حتی تاخیر در پیری داشته باشد. این موضوع حتی می تواند در زمینه تولید دام و گوشت نیز مفید باشد و امنیت غذایی ما را تضمین کند.

دکتر پارکر افزود: ما می دانیم که ورزش می تواند از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بسیاری از سرطان ها پیشگیری کرده و حتی آن ها را درمان کند. اما اکنون امیدواریم با درک بهتر این اثرات بر تکامل سلامت در سطح مولکولی، در مسیر ایجاد گزینه‌های درمانی جدید و بهبود یافته حرکت کنیم.

این تیم که شامل دکتر پارکر، اریک ریشتر و بنته کینز از دانشگاه کپنهاگ دانمارک بود، با تجزیه و تحلیل پروتئین ها و نحوه تغییر آنها در سلول ها، توانستند شباهت ها و تفاوت های مولکولی بین اشکال مختلف ورزش در عضلات انسان را شناسایی کنند.

به لطف طراحی آزمایشی، محققان توانستند پاسخ های سیگنالینگ را بین روش های آموزشی در همان فرد، در مقایسه با سطح قبل از آموزش مقایسه کنند. این موضوع همچنین به آنها این امکان را می داد که مستقیماً واکنش یک فرد به اشکال مختلف تمرین در عضلات را نظارت کنند.

نتیجه مطالعه این دانشمندان بسیار قابل توجه بود، زیرا اکنون آنها می توانند با فعال کردن یک ژن، عضلات را تقویت کرده و قدرت عضلانی را افزایش دهند.

این دستاورد می تواند ضعف عضلانی ناشی از افزایش سن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که این خود به معنای افزایش سن بیولوژیکی و طول عمر است. همچنین بسیاری از بیماری های ناشی از ضعف عضلانی را می توان با این روش درمان کرد.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما