امدادگران برای نجات نهنگ بلوگا که در رودخانه سن سرگردان شده بود با ساعت مسابقه می دهند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

امیدها برای نجات یک نهنگ سوتغذایی که رودخانه سن را شنا کرده بود، روز یکشنبه کاهش یافت، زیرا امدادگران گفتند که برای یافتن راه حلی در حال مسابقه با ساعت هستند.

این نهنگ اولین بار روز سه شنبه در رودخانه ای که از پاریس تا کانال مانش می گذرد مشاهده شد. از روز جمعه بین دو قفل در حدود 70 کیلومتری (44 مایلی) شمال پایتخت فرانسه قرار داشته است.

اما رها کردن آن در آب راکد گرم بین دروازه های قفل دیگر گزینه ای نیست. لامیا اسمالالی، رئیس Sea Shepherd فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: “او باید طی 24 تا 48 ساعت آینده منتقل شود، این شرایط برای او خوب نیست.”

اسملالی گفت که متخصصان “امید کمی” برای این نهنگ به وضوح کم وزن داشتند، زیرا آنها “در مسابقه ای با زمان” برای نجات این موجود بودند. او گفت: «همه ما در مورد توانایی خود برای بازگشت به دریا تردید داریم. حتی اگر آن را با یک قایق «راندیم»، اگر غیرممکن نباشد، بسیار خطرناک خواهد بود.

اسملالی گفت: قبل از شنا بین دو قفل، “او تمایل داشت که به سمت پاریس حرکت کند. اگر به آنجا برسد، فاجعه بار خواهد بود.” او گفت، با این حال، “گزینه اتانازی در حال حاضر منتفی است، زیرا در این مرحله زودرس خواهد بود.”

او پس از نشستی با کارشناسان و مقامات فرانسوی گفت: نهنگ هنوز “انرژی دارد… سرش را می چرخاند، به محرک ها واکنش نشان می دهد.” اگرچه امدادگران سعی کرده اند به آن شاه ماهی منجمد و سپس ماهی قزل آلای زنده بخورند، حیوان از خوردن غذا امتناع می کرد. اسملالی گفت: “بی اشتهایی او مطمئناً نشانه چیز دیگری است… یک بیماری. او سوءتغذیه دارد و این به هفته ها، شاید ماه ها قبل برمی گردد. او دیگر در دریا غذا نمی خورد.”

در بیانیه‌ای که روز یکشنبه توسط پلیس اداره Eure در نرماندی که بر تلاش‌های نجات نظارت می‌کند، گفت: دامپزشکان روز شنبه «ویتامین‌ها و محصولاتی را برای تحریک اشتهای او تجویز کردند».

لکه های کوچکی که روز شنبه روی پوست رنگ پریده وی گزارش شد به دلیل آب شیرین بود. گزینه دیگری که در نظر گرفته می شود این است که آن را از آب خارج کنید، به آن ویتامین بدهید، علت بیماری را بررسی کنید و در نهایت پس از بازیابی قدرت خود، آن را به دریا منتقل کنید.

ایزابل دورلیات پوزت، یکی از مقامات ارشد پلیس در اوروکس، گفت: یکی دیگر از موارد این است که “به او اجازه دهیم زندگی خود را با آرامش به پایان برساند، مانند کسی که بسیار بیمار است و شانس زیادی برای زندگی ندارد.”

مشاهده نادر

بلوگاها معمولاً فقط در آبهای سرد قطب شمال یافت می شوند و در حالی که در پاییز به سمت جنوب مهاجرت می کنند تا به شکل یخ تغذیه کنند، به ندرت تا این حد جسارت می کنند. طول یک فرد بالغ می تواند به چهار متر (13 فوت) برسد. بر اساس رصدخانه Pelagis فرانسه، متخصص در پستانداران دریایی، نزدیکترین جمعیت بلوگا در مجمع الجزایر سوالبارد، در شمال نروژ، در 3000 کیلومتری (1800 مایل) از رود سن است.

از سال 1948، زمانی که یک ماهیگیر در مصب رودخانه لوار یکی را در تورهای خود پیدا کرد، این دومین بار است که در یک رودخانه فرانسه مشاهده می شود. این مشاهده تنها چند ماه پس از آن رخ می دهد که یک نهنگ قاتل – که به نام اورکا نیز شناخته می شود، اما از نظر فنی بخشی از خانواده دلفین ها است – در رود سن گیر افتاد و بعداً در اواخر ماه مه بین لو هاور و روئن مرده پیدا شد.

پس از مرگ حیوان مشخص شد که این حیوان بیش از چهار متر طول دارد و احتمالاً پس از ناتوانی در تغذیه دچار خستگی شده است. مقامات گفتند که گلوله‌ای را نیز در قاعده جمجمه او کشف کرده‌اند – اگرچه مشخص نبود که زخم در مرگ او نقش داشته باشد.

(AFP)

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما