وارد استون، پزشکی قانونی حیات وحش که در مورد PCB هشدار داده بود، در 84 سالگی درگذشت.

وارد بی استون، که به عنوان آسیب شناس حیات وحش بدجنس ایالت نیویورک، محیط بانان را خشنود کرد، اما با فراتر رفتن از وظایف خود برای افشای خطراتی که PCB و سایر مواد شیمیایی سمی برای انسان ها ایجاد می کرد، خشم روسای خود و آلاینده های شرکتی را برانگیخت، در فوریه درگذشت. 8 در تروی، نیویورک او 84 ساله بود.

دخترش مونتانا استون گفت که علت ظاهری نارسایی تنفسی بوده است.

در طول نزدیک به 42 سال او توسط وزارت امور خارجه حفاظت از محیط زیست استخدام شد. استون و تیمش هزاران کالبد گشایی را روی پستاندارانی در اندازه‌های مختلف از موش تا گوزن و همچنین روی شاهین، قو، آهو، بیور و خرس انجام دادند. علت مرگ شامل تصادفات، شکار غیرقانونی، مسمومیت عمدی و آلودگی به آفت کش ها و سایر سموم است.

اما در جریان تحقیقات پزشکی قانونی خود، و همچنین به تنهایی، از خاک، دفن زباله، خاکستر و باقی مانده های دیگر نمونه برداری کرد و یکی از پیشگامان بود – همراه با گونار ویدمارک و سورن جنسن از دانشگاه استکهلم و زیست شناس رابرت رایزبورو دانشگاه کالیفرنیا، برکلی – در یافتن شواهدی مبنی بر وجود بی‌فنیل‌های پلی‌کلرینه یا PCB‌ها در همه جا در محیط زیست.

راجر داونز، مدیر حفاظت محیط زیست، وارد استون در سمت خود به عنوان آسیب شناس حیات وحش ایالتی، مدت ها قبل از اینکه دیگران متوجه تهدیدات زیست محیطی شوند، نوری را بر روی تهدیدات زیست محیطی تابید و صدایی مبتنی بر علم به طبیعت در مواقع بحرانی که تعداد کمی از مقامات ایالتی به آن گوش می دهند، می دهد. بخش آتلانتیک سیرا کلاب در بیانیه ای اعلام کرد.

“روش های او گاهی اوقات غیر متعارف بود.” داونز افزود، “اما او همیشه ترجیح می داد ابتدا عدالت زیست محیطی را پیش از بوروکراسی بیهوده دنبال کند، و دنیای طبیعی به دلیل حمایت بی باک او مکان بهتری است.”

آقای. استون PCBها را در پایه قطبهای تاسیسات و سایتهای دیگر یافت. از ماهیگیران انتقاد کرد که قلاب های خود را با سینک های ساخته شده از سرب وزن می کنند. و حتی آثاری از حشره کش DDT را در یکی از دفاتر منطقه ای اداره خود کشف کرد.

دو دهه پیش، در اوج اپیدمی ویروس نیل غربی، که آقای. استون به شناسایی کمک کرده بود، آزمایشگاه او روزانه به طور متوسط ​​با 300 جسد حیات وحش غرق می شد. یک صندوق سیار یخچال دار از جنس استنلس استیل که برای افراد مرده طراحی شده بود برای لاک پشت های بزرگ اقتباس شده بود.

آقای. استون اغلب فراتر از وظایف خود به عنوان آسیب شناس عمل می کرد و یافته های خود را به رسانه های خبری درز می کرد. این باعث شد که برخی از مردم او را به عنوان یک مداخله گر گستاخ و بی تربیت رد کنند.

او از شهرت خود به عنوان یک مرتد برخوردار بود. او یک بار گفت: «من را توپ شل می نامند، اما من همیشه می دانم دقیقا کجا شلیک می کنم».

اما انتقادات دیگری نیز وجود داشت که در گزارش بازرسی کل کشور ثابت شد.

در سال 2012، دو سال پس از آقای. استون بازنشسته شد، بازرس کل، در پاسخ به سال‌ها شکایات کارمندان دولتی و افشاگری‌ها در اتحادیه تایمز آلبانی، به این نتیجه رسید که «به سوء رفتار مزمن و تقریباً مصونیت از مجازات، از جمله سوء استفاده از کارکنان، سوء استفاده از منابع دولتی و نافرمانی دست زده است. “

تحقیقات ادعا کرد که او از مرکز منابع حیات وحش وزارت در دلمار به عنوان محل سکونت خود استفاده کرده است. کارکنان تضعیف شده، که از آزار کلامی و آموزش ناکافی در پروتکل های ایمنی شکایت داشتند. به آنها وظایف شخصی محول کرد، مانند مراقبت از جوجه هایی که به عنوان حیوان خانگی برای فرزندانش نگهداری می کرد. اسلحه گرم ذخیره شده در مرکز؛ و نتوانست سوابق زمانی را که برای ایالت کار کرده است ارائه دهد.

گزارش بازرس کل نشان می‌دهد در حالی که او ده‌ها هزار دلار از مزایای شخصی نادرست را طی نزدیک به چهار دهه به عنوان کارمند دولتی جمع‌آوری کرده است، فقط به او هشدار داده شده است و به طور رسمی تنبیه نشده است، زیرا مدیران بخش، سرپرستان مستقیم او را «تا حدی از ترس واکنش های منفی حامیان او و رسانه های خبری.”

آقای. استون بسیاری از اتهامات خاص علیه خود را رد یا کم اهمیت جلوه داد، اگرچه موافقت کرد که جبران خفیفی را انجام دهد. او گفت که بازنشستگی پیش از موعد را انجام داد زیرا خانواده ای برای حمایت داشت و انگیزه مالی برای امتناع وسوسه انگیز بود.

او در سال 2010 به اتحادیه تایمز گفت: “من از بازنشستگی زیر آتش متنفرم.”

وارد بایرون استون جونیور در سپتامبر متولد شد 28، 1938، در هادسون، نیویورک، به وارد و نلی (اسمیت) استون.

او که در شهرستان کلمبیا بزرگ شد، در آکادمی اسپنسرتاون، یک مدرسه دو اتاقه، تحصیل کرد و در آنجا اشتیاق به طبیعت پیدا کرد. سپس در دانشکده پزشکی نیروی دریایی ملی در مریلند تحصیل کرد و در نیروی دریایی در کره، فیلیپین، تایوان و ویتنام خدمت کرد.

در دانشگاه سیراکیوز، او در تیم مناظره دانشگاه خدمت کرد و در سال 1963 مدرک لیسانس علوم و سپس مدرک کارشناسی ارشد در آسیب شناسی حیوانات و انگل شناسی گرفت. او در سال 1969 به وزارت حفاظت از محیط زیست پیوست.

مونتانا استون در مصاحبه ای تلفنی درباره پدرش گفت: «در حالی که او عاشق آسیب شناسی بود، عشق او به زندگی و موجودات زنده الهام و انگیزه واقعی او برای ادامه بازپروری حیات وحش از همه نوع، و درک بهتر بیماری ها و سمومی بود که به طور جدایی ناپذیر تأثیر می گذارد. انسان، حیات وحش و محیط زیست.»

آقای. استون و شریک زندگی اش، بوم شناس مری بیهام، که در تروی زندگی می کردند، صاحب پنج فرزند شدند. او از او جان سالم به در می برد. علاوه بر دخترشان مونتانا، فرزندانشان جاناتان، جرمیا و اتان آلن استون نیز از او به یادگار مانده است. دو فرزند ناتنی، توماس و امیلی کاراکو. و یک دختر به نام دنیس استون از ازدواجش با لورین سبولا. آقای. استون و خانم دختر بایهام ترز رز استون قبل از او درگذشت.

“من زندگی خود را صرف تلاش برای انجام کاری در مورد تخریب وحشتناک محیط زیستی کرده ام که بیشتر آن توسط صنایعی با قدرت زیاد انجام شده است.” استون در مصاحبه ای با The Cobleskill Times-Journal در سال 2016 گفت: “من محبوب نبودم، اما اجازه ندادم که من را متوقف کند.”

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما