mahyachatbanner

پیش نویس قانون ایالت نیویورک یک “فرصت طلایی” برای اطمینان از کاهش عادلانه بدهی

اولیویه دو شوتر، گزارشگر ویژه در مورد فقر شدید و حقوق بشر، و عطیه واریس، کارشناس مستقل بدهی خارجی و حقوق بشر، از این پیشنهاد استقبال کرده اند. قانون پیشگیری از بحران های بدهی بین المللی و مالیات دهندگان نیویورک، که در حال حاضر در دست بحث است.

آنها از نمایندگان مجلس خواستند پیش نویس لایحه را تصویب کنیدکه وام دهندگان خصوصی را وادار می کند تا با شرایطی مشابه با وام دهندگان دولتی در تلاش های بین المللی کاهش بدهی شرکت کنند.

منصفانه برای همه

ایالت نیویورک محل شهر نیویورک، پایتخت مالی جهان است.

مقداری 60 درصد بدهی کشورهای در حال توسعه توسط طلبکاران خصوصی نگهداری می شود قانون نیویورک بر 52 درصد حاکم است به گفته کارشناسان، این بدهی جهانی است.

“اگر مالیات دهندگان در کاهش بدهی عمومی مشارکت کنند، طلبکاران خصوصی باید ملزم به مشارکت با شرایط مشابه باشند،” آنها گفتند. بخشودگی بدهی ها باید برای همه موثر و عادلانه باشد و هزینه های آن باید بین طلبکاران خصوصی نیز تقسیم شود.»

قانون پیشنهادی به این معنی است که کشورهای مضطرب با درآمد کم و متوسط ​​می توانند به جای پرداخت بدهی های “ناپایدار” از حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهروندان خود محافظت کنند.

تغییر اولویت های بودجه

در سال 2021، این کشورها به طور متوسط ​​27.5 درصد از بودجه خود را صرف پرداخت بهره و بدهی کردند. بیش از مجموع مبلغی که صرف آموزش، بهداشت و حمایت اجتماعی شده است.

«این لایحه است یک فرصت طلایی این امر به کشورهایی که دچار مشکل بدهی هستند این امکان را می دهد تا اولویت های بودجه ای خود را تغییر دهند و با فراهم کردن شرایط زندگی بهتر، ریسک سرمایه گذاران در این کشورها را کاهش دهند و فرصت های بهتری ایجاد کنند.”

کارشناسان تاکید کردند که همه گیری کووید-19، بحران انرژی، افزایش قیمت مواد غذایی و تورم منجر به افزایش بدهی های ناپایدار برای بسیاری از کشورها، با تأثیر خاص بر کشورهای در حال توسعه.

«بسیاری از مردم فقیر به سختی می توانند غذا و حداقل نیازهای غذایی برای سلامتی را تامین کنند. دقیقاً در مواقع بحرانی است که دولت ها باید بتوانند حمایت اجتماعی و امنیت غذایی برای همه مردم تضمین شود در کشورشان.”

آنها تاکید کردند که «همه علاقه دارند که کشورها بتوانند به جای وقف در حمایت اجتماعی، مراقبت های بهداشتی، مسکن، آموزش و امنیت غذایی سرمایه گذاری کنند. بیشتر و بیشتر از بودجه محدود آنها به بازپرداخت بدهی.»

درباره کارشناسان سازمان ملل

گزارشگران ویژه و کارشناسان مستقل دستورات خود را از شورای حقوق بشر سازمان ملل که مقر آن در ژنو است، دریافت می کنند.

آنها در ظرفیت فردی خود خدمت می کنند و مستقل از هر دولت یا سازمانی هستند.

آنها کارمندان سازمان ملل نیستند و برای کارشان پولی دریافت نمی کنند.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما