mahyachatbanner

آلرژی پاییزی: آنچه در مورد علل، علائم و مراقبت باید بدانید

تنها راه برای اطمینان کامل از عدم ابتلا به کووید، انجام آزمایش است – اما چند سرنخ وجود دارد که به شناسایی منبع بوییدن شما کمک می کند. عفونت های ویروسی به طور ناگهانی ایجاد می شوند و سپس دوره خود را طی می کنند. پریخ گفت، در حالی که آلرژی به مدت چهار یا شش یا هشت هفته در یک زمان ادامه دارد. و آلرژی – بر خلاف سرماخوردگی، کووید و آنفولانزا – معمولاً باعث تب، بدن درد یا علائم گوارشی مانند اسهال نمی شود. خارش می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما با آلرژی مواجه هستید، بنابراین مراقب خراشیدگی و سوزن سوزن شدن گوش‌ها، چشم‌ها، گلو و بینی باشید. آلرژن های پاییزی نیز می توانند باعث ایجاد جوش هایی مانند اگزما شوند.

مهم است که علائم آلرژی خود را تحت نظر داشته باشید، به ویژه به این دلیل که آلرژی می تواند باعث آسم شود. سالانه بیش از 4000 نفر بر اثر آسم جان خود را از دست می دهند. آقای. مندز گفت، و سیاهپوستان آمریکایی سه برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از آسم و پنج برابر بیشتر احتمال دارد که برای آن در اتاق اورژانس درمان شوند. او افزود که زنان سیاه پوست بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از آسم را در ایالات متحده دارند. مراجعه به اورژانس و بستری شدن در بیمارستان مربوط به آسم در پاییز بیشتر می شود که تا حدی به دلیل آلرژی است. پریخ گفت؛ “مردم متوجه نمی شوند که چقدر جدی است.”

سرفه، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه می تواند نشانه هایی باشد که نشان می دهد آلرژی منجر به آسم شده است، به خصوص اگر نیمه شب با این علائم از خواب بیدار شوید. پریخ گفت. اگر بعد از فعالیت بدنی خفیف، مانند کارهای خانه، احساس باد، خستگی یا سرگیجه می‌کنید، یا نمی‌توانید ورزش معمولی خود را کامل کنید، اینها نیز ممکن است نشانه‌ای از بیماری باشند.

عادات اساسی وجود دارد که می تواند به کاهش میزان گرده ای که در خانه شما ردیابی می کنید کمک کند. پنجره های خود را تا حد امکان بسته نگه دارید، به خصوص در روزهای آفتابی و بادخیز که سطح گرده ها به طور خاص بالاست، و کفش های خود را از درب بیرون بیاورید. همچنین ممکن است بخواهید پس از رسیدن به خانه دوش بگیرید و لباس های خود را عوض کنید. فیلترهای هوای HEPA می توانند به تمیز کردن هوای داخل خانه و حذف کپک و شوره کمک کنند. سعی کنید خانه خود را بیشتر جاروبرقی بکشید، به خصوص اگر حیوانات خانگی دارید. هونگ گفت – اگر می توانید هر روز. شستن ملحفه های خود را به طور منظم نیز در نظر بگیرید، و در صورت امکان، حیوانات خانگی خود را از اتاق خواب خود دور نگه دارید. هونگ گفت، بنابراین گرده ها را روی بالش شما ردیابی نمی کنند.

وقتی بیرون می روید، ممکن است بخواهید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. فام گفت، که می تواند صورت شما را در برابر گرده ها محافظت کند. (ماسک ها همچنین ممکن است علائم را کاهش دهند.)

داروها نیز یک ابزار حیاتی هستند. استروئیدهای داخل بینی بدون نسخه مانند فلوتیکازون و تریامسینولون می توانند به کاهش بوییدن و احتقان کمک کنند. قطره های چشمی می توانند محرک ها را شسته و علائمی مانند خارش، قرمزی و آبریزش چشم را درمان کنند. این مداخلات هدفمند نسبت به آنتی هیستامین های خوراکی مفیدتر هستند. فام گفت، اگرچه قرص های آنتی هیستامین خوراکی نیز می توانند علائم را کاهش دهند – به ویژه خارش، عطسه و آبریزش بینی. (آلگرا یا زیرتک را در نظر بگیرید.) برخی از آنتی هیستامین های خوراکی مانند بنادریل ممکن است باعث خواب آلودگی افراد شوند.

برخی از بیماران ممکن است بخواهند به داروهای ضداحتقان مانند عفرین یا سودافد روی آورند. پریخ گفت، اما این داروها می‌توانند “اثر بازگشتی” داشته باشند – پس از مصرف طولانی مدت، رگ‌های خونی بینی شما به خوبی پاسخ نمی‌دهند و می‌توانید حتی با احتقان بدتری مواجه شوید. او گفت که اگر می‌خواهید از مصرف دارو خودداری کنید، شستشو دهنده‌های بینی مانند گلدان‌های نتی می‌توانند گرده‌ها را از سینوس‌های شما بشویید، اما خود آلرژی را درمان نمی‌کنند.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما