mahyachatbanner

از بین بردن نژادپرستی امروز با درک گذشته “هولناک” برده داری آغاز می شود

«این وظیفه ماست با میراث نژادپرستی برده داری مبارزه کنیدآنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت. “قوی ترین سلاح در زرادخانه ما آموزش است، موضوع بزرگداشت امسال.”

روز 25 مارس، روز جهانی یادبود قربانیان یکی از وحشتناک ترین جنایات تاریخ علیه بشریت است. برای بیش از 400 سال، تا قرن 19 قانونی شدو منجر به اخراج اجباری بیش از 15 میلیون مرد، زن و کودک شد.

سایه طولانی بردگی

زخم های برده داری هنوز قابل مشاهده است در نابرابری مداوم در ثروت، درآمد، سلامت، آموزش و فرصت‌ها.» وی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی ظهور مجدد نفرت برتری طلبان سفیدپوست.

همانطور که تجارت برده تضمین کننده ثروت و رفاه استعمارگران بود، قاره آفریقا را ویران کرداو گفت که توسعه آن را برای قرن ها خنثی کرده است.

“سایه طولانی برده داری هنوز بر زندگی مردم آفریقایی تبار که با خود حمل می کنند وجود دارد. ترومای بین نسلی و کسانی که به مقابله ادامه می دهند حاشیه نشینی، محرومیت و تعصباو گفت.

آموزش تاریخچه “سرپیچی درستکاران”

او گفت که دولت‌ها در همه جا باید درس‌هایی را در مورد علل، مظاهر و پیامدهای گسترده تجارت برده‌های فراآتلانتیک به برنامه‌های درسی مدارس وارد کنند.

ما باید تاریخ هولناک برده داری را بیاموزیم و آموزش دهیم ما باید تاریخ آفریقا و دیاسپورای آفریقایی را بیاموزیم و آموزش دهیمدبیرکل سازمان ملل گفت که مردم آن جوامع را به هر کجا که رفته اند غنی کرده اند و در همه زمینه های تلاش بشری سرآمد بوده اند.

وی به مصادیق مقاومت صالح، مقاومت و سرکشی اشاره کرد دایه ملکه از مارون ها، در جامائیکا، ملکه مادر زینگا از Ndongo در آنگولا، مبارز آزادی حقیقت مهاجر، که در بردگی به دنیا آمد، قسم بخورد توسن لوورتور سنت دومنگ، که شورش را به یک جنبش انقلابی تبدیل کرد و امروزه به عنوان “پدر هائیتی” شناخته می شود.

«با آموزش تاریخ برده داری کمک می کنیم در برابر شرورترین انگیزه های بشریت محافظت کنیدو با ارج نهادن به قربانیان بردگی، ما تا حدودی وقار را بازگردانید به کسانی که بی رحمانه از آن محروم شدند.»

پایه ها را از بین ببرید

رئیس مجمع عمومی، چابا کوروسی، گفت که در حالی که تجارت برده در اقیانوس اطلس به پایان رسیده است، پایه هایی که بر روی آن قرار داشت به طور کامل برچیده نشده است، و افزود که نژادپرستی، از جمله ضد نژادپرستی سیاه پوستان و تبعیض، هنوز در جوامع وجود دارد.

او گفت: «بسیاری از آفریقایی ها و مردم آفریقایی تبار همچنان احساس می کنند که برای به رسمیت شناختن تجاوز به حقوقشان که نه ترمیم شده و نه اصلاح شده، در حال مبارزه سختی هستند.

به همین دلیل است روز بزرگداشت بسیار مهم است، زیرا فضایی برای انعکاس ایجاد می کند او در مورد فصلی تاریک و شرم آور از تاریخ مشترک جهان گفت.

او گفت: «تاریخی که حقایق آن نباید تحریف شود، باید برای همه ما درس عبرت باشد. “از طریق تحصیلات، ما می تواند هر رویزیونیسمی را رد کند با حقایق غیر قابل انکار افزایش آگاهی خطرات ناشی از تصورات نادرست از برتری در گذشته یا حال، و اطمینان حاصل کنید که هیچ کس هرگز جهنمی را تجربه نخواهد کرد که 15 میلیون نفری را که ما امروز به یادگار می گذاریم، زندگی می کند.”

«از طریق آموزش، داستان‌های دردناک نژادپرستی را می‌توان تبدیل کرد آینده صلحاو گفت.

“آینده ای امیدوارتر”

در طول این رویداد، فیلسوف و روزنامه نگار برزیلی، جیامیلا ریبیرو، سخنرانی اصلی را ارائه کرد و توضیح داد که چگونه از قدرت آموزش برای مبارزه با تبعیض علیه آفریقایی-برزیلیایی ها استفاده می کند. آثار او در کتاب پرفروش «راهنمای کوچک ضد نژادپرستی» و حساب اینستاگرام تأثیرگذار او که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد، منعکس شده است.

او گفت: «به یاد داشته باشیم که برزیل آخرین کشوری در قاره آمریکا بود که برده‌داری را لغو کرد. “تاریخ را باید به خاطر بسپارید تا در زمان حال بتوانیم بر پیامدهای آن غلبه کنیم و تغییر دهیم آینده امیدوارتر بسازید

همچنین تیلور کسیدی، دانشجوی دانشگاه آمریکایی، که به عنوان یکی از 10 صدای برتر 2020 TikTok شناخته شد، به بدن جهانی پرداخت و به 2.2 میلیون دنبال کننده خود با ویدئوهای نشاط بخشی مرتبط با تاریخ سیاه پوستان قدرت داد.

“این یک سگ است برای سرمایه گذاری در آموزش با کیفیت بسیار مهم است،” او گفت. «در زمانی که نژادپرستی هنوز بر قوانین، سیستم‌ها و فرزندان قربانیان آن تأثیر می‌گذارد. آموزش کلید مقابله با بی عدالتی و حرکت رو به جلو است

تاریخچه مخفی راه آهن زیرزمینی | لنز جهانی

چگونه سازمان ملل به یاد قربانیان برده داری و تجارت برده در اقیانوس اطلس کمک می کند:

  • برنامه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات جهانی سازمان ملل در مورد تجارت برده و برده داری ماوراء اقیانوس اطلس میزبان میزگردی در مقر سازمان ملل متحد خواهد بود تا تلاش های موزه ها برای درج صدای مردم آفریقایی تبار و مقابله با گذشته استعماری را برجسته کند. سخنران برجسته برایان استیونسون، بنیانگذار و غیرفعال مدیر کار اجرایی عدالت خواه در کار است. ایالات متحده
  • یک نمایشگاه تعاملی رایگان برده داری: ده داستان واقعی برده داری استعماری هلندکه توسط موزه رایکز هلند به سازمان ملل آورده شد، در ماه فوریه در لابی بازدیدکنندگان مقر سازمان ملل افتتاح شد و تا 30 مارس به نمایش گذاشته شد.
  • برنامه برده داری سازمان ملل متحد، از زمان آغاز به کارش در سال 2007، شبکه ای جهانی از شرکا، از جمله از موسسات آموزشی و جامعه مدنی، ایجاد کرده و منابع و ابتکاراتی را برای آموزش مردم در مورد این فصل تاریک تاریخ و ترویج اقدام علیه نژادپرستی ایجاد کرده است.
  • پروژه مسیر برده‌داری سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) بر شکستن سکوت پیرامون تاریخ برده‌داری، ترویج مشارکت مردم آفریقایی تبار در پیشرفت عمومی بشریت و زیر سؤال بردن نابرابری‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ارث رسیده از این فاجعه متمرکز است.
  • کشتی بازگشت، اثر معمار هائیتی-آمریکایی رادنی لئون، یک بنای یادبود دائمی است که در مقر سازمان ملل قرار دارد و برای همه بازدیدکنندگان باز است.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما