اکنات شینده در مورد مناقشه مرزی ماهاراشترا-کارناتاکا: «اجازه نمی‌دهیم یک اینچ…» | اخبار هند

بمبئی: در میان جنجال های جاری بر سر مناقشه مرزی بین ماهاراشترا و کارناتاکا، اکنات شینده، وزیر ارشد این کشور، روز پنجشنبه تاکید کرد که دولت او اجازه نخواهد داد حتی یک اینچ از سرزمین ماهاراشترا به دست کسی برود. ایکنات شینده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: “ما در حال انجام عدالت برای مردم مراتی در مناطق مرزی هستیم. حتی یک اینچ فضا در ماهاراشترا اجازه رفتن به جایی را نخواهد داشت.”

وی افزود: حل مشکلات 40 روستا بر عهده دولت ماست. پیش از این، اودهاو تاکرای، رئیس سابق ماهاراشترا، سخنان باساوراج بومای، وزیر ارشد کارناتاکا در مورد مناقشه مرزی بین دو ایالت را به شدت مورد انتقاد قرار داد و دومی را “تسخیر شده” خواند.

“رئیس وزیر کارناتاکا در مورد مسائل مرزی بیانیه خود را ارائه می دهد. به نظر می رسد کارناتاکا سی ام بومای به دلیل ادعای ناگهانی 40 روستا در ماهاراشترا تسخیر شده است؟” اوداو تاکرای گفت.

پیش از این، آجیت پاوار، رهبر اپوزیسیون ماهاراشترا، سخنان باساواراج بومای، رئیس وزیر کارناتاکا در مورد اختلاف مرزی بین دو ایالت را محکوم کرد و از اکنات شینده، وزیر ارشد و معاونش دوندرا فادناویس خواست که «پاسخ قاطعانه ای بدهند».

آجیت پاور همچنین خواستار مداخله مرکز در مورد این موضوع شد. این امر پس از آن صورت می گیرد که بومایی بر سر مسئله مرزی بین دو ایالت وارد جنگ لفظی با فادناوی شد و اظهارات معاون وزیر ماهاراشترا را “تحریک آمیز” خواند.

بومای شامگاه چهارشنبه در توییتی نوشت: “دوندرا فادناویس معاون وزیر ماهاراشترا در مورد موضوع مرزی کارناتاکا-ماهاراشترا اظهارات تحریک آمیزی کرده است و رویای او هرگز محقق نخواهد شد. دولت ما متعهد به حفاظت از خاک، آب و مرزهای کشور است.”

فادناویس گفته بود که هیچ روستایی در ماهاراشترا به کارناتاکا نخواهد رفت. او در توییتر خود نوشت: “هیچ روستایی در ماهاراشترا به کارناتاکا نخواهد رفت! دولت ایالتی به شدت در دادگاه عالی برای بدست آوردن روستاهای مراتی زبان از جمله بلگاوم-کاروار-نیپانی مبارزه خواهد کرد.”

پاوار در واکنش به این موضوع گفت: “پس از ادعای ادعای روستاهای جات تالوکا در منطقه سنگلی، اکنون رئیس وزیر کارناتاکا ادعای آکالکوت و سولاپور را نیز مطرح کرده است. من اظهارات رئیس وزیر کارناتاکا را به شدت محکوم می کنم. اکنات شینده وزیر ارشد ما و معاون وزیر کشورمان وزیر ارشد دوندرا فادناویس باید پاسخ محکمی بدهد. مرکز باید فوراً مداخله کند. پرونده در دادگاه در حال بررسی است. این برای منحرف کردن مردم و منحرف کردن توجه از تورم و بیکاری است.”

پاوار همچنین اظهارات کنایه آمیزی کرد که اکنون فقط بمبئی باقی مانده است که مطالبه شود. کارناتاکا CM Bommai پیشتر گفته بود که مناقشه مرزی به یک ابزار سیاسی در ماهاراشترا تبدیل شده است و هر حزبی که در قدرت باشد این موضوع را برای اهداف سیاسی مطرح خواهد کرد.

بومای گفته بود که دولت من قادر به محافظت از مرزهای کارناتاکا است و اقداماتی نیز انجام داده است. همه جنگ لفظی پس از آن آغاز شد که بومای ادعا کرد که برخی از روستاهای منطقه سانگلی ماهاراشترا که با بحران آب مواجه هستند، قطعنامه ای را برای ادغام با کارناتاکا تصویب کردند.

با این حال، معاون وزیر ماهاراشترا این ادعاها را رد کرد و گفت که هیچ روستایی اخیراً به دنبال ادغام با کارناتاکا نبوده است.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما