اخبار مختصر 11 آگوست 2022 |

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

هشدار گوترش در مورد نیروگاه اتمی زاپوریژژیا اوکراین

دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که وضعیت در نیروگاه اتمی Zaporizhia اوکراین ممکن است به فاجعه منجر شود و مستقیماً خواستار پایان فوری همه فعالیت‌های نظامی در آنجا شد.

آنتونیو گوترش گفت، در چند روز گذشته گزارش‌هایی از “حوادث عمیقا نگران‌کننده بیشتر دیده شده است که در صورت ادامه می‌توانند منجر به فاجعه شوند.”

اظهارات وی پیش از نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در پاسخ به بحران زاپوریژژیا بیان شد که اوکراین و روسیه هدف قرار دادن آن را رد می کنند.

آقای. گوترش خواستار خروج همه پرسنل و تجهیزات نظامی و استقرار بیشتر نیروها در آنجا شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار “توافق فوری… در سطح فنی” برای ایجاد یک محیط امن در اطراف نیروگاه شد.

آژانس کار سازمان ملل می گوید کارگران جوان بیشترین ضربه را از پیامدهای کووید دیده اند

تعداد جوانانی که در سراسر جهان نمی توانند کار پیدا کنند امسال به 73 میلیون نفر می رسد. این یک شش میلیون کامل بیشتر از قبل از COVID-19 است – آژانس کار سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار (ILO)، این بیماری همه‌گیر باعث تلفات بیکاری بسیار بالاتری برای جوانان 15 تا 24 ساله در تأمین امنیت شغلی نسبت به کارگران مسن‌تر شده است. باز کردن نقل قول؟

در اینجا مارتا نیوتن، معاون مدیر کل سیاستگذاری ILO:

ما می دانیم که همه گیری کووید-19 بازارهای کار جوانان را در سراسر جهان ویرانی به بار آورده است. تعدادی از کاستی‌ها را در نحوه رسیدگی به نیازهای جوانان، به‌ویژه آسیب‌پذیرترین افراد جویای کار، ترک تحصیل، فارغ‌التحصیلان تازه‌کار با تجربه کم و کسانی که غیرفعال می‌مانند، آشکار کرده است.»

گزارش آژانس کار سازمان ملل نشان می‌دهد که زنان جوان در طول این همه‌گیری بیشتر از همتایان مرد خود برای یافتن کار تلاش کرده‌اند.

باچله، دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل متحد از تعداد کودکان فلسطینی که در تشدید تنش های جدید کشته شدند، هشدار داد.

میشل باشله، مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل، روز پنجشنبه در مورد “تعداد زیاد” فلسطینی ها – از جمله کودکان – که امسال در درگیری با سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شده اند صحبت کرد.

اظهارات او پس از درگیری‌هایی که با حضور نیروهای اسرائیلی و گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه در آخر هفته گذشته صورت گرفت، منجر به کشته شدن 17 کودک شد.

و روز سه‌شنبه، دو جوان دیگر در جریان عملیات‌های مجری قانون اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند و مجموع قربانیان فلسطینی‌ها در سال جاری به 37 نفر رسید.

خانم خانم “آزار رساندن به هر کودکی در جریان درگیری عمیقاً آزاردهنده است و کشتن و معلول کردن بسیاری از کودکان در سال جاری غیر وجدانی است.” باشله گفت: «تقریباً فقدان کامل پاسخگویی در سرزمین اشغالی فلسطین وجود دارد».

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل حملات اسرائیل را که ظاهراً به اشیاء غیرنظامی اصابت کرده بود، محکوم کرد و یادآور شد که این حملات طبق قوانین بین المللی ممنوع است.

خانم. باشله همچنین گفت که گروه های مسلح فلسطینی صدها راکت و خمپاره به سمت اهداف اسرائیلی پرتاب کرده اند که به گفته مقامات، 70 نفر را مجروح کرده است.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

Digital currencyخبربهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزdigital currency channeldigital currency tutorialدانشگاهبهترین سالن زیبایی اصفهانGuide to buying household appliances
تماس با ما