mahyachatbanner

میلیون ها نفر در غرب و مرکز آفریقا با خطر سیل مواجه هستند

این هشدار در بحبوحه بدترین سیل در یک دهه گذشته است که سراسر نیجریه، چاد، نیجر، بورکینافاسو، مالی و کامرون را فرا گرفته است.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اولگا سارادو، گفت که صدها نفر در نیجریه جان خود را از دست داده اند، جایی که سیل در شمال شرق، مکان های آوارگان داخلی و جوامع میزبان در ایالت های بورنو، آداماوا و یوبه را درنوردیده است.

بحران، اکنون است

خانم. سارادو افزود که درجه حرارت در ساحل نیز 1.5 برابر سریعتر از میانگین جهانی افزایش می یابد.

بحران آب و هوا اکنون در حال وقوع است – معیشت را از بین می برد، امنیت غذایی را مختل می کند، درگیری ها را بر سر منابع کمیاب تشدید می کند و باعث جابجایی می شود.

بیش از 1.3 میلیون نفر تاکنون در نیجریه آواره شده اند و 2.8 میلیون نفر تحت تأثیر سیل قرار گرفته اند و زمین های کشاورزی و جاده ها زیر آب رفته اند.

در کشورهای ساحل مرکزی – نیجر، مالی و بورکینافاسو – باران و سیل بیش از حد متوسط ​​صدها نفر را کشته، هزاران نفر را آواره کرده و بیش از یک میلیون هکتار از زمین‌های زراعی را از بین برده است.

“کشورها و جوامع در خط مقدم بحران آب و هوا به حمایت و تامین مالی فوری برای ایجاد دفاع، سازگاری و به حداقل رساندن مضرترین پیامدها نیاز دارند.”

“خطرناکی” کمبود بودجه

برای کمک به نیازمندان در غرب و مرکز آفریقا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) از همه کمک کنندگان درخواست کمک فوری کرد، زیرا عملیات های بشردوستانه آن “به طور خطرناک و مزمن کمبود بودجه” است.

«در چاد، تنها 43 درصد از بودجه مورد نیاز UNHCR در سال 2022 دریافت شده است. عملیات 2022 ما در بورکینافاسو فقط 42 درصد تامین مالی شده است. کمتر از دو ماه باقی مانده، ما 39 درصد از بودجه مورد نیاز در نیجریه و 53 درصد در نیجر را دریافت کرده ایم. سارادو گفت.

بدترین 40 سال اخیر

فراتر از ساحل، وی یادآور شد که ما شاهد بدترین خشکسالی در 40 سال گذشته و تهدید قحطی در شاخ آفریقا، فصل طوفان ویرانگر در موزامبیک و سیل های تاریخی برای چهارمین سال متوالی در سودان جنوبی و سودان هستیم.

او به خبرنگاران گفت: آب و هوای شدید در سراسر قاره آفریقا در سال 2022 صدها نفر را کشته و میلیون ها نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما