رئیس سازمان ملل متحد بر حمایت از معاملات برای تضمین صادرات غذا و کود از اوکراین و روسیه تاکید کرد |

ابتکار غلات دریای سیاه، توافقی که با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه در ماه ژوئیه به امضا رسید و برای بازگرداندن مجدد صادرات مواد غذایی و کودهای حیاتی از اوکراین به سایر نقاط جهان تنظیم شد، قرار است در نیمه دوم نوامبر به پایان برسد، اما در صورت توافق همه طرف ها از جمله روسیه و اوکراین می توان آن را تمدید کرد.

در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، آقای … گوترش قول داد که سازمان ملل به تعامل فعال و مداوم خود با همه طرف ها برای رسیدن به این هدف ادامه می دهد. وی گفت: «ما بر ضرورت انجام این کار برای کمک به امنیت غذایی در سراسر جهان تأکید می‌کنیم و رنجی را که این بحران جهانی هزینه زندگی بر میلیاردها نفر تحمیل می‌کند، کاهش می‌دهیم».

وی افزود: اگر اکنون غذا و کود به بازارهای جهانی نرسد، کشاورزان کود در زمان مناسب و با قیمتی که می‌توانند با شروع فصل کاشت در اختیار نخواهند داشت و در سال‌های 2023 و 2024 محصولات را در تمام مناطق جهان به خطر می‌اندازد. در مورد تولید مواد غذایی و قیمت مواد غذایی در سراسر جهان. بحران کنونی استطاعت به بحران در دسترس بودن تبدیل خواهد شد.

آقای. گوترش تأثیرات مثبت ابتکار غلات دریای سیاه تاکنون را تکرار کرد: از زمان امضای آن، صادرات غلات و سایر محصولات غذایی – که از نزدیک توسط مرکز هماهنگی مشترک، متشکل از نمایندگان فدراسیون روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد نظارت می‌شود. – از نه میلیون تن فراتر رفته است.

همچنین به کاهش قیمت گندم و سایر کالاها که در پی حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته بود، کمک کرده است: شاخص غذای فائو که تغییرات ماهانه قیمت‌های بین‌المللی سبدی از کالاهای غذایی را اندازه‌گیری می‌کند، به مدت هفت ماه کاهش یافته است. به صورت متوالی و بر اساس برآوردهای سازمان ملل به طور غیر مستقیم مانع از سقوط حدود 100 میلیون نفر در فقر شدید شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها خواست تا تمام تلاش خود را برای تجدید ابتکار غلات دریای سیاه و اجرای هر دو توافقنامه به‌طور کامل انجام دهند، از جمله رفع سریع موانع باقی‌مانده برای صادرات غلات و کود روسیه.

وی گفت: دولت ها، شرکت های کشتیرانی، تجار غلات و کود و کشاورزان در سراسر جهان اکنون به دنبال شفافیت در مورد آینده هستند.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما