در نمایشگاه قایق بادبانی موناکو، هیچ نشانه ای وجود ندارد که آشفتگی جهانی به فروش لطمه بزند


موناکو
CNN

دنیا در آشوب است. شبح درگیری جهانی در افق نهفته است. قیمت انرژی میلیون ها نفر را تحت فشار قرار داده است. کووید ادامه دارد. اما در موناکو، در پر زرق و برق ترین رویداد جهان قایق رانی، کار مثل همیشه است.

این هفته، قایق‌های تفریحی با ارزش مجموع حدود 3.8 میلیارد دلار در آب‌های نیلگون این شاهزاده کوچک اروپایی برای سی و یکمین نمایشگاه سالانه قایق بادبانی موناکو گرد هم آمدند. و هیچ مقداری از اضطراب ژئوپلیتیکی نمی تواند زرق و برق را خدشه دار کند.

یوهان پیزاردینی، رئیس ارتباطات و رسانه نمایش قایق بادبانی موناکو در آستانه فینال بزرگ این رویداد چهار روزه به CNN Travel گفت: «همه قایق ها اینجا هستند. حدود 118 قایق تفریحی از جمله کشتی های لوکسی بودند که در بندر هرکول این کشور به نمایش درآمدند.

جمعیت قایق‌های تفریحی نیز به زور بیرون آمده بودند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه قایق بادبانی موناکو از 28 سپتامبر آغاز شد و در 1 اکتبر به پایان می رسد.

این نمایش به طور خاص به بازار قایق های تفریحی اختصاص داده شده است. هر سال، در زمان‌های عادی، حدود 30000 نفر در این کشور کوچک مدیترانه‌ای ریویرا فرود می‌آیند تا منظره حیرت‌انگیز برخی از بزرگترین و گران‌ترین سوپرقایق‌های تفریحی جهان را که در یک مکان مونتاژ شده‌اند، ببینند.

و در حالی که این رویداد بدون شک فرصتی برای صاحبان قایق های ثروتمند است تا موهای خود را در یک فضای امن، دور از دنیای غیر مالک قایق های تفریحی، رها کنند، همچنین فرصتی است برای خرید برای کسب ثروت بیشتر در اقیانوس.

همانطور که پیزاردینی اذعان می کند، این یک “بازار خاص” است. اما با وجود زمان های آشفته، نشانه های کمی از کاهش سرعت را نشان می دهد. امسال حدود 40 قایق تفریحی لوکس جدید وجود دارد، از جمله قایق عظیم 115.1 متری AHPO، بزرگترین قایق تفریحی که تا به حال در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

برخی از قایق‌های بادبانی عظیمی که طناب‌های پهلوگیری خود را به بیرون پرتاب می‌کنند، از جمله ریو ۶۲ متری از کشتی‌ساز ایتالیایی CRN و Tankoa Yachts ۵۰ متری Kinda، متعلق به خریدارانی هستند که برای اولین بار قایق را خریداری می‌کنند.

این نشان دهنده روند رو به رشدی است که به طور قابل توجهی در طول بیماری همه گیر توسعه یافت، زمانی که تعداد زیادی از خریداران جدید ترجیح دادند به جای اینکه از یک قایق بادبانی کوچکتر بالا بروند، بزرگ شوند.

“سگ [the pandemic] باب دنیسون، رئیس و موسس کارگزاری قایق بادبانی مستقر در فورت لادردیل Denison Yachting که چهار قایق در نمایشگاه در نمایشگاه دارد، به CNN Travel می گوید.

“مردم فکر می کنند، “ما 10 سال صبر نمی کنیم.” از ناکجاآباد می آمدند و یک 60 متری (قایق بادبانی) می خریدند.

“ما هنوز شاهد موارد زیادی هستیم و فکر می کنم این چیزی است که ادامه خواهد داشت. مردم در حال غوطه ور شدن هستند.»

پیزاردینی همچنین به تغییر نگرش خریداران بالقوه قایق‌های تفریحی در نتیجه همه‌گیری جهانی اشاره کرده است.

او می‌گوید: «ما دوره‌ای را دیدیم که در آن مشتریان بالقوه‌ای که ماه‌ها یا سال‌ها از اجاره یا خرید یک قایق تفریحی تردید داشتند و می‌گفتند، خوب، در این دوره عدم اطمینان، باید از زندگی لذت ببرم».

در حالی که شکی وجود ندارد که تحریم های اعمال شده علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، که منجر به منجمد شدن موقت برخی از بزرگترین و گران ترین قایق های تفریحی در جهان شد، تا حدی بر این صنعت تأثیر گذاشته است، تقاضا همچنان بسیار قوی است.

آرتور بروور، مدیر اجرایی کشتی‌سازی هلندی Heesen، خاطرنشان می‌کند که به دلیل «فشار پس از کووید»، علی‌رغم عناصر عدم قطعیت جهانی، «کتاب‌های سفارش کاملاً پر هستند».

در واقع، کتاب سفارش جهانی 2022 Boat International نشان می‌دهد که 1024 قایق تفریحی در حال ساخت یا سفارش در سال 2022 بوده است که نسبت به سال قبل 24 درصد افزایش داشته است، با افزایش 10.5 درصدی سفارش‌ها برای 45 متر و بالاتر.

با نزدیک شدن به پایان نمایشگاه قایق بادبانی موناکو 2022، در اینجا هشت تا از مجلل ترین سوپرقایق های تفریحی که ثروتمندان را شگفت زده کرده اند، معرفی می کنیم.

AHPO Lürssen با اندازه 115 متر، که قبل از نمایشگاه دیده شده بود، بزرگترین قایق تفریحی فوق العاده به نمایش گذاشته شده است.

این قایق تفریحی غول‌پیکر 115 متری از کشتی‌سازی آلمانی Lürssen بدون شک یکی از محبوب‌ترین کشتی‌های به نمایش درآمده است. بزرگترین قایق تفریحی که تا به حال در نمایشگاه قایق بادبانی موناکو به نمایش گذاشته شده است، منظره ای باشکوه در امتداد تنها بندر آب های عمیق در این کشور کوچک در سواحل مدیترانه فرانسه ایجاد می کند.

AHPO که با بدنه فولادی و روبنای آلومینیومی ساخته شده است، دارای 4850 تناژ ناخالص است که از پنج عرشه و پنج کابین برای مجموع 14 مهمان تشکیل شده است.

این قایق تفریحی که در نوامبر گذشته تحویل شد، از موتورهای دوقلو MTU بهره می برد و حداکثر سرعت 17 گره دریایی را ارائه می دهد.

سوپر قایق بادبانی جدید Heesen، Lusine، دارای یک فضای داخلی پیچیده توسط معماری و طراحی قایق بادبانی Sinot است.

Lusine، یک کشتی فولادی 60 متری از کشتی سازی هلندی Heesen، در میان قایق های تفریحی است که اولین حضور خود را در نمایشگاه قایق بادبانی موناکو امسال آغاز کرده است. Lusine با لبه‌های براق، تیز و شکل «بال پرنده» که سه عرشه را به هم می‌آمیزد، یک قایق بادبانی برجسته به تمام معناست.

اگرچه نمای بیرونی خیره کننده آن که توسط معماران امگا ساخته شده است، بدون شک منظره ای تماشایی است. این طراحی داخلی با جزئیات پرزحمت Lusine است که توسط Sinot Yacht Architecture and Design ساخته شده است، که باعث می شود افراد خوش شانسی که سوار کشتی شوند، نفس نفس بزنند.

آرتور بروور، مدیرعامل هیسن در مورد این قایق تفریحی که هزینه ساخت آن 70 میلیون دلار برآورد شده است، می گوید: «ما قایق های زیادی انجام می دهیم و قبلاً هرگز این کار را انجام نداده ایم. “میزان جزئیات شگفت انگیز است.”

فضای داخلی لوسین که از کلمه ارمنی برای ماه نامگذاری شده است، به طرز شگفت انگیزی برای ترکیب عناصر اقیانوس و آسمان، با پانل های دیواری و میزهایی با منبت های مادر مروارید و همچنین مجسمه های آبی نیمه شب طراحی شده است.

اثاثیه آن از ترکیب خاصی از مواد، از جمله اونیکس سفید، و همچنین چوب های کمیاب و فلزات سفارشی ساخته شده است.

این کشتی که ظرفیت پذیرش 12 مهمان را دارد، مجهز به سکوی هلیکوپتر برای استفاده خصوصی و همچنین یک گاراژ مناقصه است. با تناژ ناخالص 1079، Lusine از دو موتور دیزلی نیرو می گیرد و می تواند به حداکثر سرعت 17.5 گره دریایی دست یابد.

قایق بادبانی کلاسیک Blush که در حال حرکت به آب های آنتیگوا است، در حال حاضر برای فروش است.

این قایق بادبانی زیبا 45 متری که توسط کارخانه کشتی سازی ایتالیایی Perini Navi ساخته شده است، از زمان تحویل آن در سال 2007 چندین بار در نمایشگاه قایق بادبانی موناکو به نمایش گذاشته شده است.

این کشتی که توسط طراح برجسته قایق و معمار دریایی، ران هالند طراحی شده است، اخیراً با هزینه حدود 1.8 میلیون دلار تعمیرات گسترده ای انجام شد و کار بازسازی در نمای بیرونی و داخلی آن انجام شد.

Blush با موتور دیزلی کاترپیلار C-32 می تواند به حداکثر سرعت 13.5 گره دریایی دست یابد و تناژ ناخالص آن 315 است. متعلق به رئیس فرمول یک، ادی جردن، در حال حاضر با قیمتی کمتر از 12.5 میلیون یورو برای فروش فهرست شده است. حدود 12.2 میلیون دلار) از طریق شرکت کارگزاری Camper & Nicholsons.

ریو که توسط کشتی‌ساز ایتالیایی CRN ساخته شده است، فضای داخلی پر از رنگ‌های روشن و پر جنب و جوش دارد.

این سوپرقایق تفریحی 62 متری که از بدنه فولادی و آلومینیومی ساخته شده است، تحویل داده شده در ماه مه، به دلیل فضای داخلی فوق العاده سرگرم کننده اش، توجه زیادی را در نمایشگاه امسال به خود جلب کرده است.

ریو از نقاشی‌های دیواری با مضمون جنگل گرفته تا فرش‌هایش با پانل‌های ماهی و تزئینات حیوانی شکل، از ابتدا تا انتها انفجاری از رنگ‌های زنده است.

این کشتی که توسط کشتی‌ساز ایتالیایی CRN ساخته شده و توسط معماران امگا طراحی شده است، کشتی با تناژ ناخالص 1218 در چهار عرشه پخش شده است و می‌تواند تا 12 مهمان را در شش کابین رنگارنگ خود در خود جای دهد. همچنین یک باشگاه ورزشی با دوچرخه پلتون در داخل کشتی وجود دارد، در حالی که کلوپ ساحلی میز ماساژ خاص خود را دارد.

ریو که به نام اولین گربه صاحبش نامگذاری شده است، حسی دنج و خانوادگی را به وجود می آورد که بسیار منحصر به فرد است، به ویژه برای سوپرقایق های با این قد. یکی از شرکت کنندگان معمولی نمایشگاه قایق بادبانی موناکو می گوید: «غیرممکن است که از آن قایق تفریحی عبور نکنی بدون اینکه لبخندی بر لب داشته باشد.

Kinda چهارمین بدنه از سری تمام آلومینیومی کشتی ساز ایتالیایی Tankoa است.

در میان جدیدترین قایق‌های تفریحی در نمایشگاه قایق بادبانی موناکو، کیندا نیز تا حدودی به دلیل استخر فوق‌العاده جلویی‌اش، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

در اوایل سال جاری توسط سازنده قایق های تفریحی ایتالیایی Tankoa تحویل داده شد، و دارای طراحی بیرونی و داخلی از طراح مشهور قایق های لوکس Francesco Paszkowski است.

این کشتی توسط یک سیستم محرکه هیبریدی که برای افزایش بهره وری سوخت ابداع شده است، با سه حالت مختلف کروز، دیزلی-مکانیکی، دیزلی-الکتریکی و تمام الکتریکی ابداع شده است.

چهارمین سری از سری تمام آلومینیومی S501 Tankoa پس از Vertige، Bintador و Olokun، Kinda دارای تناژ ناخالص 499 است و می تواند به راحتی تا 12 مهمان را در شش سوئیت چشمگیر خود جای دهد.

Giraud یکی از تعدادی قایق تفریحی است که در حال حاضر برای فروش فهرست شده است.

شاید این یکی از جدیدترین سوپرقایق های تفریحی در نمایشگاه قایق بادبانی موناکو نباشد، اما ژیرو به دلیل نمای بیرونی باشکوه و شنی رنگش که توسط Luca Dini Design & Architecture طراحی شده است، یکی از چشم نوازترین هاست.

این کشتی آلومینیومی 40 متری که قبلاً Cacos V نام داشت، توسط کارخانه کشتی سازی ایتالیایی Admiral ساخته شد و در سال 2013 تحویل شد. با قیمت درخواستی بیش از 12.9 میلیون یورو (حدود 12.6 میلیون دلار) برای فروش فهرست شده است و دارای پنج کابین با ظرفیت است. 11 مهمان و 479 تناژ ناخالص.

Giraud از دو موتور استفاده می کند که سرعت 14.0 گره دریایی را برای این قایق تفریحی فراهم می کند.

ظاهر غیرمعمول Soaring تضمین می کند که همیشه برجسته است.

قایق تفریحی دیگر با قامت باشکوه، Soaring، کار سازنده ابرقایق‌های بزرگ آلمانی Abeking & Rasmussen، به طول 68.2 متر کشیده شده است.

گفته می شود که صاحب کشتی درخواست یک ابرقایق تفریحی متمایز کرده است که به راحتی با هیچ قایق دیگری اشتباه گرفته نمی شود و استودیوی آلمانی Focus Yard Design مطمئناً به این مهم دست یافته است.

این قایق تفریحی چهار طبقه که در سال 2020 تحویل داده شد، دارای خطوط روان و اسپورت و همچنین نوار نارنجی روشنی است که درست بالای خط آب قرار گرفته است که از دست دادن آن را بسیار سخت می کند.

با حجم داخلی 1541 تناژ ناخالص، 6 اتاق خواب به همراه یک کتابخانه و یک اسپا و کلوپ ساحلی مجلل را در خود جای داده است.

Soaring نیز با قیمت هنگفت 98 میلیون یورو به فروش می رسد.

ویکتوریوس -- بزرگترین قایق تفریحی که در ترکیه ساخته می شود.

هر روز نیست که شما یک قایق تفریحی فوق العاده در بازار را با قیمت 110 میلیون یورو (حدود 107 میلیون دلار) بازرسی می کنید، اما شرکت کنندگان امسال این فرصت را دارند که این کار را انجام دهند. ویکتوریوس با ابعاد 85 متر، مطمئناً به نام بزرگ خود عمل می کند.

در سال‌های اخیر فعالیت‌های کشتی‌سازی در ترکیه افزایش یافته است و این کشتی عظیم از کارخانه کشتی‌سازی Akyacht ترکیه بزرگترین قایق تفریحی ساخته شده در این کشور است.

این کشتی بزرگ با 11 کابین اختصاصی، و همچنین یک سوئیت اصلی، فضایی برای حداکثر 20 مهمان دارد. فهرست باورنکردنی امکانات رفاهی آن شامل اتاق سینما، کلوپ ساحلی 200 متر مربعی، سکوی هلیکوپتر و اتاق باشگاه شراب و سیگار با شومینه است.

نمایش قایق بادبانی موناکو 2022 از 28 سپتامبر آغاز و در 1 اکتبر به پایان می رسد.

تصحیح: نسخه قبلی این داستان ارزش قایق‌های تفریحی مونتاژ شده را اشتباه بیان می‌کرد.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما