mahyachatbanner

هدف اکسپدیشن زیر آب کشف اسرار مالدیو است

یادداشت سردبیر – این مجموعه سفر سی ان ان توسط کشوری که آن را برجسته می کند حمایت مالی می شود. سی ان ان کنترل کامل ویراستاری را بر موضوع، گزارش و فراوانی مقالات و ویدیوهای داخل اسپانسر، مطابق با خط مشی ما، حفظ می کند.

(سی ان ان) – به “مالدیو” فکر کنید و اولین تصاویری که برای بسیاری به ذهن خطور می کند، ردیف هایی از ویلاهای لوکس بالای آب است که از اسکله های چوبی بلند بیرون زده اند، یا سواحل باشکوهی که با ماسه های سفید خیره کننده لبه دارند.

اما علیرغم اینکه مالدیو یکی از جذاب‌ترین مکان‌های جهان برای گذراندن تعطیلات است، و به جز مقصدی رویایی برای غواصان غواصی، دانشمندان می‌گویند هنوز چیزهای زیادی درباره اکوسیستم‌های زیر آبی آن باید یاد بگیرند.

در حال حاضر، دولت مالدیو و موسسه تحقیقات دریایی بریتانیا، Nekton، برای کشف برخی از این اسرار با راه اندازی یک سفر بلندپروازانه در آب های ناشناخته این کشور، متحد شده اند.

ماموریت Nekton Maldives که در 4 سپتامبر راه اندازی می شود و شامل تیم هایی از دانشمندان از مالدیو و خارج از کشور است، قصد دارد تحقیقات گسترده ای را در زیر 30 متر با استفاده از دو زیردریایی با فناوری پیشرفته انجام دهد – که یکی از آنها می تواند تا عمق 1000 متری برود.

هدف کمک به مالدیو برای مدیریت تاثیرات بحران آب و هوایی جهانی است.

در بیانیه نکتون آمده است: “مالدیو 99٪ اقیانوس و فقط 1٪ خشکی است که به طور متوسط ​​1.5 متر بالاتر از دریا قرار دارد. در نتیجه، این کشور با تهدید فزاینده ای از دریاها روبرو است.”

اما، با داشتن دانش بیشتر در مورد محتوای آب‌هایشان، می‌توان کار برای حفاظت از آنچه در آنجا زندگی می‌کند و حفاظت از محیط زیستی که این گونه‌ها در آن زندگی می‌کنند آغاز کرد، که به نوبه خود باعث می‌شود کشور بهتر بتواند در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت کند.»

این موسسه می گوید 10 دانشمند دریایی مالدیو به عنوان اولین “آکوانوت های مالدیویی” انتخاب شده اند که بیش از 30 فرود اولیه را در زیردریایی ها برای کاوش در اعماق کشور انجام می دهند. اولین فرود توسط یک تیم تمام زنانه از آبزیان هدایت خواهد شد.

Omega Seamaster 2 Submersible، که در اینجا در حال کاوش در آب های سیشل در سال 2019 دیده می شود.

Omega Seamaster 2 Submersible، که در اینجا در حال کاوش در آب های سیشل در سال 2019 دیده می شود.

Nekton/AP

شفیع نعیم، سرپرست تیم مالدیو، مدیر کل این سازمان، گفت: «ما در حال تعیین مکان، سلامت و انعطاف‌پذیری صخره‌های مرجانی، به‌ویژه اکوسیستم‌های عمیق‌تر هستیم که اطلاعات کمی درباره آن‌ها داریم، تا زیستگاه‌های کلیدی برای حفاظت و مدیریت شناسایی شوند.» موسسه تحقیقات دریایی مالدیو در بیانیه ای.

صخره‌های مرجانی ما به کاهش تأثیرات ناشی از افزایش سطح دریا و افزایش فراوانی و شدت طوفان‌ها کمک می‌کنند و اساس اقتصاد، معیشت و معاش ما را تشکیل می‌دهند.»

یک ماموریت 35 روزه

RV Odyssey، یک کشتی اکتشافی، دانشمندانی از مالدیو، بریتانیا، هند و آفریقای جنوبی را در یک ماموریت 35 روزه در آب های وسیع این کشور حمل خواهد کرد.

این کشتی دارای دو شناور است که هر کدام می توانند یک خلبان و دو دانشمند را حمل کنند. اینها در کنار سیستم‌های رباتیک و خودمختار و بیش از دوازده فناوری تحقیقاتی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده خواهند شد.

نکتون در بیانیه می گوید که جدیدتر از این دو شناور Aurelia متعلق به REV Ocean است که در تابستان امسال آزمایشات دریایی گسترده ای را در سواحل بارسلونا پشت سر گذاشت و اکنون به عنوان پیشرفته ترین کشتی جهان در نوع خود گواهی شده است.

Omega Seamaster 2 برای کاوش تا عمق 500 متری زیر سطح استفاده خواهد شد.

Omega Seamaster 2 برای کاوش تا عمق 500 متری زیر سطح استفاده خواهد شد.

Nekton/AP

دومین شناور، Omega Seamaster 2، همان برندی است که در ماموریت نکتون به سیشل در سال 2019 مورد استفاده قرار گرفت، جایی که کاوشگران دریایی “ده ها گونه جدید را پیدا کردند و از آب های ساحلی که قبلاً زیر 30 متر کشف نشده بودند، نقشه برداری کردند.”

Aurelia در عمق 1000 متری کار خواهد کرد، در حالی که Omega Seamaster 2 برای کاوش در 500 متر اول زیر سطح استفاده خواهد شد.

در مورد آنچه که در این ماموریت 35 روزه اتفاق می افتد، زیست شناسان دریایی، دانشمندان داده و تولیدکنندگان فیلم نمونه های گونه را جمع آوری می کنند، عملیات نقشه برداری گسترده ای را انجام می دهند و از وضعیت مرجان های اطراف مالدیو فیلم می گیرند.

دانشگاه آکسفورد که در این ماموریت شرکت می کند، می گوید دانشمندان همچنین بررسی خواهند کرد که چگونه زندگی اقیانوس ها با بالا آمدن سطح آب های تاریخی ناشی از ذوب یخ ها از آخرین عصر یخبندان سازگار شده و «مرجان ها و صخره های عمیق ناشناخته و محافظت نشده منطقه راریفوتیک را کاوش خواهند کرد. که به عنوان پناهگاهی برای حیوانات از آبهای کم عمق عمل می کنند.”

در بیانیه ای آمده است: آنها همچنین “فراوانی نسبی 40 کوسه و 18 گونه پرتو در راس زنجیره غذایی در اقیانوس مالدیو را بررسی خواهند کرد که به عنوان یک شاخص حیاتی برای سلامت اقیانوس ها عمل می کند.”

از جمله عملیات نقشه برداری برنامه ریزی شده، بررسی یک کوه زیردریایی در شمال اقیانوس هند است.

به گفته نکتون، تمام نمونه‌ها و داده‌های جمع‌آوری‌شده در مالکیت مالدیو باقی می‌ماند – «یک انحراف از برخی اکسپدیشن‌های علمی غربی در گذشته».

حمایت از توسعه پایدار گردشگری

پس همه اینها چه ربطی به گردشگری در مالدیو دارد؟

این کشور از 26 جزیره مرجانی پر از بیش از 1000 جزیره تشکیل شده است که توسط ده ها استراحتگاه اشغال شده است که همگی بیش از 90000 کیلومتر مربع گسترده شده اند. بر اساس گزارش بانک جهانی، مالدیو در سال 2021 بیش از 1.3 میلیون گردشگر را پذیرفت که حدود 80 درصد از سطح سال 2019 است. گردشگری حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد.

مستندسازی وضعیت آب‌های کشور می‌تواند از توسعه گردشگری پایدار حمایت کند، به گفته نکتون، سلامت صخره‌ها برای دو بخش بزرگ اقتصاد مالدیو، گردشگری و شیلات، اساسی است. صخره‌ها اولین خط دفاعی در برابر امواج و طوفان‌ها هستند که بیشتر و شدیدتر می‌شوند.»

حفاظت از گونه‌های جانوری که در آنجا زندگی می‌کنند نیز حیاتی است، زیرا منجر به اقیانوسی سالم‌تر، حمایت از ماهیگیری پایدار و رشد گردشگری می‌شود. درآمد

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما