پنج راهی که تحریم ها به روسیه ضربه می زنند

واشنگتن – دولت بایدن به خود می بالد که تحریم هایی که ایالات متحده و متحدانش علیه روسیه برای مجازات روسیه به دلیل حمله به اوکراین وضع کرده اند، تاریخی هستند – چنین مجازات های اقتصادی گسترده ای قبلاً برای کشوری به این اندازه وضع نشده بود.

وزارت امور خارجه گفت که از اواخر اکتبر، دولت آمریکا حدود 1500 فهرست تحریمی جدید و 750 فهرست تحریمی اصلاح شده را از زمان آغاز جنگ رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در فوریه صادر کرده است. این وزارتخانه گفت و 37 کشور به ائتلاف تحریم ها پیوسته اند.

بانک جهانی تخمین می زند که اقتصاد روسیه در سال جاری 4.5 درصد کاهش یابد، در حالی که صندوق بین المللی پول 3.4 درصد انقباض را پیش بینی کرده است. انتظار می رود رکود در سال آینده نیز ادامه یابد. روسیه با کاهش شدید واردات و کاهش درآمد واقعی دست به گریبان است.

اما تحریم ها آنقدر که مقامات غربی انتظار داشتند ویرانگر نبوده است. ستون فقرات اقتصاد روسیه – صادرات نفت و گاز – تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. قیمت‌های جهانی نفت پس از آغاز جنگ افزایش یافت و روسیه علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده و چندین متحد، در مسیری قرار دارد که امسال از فروش نفت بیشتر از سال 2021 درآمد کسب کند. چین و هند از جمله کشورهایی هستند که واردات خود را افزایش داده اند.

اقتصاد روسیه ممکن است در ماه‌های آینده آسیب بیشتری ببیند، زیرا به دلیل تحریم نسبی نفت روسیه از سوی اروپا که در ماه دسامبر اجرایی می‌شود و کنترل‌های صادراتی بر روی فناوری حیاتی است.

اما مقامات روسی داده های مهمی را مخفی می کنند و این امر ارزیابی تأثیر واقعی تحریم ها و کنترل صادرات را برای دیگران دشوارتر می کند.

در سال 2021، روسیه دارای اقتصاد 1.77 تریلیون دلاری بود که یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان بود. تحلیلگران در حال جمع آوری تصویری از نحوه عملکرد آن هستند.

در اینجا پنج حوزه کلیدی است که آنها در حال تماشای آن هستند:

وزارت خزانه داری در حال اجرای تحریم ها علیه بزرگترین بانک های روسیه است، به این معنی که آن موسسات از انجام معاملات با بانک ها و شرکت هایی در سراسر جهان که می خواهند از مجازات توسط دولت ایالات متحده جلوگیری کنند، قطع شده است.

این اقدامات همچنین بسیاری از شرکت های روسی را از انجام تجارت باز می دارد زیرا آنها نیاز به استفاده از سیستم بانکی بین المللی برای تراکنش دارند. وزارت امور خارجه گفت که این مجازات ها مؤسساتی را هدف قرار می دهد که 80 درصد از دارایی های بانکی در روسیه را در اختیار دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و دولت های شریک آن 300 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را که در بانک های سراسر جهان نگهداری می شود، مسدود کرده اند و «توانایی این موسسه برای کمک به تلاش های جنگی و کاهش اثرات تحریم ها» را محدود کرده اند.

مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد اینکه آیا دارایی های دولت روسیه مسدود شده در خارج از کشور باید برای پرداخت غرامت های جنگی و بازسازی اوکراین مصادره شود یا خیر، بحث کرده اند.

اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده محدودیت هایی را بر برخی تجارت با روسیه اعمال کرده اند، از جمله توقف فروش اقلام لوکس به این کشور و همکاری با متحدان برای توقف خرید روسیه از نیمه هادی ها و سایر فناوری های پیشرفته.

اما دولت ها به دلیل نگرانی در مورد رشد اقتصادی و تورم، تمایلی به محدود کردن تجارت انرژی روسیه ندارند. و برخی از کشورها به خرید اورانیوم، الماس، نیکل و بسیاری از مواد خام دیگر از روسیه ادامه می دهند.

بر اساس تحلیل نیویورک تایمز، ادامه تجارت، همراه با قیمت بالای نفت و گاز در سال جاری، به این معنی است که ارزش صادرات روسیه از زمان تهاجم به اوکراین افزایش یافته است و به مسکو درآمد زیادی برای تامین مالی جنگش داده است. .

در همین حال، واردات روسیه به شدت کاهش یافته است که منعکس کننده تصمیم شرکت های چند ملیتی برای قطع روابط با روسیه و کاهش تقاضا برای محصولات مصرفی در این کشور با کاهش اقتصاد است. خطوط کشتیرانی بزرگ مانند مرسک و ام‌اس‌سی خدمات رسانی به روسیه را متوقف کرده‌اند و توانایی این کشور برای دسترسی به محصولات خارجی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

با تحریم ها و کنترل صادرات، ایالات متحده و متحدانش قصد دارند فروش فناوری را به صنایع نظامی و انرژی روسیه و همچنین سایر بخش های استراتژیک محدود کنند.

هدف این است که توانایی مسکو در راه اندازی و تامین مالی جنگ را فلج کند.

کشورهای عضو ائتلاف صادرات جهانی نیمه هادی ها، رایانه ها، لیزرها، تجهیزات مخابراتی و سایر کالاهای فنی به روسیه را ممنوع کرده اند. و آنها تحریم هایی را علیه Rostec، بزرگترین شرکت نظامی و دفاعی روسیه اعمال کرده اند. میکرون، بزرگترین تولید کننده و صادرکننده ریزتراشه در کشور؛ و شرکت موشک های تاکتیکی، که موشک هایی را تولید می کند که ارتش روسیه در اوکراین از آنها استفاده می کند.

تحلیلگران می گویند که در حال مطالعه تجهیزات نظامی روسیه در اوکراین هستند تا تأثیر کنترل های صادراتی را بسنجند. مقامات آمریکایی می گویند اوکراینی ها به آنها گفته اند که برخی از تجهیزات روسی توقیف شده حاوی نیمه هادی هایی است که از ماشین ظرفشویی و یخچال خارج شده اند. ارتش روسیه نیز از تجهیزات قدیمی استفاده می کند.

آنها از انواع قدیمی تانک ها استفاده می کنند. آنها آنها را از انبار بیرون می آورند. داده‌ها نشان می‌دهد که کنترل‌های صادراتی به شدت بر ارتش فشار می‌آورد.»

زمانی که دولت بایدن کنترل های صادراتی را صادر کرد، گفت که بخش های استراتژیک مانند حمل و نقل هوایی، کشتیرانی و استخراج انرژی را نیز هدف قرار داده است. غرفه آقای گابویف گفت که تشخیص اینکه آیا این کنترل ها تأثیر مشابهی بر سایر صنایع داشته اند یا نه، دشوارتر است.

تولید خودرو و لوازم خانگی روسیه سقوط کرده است. اما مشکلات بزرگتر با اقتصاد روسیه و زنجیره تامین نیز می تواند مقصر باشد.

ایالات متحده و متحدانش به سختی درآمدهای شرکت های دولتی روسیه را از فروش انرژی دریافت کرده اند.

روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است و فروش نفت سنگ بنای اقتصاد آن است. روسیه همچنین با استفاده از شبکه خطوط لوله گاز طبیعی را به کشورهای اروپایی و آسیایی می فروشد و انتقال می دهد. با افزایش شدید تورم جهانی، دولت ها تمایلی به اعمال ممنوعیت های انرژی ندارند که می تواند منجر به افزایش قیمت های بازار شود.

ایالات متحده و بریتانیا نفت نسبتا کمی از روسیه وارد می‌کنند، بنابراین تحریم‌های آنها تأثیر ناچیزی بر کل درآمد نفتی روسیه داشته است، به‌ویژه با توجه به افزایش بهاری قیمت نفت در بازار. ترکیه، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، خرید نفت روسیه را در سال جاری افزایش داده است. چین و هند که مجموعاً بیش از 40 درصد از صادرات نفت روسیه را به خود اختصاص داده اند، همینطور هستند.

در ماه مه، کمیسیون اروپا برنامه‌های خود را برای پایان دادن به تمام واردات سوخت‌های فسیلی روسیه تا سال 2027 اعلام کرد. قرار است تحریم اروپا بر محموله‌های نفت روسیه از طریق دریا و تحریم‌های بیمه کشتیرانی در دسامبر اجرایی شود.

با این حال، دولت ها از افزایش قیمت انرژی می ترسند، بنابراین ایالات متحده و متحدانش در حال بحث در مورد مکانیسم سقف قیمتی هستند که به یک کارتل خریدار تبدیل می شود – کشورها پیشنهاد می کنند نفت روسیه را تنها با تخفیف عمیق خریداری کنند، که اگر روسیه موافقت کند فروش نفت این کشور را در بازار نگه می دارد و مسکو را از برخی درآمدها محروم می کند. اما روسیه تهدید کرده است که هیچ نفتی به کشورهایی که سقف قیمت را رعایت می کنند، نخواهد فروخت. اگر این اتفاق بیفتد، نفت جهانی با کمبود عرضه خواهد شد و به افزایش قیمت انرژی منجر خواهد شد.

مقامات آمریکایی می گویند که امیدوارند عربستان سعودی تولید خود را افزایش دهد. اما ماه گذشته، مقامات سعودی و روسیه رهبری گروه انرژی اوپک پلاس را اعلام کردند که تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. مقامات آمریکایی بر این باور بودند که در ماه مه با سعودی‌ها به توافقی محرمانه دست یافته‌اند تا این پادشاهی تولید نفت خود را افزایش دهد.

دولت بایدن خشمگین بود و عربستان سعودی را به کمک به روسیه متهم کرد که مقامات سعودی این کار را تکذیب کردند.

دولت بایدن صدها تن از مقامات دولتی، مدیران اجرایی و الیگارشی روسیه را به همراه بسیاری از اعضای خانواده آنها تحریم کرده است.

کسانی که مجازات شده اند شامل برخی از ارشدترین رهبران دولت روسیه از جمله آقای. خود پوتین؛ وزیر امور خارجه وی، سرگئی وی لاوروف؛ و دو فرمانده ارشد نظامی روسیه، وزیر دفاع سرگئی کی شویگو و رئیس ستاد کل ارتش، والری گراسیموف.

تمامی 450 نماینده مجلس سفلی روسیه و 170 نماینده مجلس علیا نیز تحت تحریم قرار گرفته اند.

تحریم های ایالات متحده بر افراد عموماً دسترسی آنها به هر گونه دارایی در ایالات متحده را مسدود می کند، آنها را از انجام معاملات با آمریکایی ها منع می کند و آنها را برای ورود به ایالات متحده ویزا نمی گیرد.

با این حال، تعداد کمی از مقامات ارشد روسیه احتمالا دارایی های ایالات متحده را در اختیار دارند یا قصد دارند به زودی به آمریکا سفر کنند.

تحریم های موازی اعمال شده توسط کشورهای بزرگ اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه و آلمان به احتمال زیاد باعث ایجاد اختلال می شود، به خصوص برای مقامات سطح متوسط ​​و ثروتمندان روس که در خارج از کشور خود سفر و تجارت می کنند.

تحریم‌های ایالات متحده می‌تواند همسر و فرزندان روس‌های سرشناس را که به سفر و تجارت آزادانه عادت دارند و می‌توانند به عنوان مجاری برای بستگان برجسته‌تر خود عمل کنند، به طور مشابه تحت تأثیر قرار دهد.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، در یک سرکوب در ماه اوت علیه چندین تاجر روسی، از جمله پادشاهان فولاد و کود، در بیانیه‌ای گفت: «نخبگان روسیه شرکت‌های درآمدزای عظیمی را اداره می‌کنند و شیوه زندگی مجلل خود را در خارج از روسیه تأمین مالی می‌کنند».

ایالات متحده هرمان گرف، مدیر اجرایی Sberbank، بزرگترین بانک روسیه، و علیشیر عثمانوف، یکی از ثروتمندترین افراد جهان را تحریم کرده است. و 10 قایق بادبانی، چهار هواپیما و یک هلیکوپتر را در لیست سیاه قرار داده است – اگرچه همه آن وسایل نقلیه توسط مجریان قانون توقیف نشده اند.

یکی از مهم‌ترین اهداف تحریم‌های دولت بایدن، شهروندی به نام آلینا کاباوا، ژیمناستیک سابق المپیک و عضو پارلمان بود. خانم. Kabaeva همچنین به طور گسترده ای به عنوان آقای معروف است. دوست دختر پوتین.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما