mahyachatbanner

چگونه اعتصاب ها بر فیلم های پاییزی پرستیژ مانند «Maestro» تأثیر می گذارد

با پایان یافتن فصل فیلم تابستانی، هالیوود معمولاً نگاه خود را به سمت پاییز معطوف می کند، زمانی که سه جشنواره بزرگ فیلم به عنوان شروع غیررسمی فصل اسکار عمل می کنند. هفت نفر از 10 برنده آخر بهترین عکس، اولین حضور خود را در یک جشنواره پاییزی داشتند، که با تشویق های ایستاده و تحسین منتقدان از دروازه بیرون آمدند که به آنها کمک کرد تا از جشنواره چند ماهه جوایز نمایش عبور کنند.

اما اکنون که SAG-AFTRA و انجمن نویسندگان آمریکا هر دو در اعتصاب هستند، آیا یک نبرد طولانی بین اتحادیه‌ها و استودیوها می‌تواند باعث خاموش شدن آن سکوهای پرتاب پاییزی شود؟

اگرچه اعتصاب نویسندگان، که از 2 می آغاز شد، تأثیر چندانی بر جشنواره فیلم کن در آن ماه نداشت، اعتصاب بازیگران که از جمعه آغاز شد ممکن است به طور قابل توجهی به جشنواره‌های آینده در ونیز، تلوراید، کولو و تورنتو تغییر شکل دهد. این به این دلیل است که SAG-AFTRA اعضا را از تبلیغ هر فیلمی در حین اعتصاب منع می کند، ممنوعیتی فراگیر که شامل مصاحبه، تماس عکس و وظایف فرش قرمز می شود. بدون آن ظواهر، جشنواره ها از قدرت ستاره ای که برای بالا بردن شهرت یک فیلم بسیار ارزشمند است، از بین می روند.

اولین رویدادی که احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت جشنواره فیلم ونیز است که هشتادمین دوره خود را در آگوست آغاز می کند. 30 با اولین نمایش کمدی تنیس سکسی “چلنجرها” با بازی زندایا. ونیز اخیراً به خاطر زرق و برق و تیترهای خبرها با کن رقابت می کند، بنابراین از دست دادن بازیگران مشهور ضربه بزرگی خواهد بود. تقریباً تمام لحظات مهم در ونیز سال گذشته ستاره محور بود، از کلیپ ویروسی گریه برندان فریزر پس از نمایش “نهنگ” تا بررسی دقیق رسانه های اجتماعی هری استایلز و کریس پاین که به نظر می رسید هنگام تبلیغ “نگران نباش عزیزم” با هم درگیر شدند. (اگرچه اگر اعتصابی صورت می گرفت، فلورانس پوگ، ستاره، بهانه بهتری برای رد کردن بدنام از کنفرانس خبری آن فیلم داشت.)

این جشنواره فهرست کامل خود را در 25 ژوئیه اعلام می‌کند و buzz نشان می‌دهد که می‌تواند شامل فیلم‌های موردانتظار مانند فیلم زندگینامه لئونارد برنشتاین از بردلی کوپر، “Maestro” باشد. “پریسیلا” سوفیا کاپولا، در مورد رابطه بین الویس پریسلی و همسرش، پریسیلا. و «قاتل»، فیلم هیجان انگیز دیوید فینچر با بازی مایکل فاسبندر و تیلدا سوینتون. این نویسندگان حداقل به اندازه کافی مشهور هستند که بتوانند بخشی از سستی تبلیغاتی را انتخاب کنند، اگرچه کوپر ممکن است هم به عنوان کارگردان و هم به عنوان ستاره “Maestro” در تنگنا باشد، زیرا هر مطبوعاتی که او انجام دهد می تواند به عنوان نادیده گرفتن ممنوعیت SAG تلقی شود.

جشنواره فیلم تلوراید که در سپتامبر برگزار می شود. 1-4 و در کانون توجه قرار گرفته اند، افرادی مانند «لیدی برد» و «مهتاب» باید کمتر تحت تأثیر غیبت ستارگان قرار گیرند: آن گردهمایی صمیمی در کلرادو مورد علاقه شرکت کنندگان مشهور است، زیرا آنها مجبور به انجام عملیات عکاسی یا پخش برق های رسانه ای نیستند و در عوض می توانند مانند مردم عادی دور و بر خود بچرخند.

اما جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که از سپتامبر آغاز می شود. 7، یک ماجرای هولناک 10 روزه پر از فرش قرمز، استودیوهای پرتره و رسانه‌های بی‌مصرف است که در صورت ممنوعیت حضور بازیگران، همگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند. کسب‌وکارهای کانادایی از قبل آماده شده‌اند تا در صورت انعقاد جشنواره، به سود نهایی خود دست یابند. سازمان دهندگان هفته گذشته بیانیه ای نگران کننده صادر کردند: «تأثیر این اعتصاب بر صنعت و رویدادهایی مانند ما قابل انکار نیست. ما به برنامه ریزی برای جشنواره امسال ادامه خواهیم داد، به امید اینکه در هفته های آینده به نتیجه ای سریع برسیم.

راه‌حلی برای حضور بازیگران در جشنواره‌ها وجود دارد، اما این راه‌حل بسیار کم است: دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره‌کننده SAG-AFTRA، گفته است که فیلم‌های «واقعاً مستقل» که می‌توانند توافقات موقتی را با این انجمن به دست آورند، می‌توانند ستاره‌هایشان را وادار به انجام وظایف رسانه‌ای کنند. با این حال، این شرطی است که به احتمال زیاد از جشنواره فیلم ساندنس که در ماه ژانویه متمرکز است به جای جشنواره های پاییزی که بزرگترین عناوین آن از استودیوهای بزرگ می آیند، چشم پوشی می کند. و اگر اعتصاب SAG تا ژانویه ادامه پیدا کند، چیزی فراتر از جشنواره‌هایی خواهد بود که احساس فشار می‌کنند.

یک اعتصاب چند ماهه، اکوسیستم فصل جوایز را با سخت‌ترین آزمون از زمان کووید مواجه خواهد کرد: اگر ستاره‌ها نتوانند در مراسم شرکت کنند، آیا اصلاً می‌توان این رویدادها را برگزار کرد؟ (حداقل زمانی که این چیزها در زوم بود، ستاره‌های نامزد شده ظاهر شدند.) فیلم‌های پرستیژ پس از همه‌گیری به تمام کمکی که می‌توانند در گیشه دریافت کنند، نیاز دارند. اگر نتوانند با صحبت‌های جوایز و ستارگان سینمای شاد از رسانه‌ها حفظ شوند، استودیوها می‌توانند برخی از عناوین آسیب‌پذیر پایان سال را به سال 2024 منتقل کنند.

این می‌تواند یک مزیت در فصل جوایز برای پخش‌کننده‌هایی مانند نتفلیکس ایجاد کند، که مجبور نیستند باکس آفیس را در تصمیم‌گیری در مورد اولین نمایش یا تأخیر در نظر بگیرند. و فیلم‌هایی که قبلاً یک لحظه فرهنگی بزرگ داشته‌اند – مانند «زندگی‌های گذشته» از A24، فیلمی که در ماه ژوئن به نمایش درآمد، یا «قاتلان ماه گل» مارتین اسکورسیزی، که در اکتبر توسط اپل اکران می‌شود اما در ماه می در جشنواره کن اکران شد – نسبت به فیلم‌هایی که ممکن است به‌طور کامل پخش نشده باشند، موقعیت بهتری برای رونق این فصل جوایز خواهند داشت.

آیا توافقی در این نبرد تلخ به موقع برای نجات فصل جوایز حاصل خواهد شد؟ حتی اگر هر دو طرف بتوانند قبل از شروع مراسم تلویزیونی سازش کنند، احتمالاً یک تغییر هنوز احساس می‌شود: انتظار نداشته باشید که از لیست معمول مدیران استودیو در سخنرانی‌های پذیرفته شده با این همه تشکر و قدردانی شود.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما