mahyachatbanner

ترکیه: کارشناسان سازمان ملل خواستار پایان دادن به آزار و اذیت مدافعان حقوق بشر هستند

ما موارد بسیاری را ثبت کرده‌ایم که در آن قوانین مبارزه با تروریسم و ​​سایر مقررات جنایی برای آزار، دستگیری، بازداشت و محکومیت بازیگران جامعه مدنی در ترکیه از جمله دکتر دکتر استفاده شده است. Fincancı، به دلایل جعلی، کارشناسان در بیانیه ای گفتند.

اتهامات تار

در 26 اکتبر، خانم. فینجانجی، که به توسعه استانداردهای مرجع سازمان ملل در مورد بررسی و مستندسازی پرونده های شکنجه، معروف به پروتکل استانبول کمک کرد، به دلایل نامشخصی در خانه اش دستگیر شد.

اعتقاد بر این است که بازداشت وی در انتقام از درخواست علنی وی برای تحقیقات در مورد استفاده ادعایی از سلاح های شیمیایی و مرگ های مرتبط با آن مربوط به ارتش ترکیه است.

“دکتر. به نظر می‌رسد دستگیری فین‌جانجی بخشی از الگوی عمدی اعمال قوانین ضد تروریسم برای بی‌اعتبار کردن مدافعان حقوق بشر و سازمان‌ها و قطع کردن فعالیت‌های حیاتی حقوق بشر و پزشکی آنها است.

تضعیف آزادی ها

به گفته گزارشگران ویژه منصوب شده از سوی شورای حقوق بشر، هدف این نوع حملات کوچک کردن فضای امن مدنی، تضعیف حاکمیت قانون، و تجاوز به آزادی های اساسی و ارزش های دموکراتیک است.

مدافعان حقوق بشر و توانایی پزشکان در بیان حقیقت به قدرت باید محافظت شودکارشناسان مستقل تأکید کردند که افشای نقض حقوق بشر «یکی از ارکان جوامع دموکراتیک» است و اعمال حقوق آزادی بیان و تشکل، «حقوق حمایت شده بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر» است.

وی یادآور شد: بازداشت در انتظار رسیدگی بیش از یک دوره اولیه مصاحبه، اقدامی استثنایی است و از نظر قانونی بودن و تناسب مستمر باید منوط به مجوز قضایی باشد.

با ترکیه تماس بگیرید

گزارشگران ویژه از مقامات ترکیه خواستند تا “فوری و بدون قید و شرط” خانم را آزاد کنند. Fincancı و همچنین سایر بازیگران جامعه مدنی برای اهداف سیاسی بازداشت شدند.

آنها همچنین از دسترسی به پادمان های اساسی و حفاظت از تمامیت روحی و جسمی مدافعان – چه در داخل و چه در خارج از بازداشت، حمایت کردند.

انجام تعهدات

از سال 1988، ترکیه عضو کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز است.

پس از تصویب، کشورهای عضو موظفند همه اقدامات را برای جلوگیری از شکنجه و بدرفتاری یا مجازات مشابه، و تحقیق و تعقیب جرایم مرتبط انجام دهند.

تهدید به دستگیری و زندان و ارعاب قضایی باعث ایجاد سطوح بالایی از ناراحتی و اضطراب می شود که می تواند به منزله رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز روانی باشد که نقض قوانین بین المللی است.

و در سال 2003، ترکیه میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را تصویب کرد که بازداشت یا بازداشت خودسرانه را ممنوع می کند.

برای اقدام تماس بگیرید

کارشناسان سازمان ملل نظر خود را در این مورد با دولت ترکیه بیان کرده اند و از مقامات خواسته اند که فوراً اقدامات موقتی را برای حفاظت از تمامیت روحی و جسمی دکتر دکتر انجام دهند. Fincancı و برای پایان دادن به آزار و اذیت قضایی کسانی که از حقوق دیگران دفاع می کنند.

گزارشگران ویژه موظفند موضوع حقوق بشر یا وضعیت کشور را بررسی و گزارش دهند. مناصب افتخاری است و کارشناسان برای کارشان پولی دریافت نمی کنند.

برای مشاهده اسامی گزارشگران ویژه امضاکننده بیانیه اینجا را کلیک کنید.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما