چه مواد شیمیایی سمی در قطار از ریل در اوهایو وجود داشت؟

نگرانی‌های بهداشتی و زیست‌محیطی پس از خروج قطار از ریل و آتش‌سوزی شیمیایی سمی در این ماه در شرق اوهایو، نزدیک مرز پنسیلوانیا، افزایش یافته است. بر اساس اطلاعاتی که اپراتور راه آهن، نورفولک ساوترن، به آژانس حفاظت از محیط زیست ارائه کرد، حدود 20 واگن از حدود 150 واگن قطار حامل مواد خطرناک بودند. نشستی برای ساکنان در مورد نشت مواد شیمیایی برای عصر چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

در اینجا یک راهنمای سریع در مورد مواد شیمیایی که ممکن است افراد در این فاجعه در معرض آنها قرار گرفته باشند آورده شده است.

پنج تا از خودروهایی که از ریل خارج شدند حامل وینیل کلرید بودند، گازی بی رنگ که سم شناسان آن را «بوی ملایم و شیرین» توصیف می کنند.

وینیل کلرید برای ساخت پلی وینیل کلراید، که بیشتر به عنوان PVC شناخته می شود، استفاده می شود که به لوله های پلاستیکی، پوشش های کابل و مواد بسته بندی می رود. در هوای نزدیک کارخانه های پی وی سی و سایت های زباله های خطرناک یافت شده است و می تواند به آب های زیرزمینی نفوذ کند.

به گفته آژانس ثبت مواد سمی و بیماری که بخشی از وزارت بهداشت و خدمات انسانی است، استنشاق آن می تواند باعث سرگیجه و بی نظمی شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با نرخ بالاتر آنژیوسارکوم کبد، یک نوع نادر سرطان مرتبط است.

هفته گذشته، مقامات اوهایو تصمیم گرفتند وینیل کلرید را در خودروهای خارج شده از ریل آزاد کرده و بسوزانند، زیرا به آنها هشدار داده شد در صورت عدم مداخله ممکن است محموله منفجر شود. هنگامی که وینیل کلرید می سوزد، به گازهایی از جمله کلرید هیدروژن و فسژن تجزیه می شود.

بر اساس ثبت مواد سمی فدرال، کلرید هیدروژن دارای بوی قوی و تحریک کننده است و برای هر بافتی که با آن تماس پیدا کند، خورنده است. فسژن بویی شبیه یونجه تازه بریده شده دارد و در صورت استنشاق می تواند باعث سرفه و خس خس سینه شود.

EPA خانه ها را در منطقه آسیب دیده از نظر وینیل کلرید و هیدروژن کلرید غربالگری کرده است. تا روز سه شنبه، هیچ گازی در هیچ یک از آنها شناسایی نشده بود.

یکی دیگر از خودروهای خارج شده از ریل حامل اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر بود، مایعی شفاف و بی رنگ که در ساخت محصولاتی از جمله لاک، تینر رنگ، مواد شیمیایی کشاورزی و پاک کننده های صنعتی و خانگی دخیل است. در آزمایشی که افراد را به مدت چند ساعت در معرض سطح بالایی از این ماده شیمیایی قرار داد، برخی از آزمودنی‌ها سوزش بینی و چشم‌ها، سردرد و استفراغ را گزارش کردند.

بر اساس سندی که توسط نورفولک ساترن به EPA ارائه شده است، که این آژانس روز یکشنبه در وب سایت خود منتشر کرد، وضعیت واگن قطار حامل اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر “ناشناخته” بود.

سخنگوی نورفولک جنوبی فوراً به ایمیلی در روز چهارشنبه پاسخ نداد که آیا این موضوع همچنان وجود دارد یا خیر.

بر اساس سند Norfolk Southern، خروج از ریل باعث شد که کل بار بوتیل آکریلات یک خودرو از بین برود. بوتیل اکریلات مایعی شفاف و بی رنگ با بوی قوی است که برای ساختن رنگ، درزگیر و چسب استفاده می شود. به گفته موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی، این می تواند باعث مشکلات تنفسی و تحریک چشم و پوست شود.

یک خودروی حامل اتیل هگزیل آکریلات در خروج از ریل شکسته شد و نورفولک ساترن گفت که مشخص نیست چه مقدار از محصول در خودرو بوده است. اتیل هگزیل آکریلات در ساخت رنگ و پلاستیک استفاده می شود و می تواند پوست، چشم و مجاری تنفسی را تحریک کند.

به گزارش نورفولک ساترن، به نظر نمی رسد یکی از خودروهای حامل ایزوبوتیلن، گاز قابل اشتعال با بوی نفت، در هنگام خروج از ریل شکسته شده باشد. ایزوبوتیلن در تولید ایزواکتان، جزء برخی از بنزین ها، استفاده می شود. تنفس آن می تواند باعث سرگیجه و خواب آلودگی شود.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما