پاکستان دور برگشت، نشان می‌دهد که ممکن است از F-16 برای ضربه زدن به هواپیماهای هندی استفاده شده باشد آسیا نیوز

اسلام آباد: پاکستان روز دوشنبه برای اولین بار اشاره کرد که ممکن است از F-16 برای ضربه زدن به جت های جنگنده هندی در جریان نبرد هوایی در 27 فوریه استفاده شده باشد و گفت که اسلام آباد حق استفاده از “همه چیز و همه چیز” را برای دفاع از خود حفظ می کند.

سرلشکر آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به ادعاهای مکرر هند در مورد سرنگونی F-16 پاکستان توسط هند و استفاده از F-16 در نبرد هوایی در 27 فوریه بیانیه ای صادر کرد.

وی گفت: «در مورد اقدام نیروی هوایی پاکستان (PAF) برای حملات در سراسر خط کنترل، این اقدام توسط JF-17 از داخل حریم هوایی پاکستان انجام شد.

او ادعا کرد که بعداً، هنگامی که دو جت هندی از خط کنترل عبور کردند، توسط PAF سرنگون شدند.

او گفت: «اف-۱۶ یا جی اف-۱۷ که ۲ هواپیمای هندی را سرنگون کرد، اهمیتی ندارد.»

وی ادامه داد: حتی اگر F-16 در آن مقطع زمانی مورد استفاده قرار گرفته باشد که PAF کامل از جمله F16 در هوا بود، این واقعیت باقی است که نیروی هوایی پاکستان برای دفاع شخصی دو جت هندی را سرنگون کرد.
غفور گفت که پاکستان حق دارد از هر چیزی برای دفاع خود استفاده کند.

او گفت: “هند می تواند هر نوع انتخابی را حتی اف-16 قبول کند. پاکستان حق استفاده از هر چیزی و هر چیزی را برای دفاع مشروع خود حفظ می کند.”

او همچنین رد کرد که هر گونه اف-16 توسط نیروی هوایی هند در جنگ سگی منهدم شده است.

او گفت: “رویداد 27 فوریه اکنون بخشی از تاریخ است. هیچ اف-16 پاکستانی توسط نیروی هوایی هند مورد اصابت قرار نگرفت.”

ماه گذشته، غفور گفت که فقط جف 17 در 27 فوریه علیه هند مورد استفاده قرار گرفت.

تنش بین هند و پاکستان پس از حمله 14 فوریه توسط جیش محمد مستقر در پاکستان در پلواما که منجر به کشته شدن 40 سرباز CRPF شد، تشدید شد.

در بحبوحه خشم فزاینده، نیروی هوایی هند یک عملیات ضد تروریستی را انجام داد و در 26 فوریه به کمپ آموزشی JeM در بالاکوت، در عمق پاکستان حمله کرد. روز بعد، نیروی هوایی پاکستان تلافی کرد و یک MiG-21 را سرنگون کرد. در یک نبرد هوایی و یک خلبان هندی را اسیر کرد که بعداً به هند تحویل داده شد.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما