در سازمان ملل، مکزیک یک هیئت دیپلماتیک سطح بالا را برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین پیشنهاد می کند

گروه پیشنهادی شامل پاپ فرانسیس، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و آنتونیو گوترش، دبیرکل این کشور خواهد بود.

چنین انجمنی لازم بود آقای. ابرارد توضیح داد، زیرا جنگ در اوکراین موجی از پیامدهای جهانی از جمله کمبود مواد غذایی و سوخت، اختلال در اقتصاد جهانی، قطبی شدن سیستم چندجانبه و ایجاد جو بی اعتمادی و عدم اطمینان بین‌المللی را به دنبال داشته است.

او گفت: «درست زمانی که به نظر می رسید بهبودی از بیماری همه گیر در افق است، ما شاهد جنگ در اوکراین با خطر یک حادثه هسته ای و پیامدهای بالقوه فاجعه بار بودیم.

وزیر امور خارجه مکزیک بر فلج شدن شورای امنیت سازمان ملل متحد در مواجهه با مناقشه تاکید کرد و بر انفعال آن برای توقف تجاوزات مسلحانه یکی از اعضای خود و هدایت روند دیپلماتیک در جستجوی راه حلی صلح آمیز و مذاکره تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که شورای امنیت نتوانسته کمک های بشردوستانه لازم را تضمین کند و همچنین نتوانسته است به طور کامل از کار دبیرکل و سایر بازیگران برای مدیریت دسترسی به غلات و کودهای تولید شده توسط فدراسیون روسیه و اوکراین حمایت کند.

پیشنهاد میانجیگری در تعارض

به این دلایل، رئیس‌جمهور مکزیک پیشنهاد می‌کند که یک هیئت یا گروهی از سران کشورها و دولت‌ها تشکیل شود که تلاش‌های دبیرکل را برای ترویج اقدامات صلح‌آمیز و اعتمادساز بین فدراسیون روسیه و اوکراین تشویق و همراهی کند. این به ما این امکان را می دهد که از مکانیسم حل مسالمت آمیز که در چارچوب منشور سازمان ملل باشد استفاده کنیم.»

ابرارد وزیر امور خارجه توضیح داد که قصد ایجاد یک کانال دیپلماتیک است که مکمل کانال‌هایی باشد که قبلاً برای تعامل با طرف‌های درگیر، کاهش تنش‌ها و میانجی‌گری وجود دارد.

مکزیک قبلاً پیشنهاد خود را به طرف‌های درگیر ارائه کرده است و به انجام رایزنی‌های لازم “تنها با این هدف که بتواند به عنوان یک بازیگر بی‌طرف با حسن نیت کمک کند” و ایجاد بیشترین حمایت از تلاش‌ها و دفاتر خوب ادامه خواهد داد. دبیرکل و کمیته. آقای ابرارد در این رابطه گفت: “امیدواریم که تشکیل این گروه از حمایت کشورهای عضو سازمان ملل برخوردار باشد.”

سوء استفاده از حق وتو

آقای. ابرارد فلج شدن شورای امنیت را ناشی از سوء استفاده برخی از اعضای دائمی آن از به اصطلاح حق وتو دانست. وی یادآور شد که کشورش به همراه فرانسه ابتکاری را پیشنهاد کرده است که از اعضای دائمی می خواهد که در مواقع جنایات جمعی از توسل به حق وتو خودداری کنند. این پیشنهاد تاکنون از حمایت 106 ایالت برخوردار شده است.

علاوه بر این، مکزیک و 83 کشور دیگر یک مکانیسم پاسخگویی را ترویج کردند که به موجب آن از مجمع عمومی خواسته می‌شود هر بار که حق وتو در شورای امنیت ثبت می‌شود، جلسه اضطراری برگزار کند و از نویسندگان آن وتو برای توضیح موضع خود دعوت کند.

وی گفت: اکنون باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم گام‌های بیشتری برداریم تا از فلج شدن بیشتر این سیستم در مواجهه با رنج توده‌ای مردم جلوگیری کنیم.

بازگرداندن اعتماد

ابرارد وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد که درهای گفتگوی سیاسی و مذاکرات دیپلماتیک بسته شدنی نیست. تنش های بین المللی کنونی با زور حل نمی شود. ما باید از تفاهم سیاسی و سازوکارهای اعتمادسازی اطمینان حاصل کنیم. بله، بازگرداندن اعتماد یکی از بزرگترین چالش های ما است.»

در این راستا، وی اعتقاد کشورش را ابراز کرد که سازمان ملل همچنان ابزار منحصر به فرد جامعه بین المللی برای حل مسالمت آمیز مناقشات و پیشرفت به سمت توسعه پایدار است.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما