mahyachatbanner

یک مقام ارشد بهداشتی پس از ظهور اولین مورد آبله میمون در چین: به خارجی ها دست نزنید



CNN

یک مقام ارشد بهداشتی چین یک روز پس از تایید اولین مورد آبله میمون در سرزمین اصلی چین، به مردم هشدار داد که از دست زدن به خارجی ها خودداری کنند.

وو زونیو، رئیس اپیدمیولوژیست در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، روز شنبه در پلتفرم مشابه توییتر چین، Weibo نوشت که محدودیت‌های کووید-19 و کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه تا کنون از شیوع آبله میمون جلوگیری کرده است – تا زمانی که یک مورد “لغزش پیدا کند. از طریق شبکه.»

این مورد در شهرداری جنوب غربی چونگ کینگ شناسایی شد. به گفته مقامات محلی، یک “ورود بین المللی” در زمان کشف عفونت تحت قرنطینه اجباری کووید-19 قرار داشت – اما آنها نگفتند که آیا این فرد یک تبعه خارجی یا چینی است.

موارد آبله میمون که باعث علائم آنفولانزا و ضایعات تاول مانند می شود، از ماه می در سراسر جهان ظاهر شد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، ایالات متحده در سال جاری تاکنون 23500 مورد ابتلا را گزارش کرده است.

وو در پست خود با تاکید بر خطر شیوع بیماری از طریق سفرهای بین المللی و تماس نزدیک نوشت: تقویت نظارت و پیشگیری از آبله میمون ضروری و مهم است. او پنج توصیه برای مردم ارائه کرد که اولین توصیه این بود: “با خارجی ها تماس پوست به پوست نداشته باشید.”

این توصیه در Weibo جنجال برانگیخت و برخی توصیه های او را معقول ستودند و برخی از اینکه بسیاری از خارجی ها را نمی شناسند ابراز آرامش کردند. یکی از کاربران Weibo نوشت: «خوب است که درهای کشور را باز کنیم، اما نمی‌توانیم همه چیز را وارد کنیم.

اما برخی دیگر پست وو را تبعیض‌آمیز و مضر توصیف کردند و چندین شباهت با موج بیگانه‌هراسی و خشونتی که آسیایی‌ها در خارج از کشور در آغاز همه‌گیری کووید-19 با آن مواجه شدند، گرفتند.

یکی از کاربران Weibo نوشت: «این کمی شبیه زمانی است که همه‌گیری شروع شد، زمانی که برخی از مردم خارج از کشور از ترس از چینی‌هایی که می‌دیدند اجتناب کردند. من فکر نمی‌کنم این دو مورد مبنای علمی داشته باشند، آنها خیلی گسترده هستند و وحشت عمومی را تشدید می‌کنند.»

برخی دیگر خاطرنشان کردند که بسیاری از کارگران خارجی و ساکنان طولانی مدت در چین وجود دارند که اخیراً کشور را ترک نمی‌کنند و بنابراین احتمال ابتلا به این بیماری از شهروندان چینی بیشتر نیست.

شخص دیگری در Weibo نوشت: «زمانی که همه‌گیری برای اولین بار شروع شد، برخی از دوستان خارجی ما ایستادند و از پلتفرم‌های خودمان استفاده کردند تا به همه بگوییم که «چینی‌ها ویروس نیستند».

پس از آن، هنگامی که شیوع داخلی تحت کنترل قرار گرفت و دوستان خارجی ما با تبعیض مواجه شدند، بسیاری از مردم چین با پلتفرم های خود کاملاً سکوت کردند.

دکتر. سانجی گوپتا سردرگمی پیرامون آبله میمون را برطرف می کند

بحث در مورد پست وو و سایر هشدارهای به اشتراک گذاشته شده توسط رسانه های دولتی چین نشان دهنده خستگی ناشی از کووید است که بسیاری در سرزمین اصلی چین به اشتراک گذاشته اند، جایی که نزدیک به سه سال محدودیت های سختگیرانه زندگی روزمره را مختل کرده و اقتصاد را به آشوب کشانده است.

سرزمین اصلی چین برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین کووید را در جهان دارد، از جمله محدودیت‌های مرزی، قرنطینه‌های اجباری، الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه‌های فوری که ساکنان را به‌طور غیرمنتظره‌ای در ساختمان‌های اداری یا مراکز خرید به دام انداخته‌اند.

در اوج شیوع این کشور در بهار امسال، شهرهای بزرگ بدون اطلاع قبلی و اغلب اطلاعات گیج کننده مقامات قفل شدند.

به عنوان مثال، شانگهای تنها چند روز پس از اینکه مقامات اصرار داشتند که هیچ برنامه ای برای چنین اقدامی وجود ندارد، تعطیل شد و بسیاری از ساکنان آن قادر به دسترسی به غذا، مراقبت های پزشکی یا سایر لوازم اولیه نبودند.

کارشناسان چینی می گویند بعید است آبله میمون چنین هرج و مرج ایجاد کند، به طوری که رسانه دولتی گلوبال تایمز روز جمعه به نقل از مدیر بیمارستان گزارش داد که این بیماری “خطر کمی دارد”.

به گزارش گلوبال تایمز، با این حال، آنها همچنین خواستار تداوم هوشیاری شده‌اند و برخی از کارشناسان بر نیاز به “مراقبت دقیق” و اقدامات متقابل تاکید کرده‌اند.

بر اساس CDC ایالات متحده، آبله میمون از طریق تماس نزدیک منتشر می شود. این شامل تماس مستقیم فیزیکی با ضایعات یا بثورات ناشی از بیماران آبله میمون، لمس اشیاء مورد استفاده بیماران، “ترشحات تنفسی” مشترک از طریق تعامل چهره به چهره یا تماس جنسی است.

وو در پست خود در Weibo در روز شنبه از مردم خواست که با غریبه ها یا افرادی که اخیراً از خارج از کشور آمده اند تماس نزدیک نداشته باشند. برای حفظ بهداشت خوب؛ و قبل از استفاده از دستمال توالت یکبار مصرف استفاده کنید یا صندلی توالت را با دستمال های الکلی ضدعفونی کنید.

اما برخی در Weibo با ناامیدی و عصبانیت به این توصیه‌ها پاسخ دادند و به فداکاری‌های زیادی که قبلاً در طول همه‌گیری انجام داده‌اند اشاره کردند – شاید نشانه‌ای از تیرگی روابط عمومی با مقامات.

یک نفر نوشت: ما حاضریم در صورت بروز تصادف بیمه خودرو بخریم اما از رانندگی امتناع نمی کنیم. ما برای جلوگیری از ابتلا به کووید از ماسک استفاده خواهیم کرد، اما از بیرون رفتن خودداری نمی کنیم.

کاربر دیگری که به راهنمایی‌های وو پاسخ داد، صریح‌تر بود: «پس از نحوه مدیریت همه‌گیری کووید-19، آیا هنوز می‌توانید به او اعتماد کنید؟»

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما