mahyachatbanner

کدام بانک ها بیشترین وام دادند؟

بررسی ها نشان می دهد بانک ها و موسسات اعتباری کیشور تا پایان خرداد امسال 4.7 درصد بیشتر از پایان سال وام داده اند.

به گزارش ما، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تسهیلات وام دهی بانک ها و موسسات اعتباری تا پایان خرداد ماه امسال معادل 3707.2 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال گذشته 4.7 درصد افزایش داشته است.

همچنین تسهیلات اعتباری 9.1 درصد از کل تسهیلات اعتباری ارائه شده توسط بانک ها و موسسات اعتباری را تشکیل می دهد و حجم عمده تسهیلات اعتباری بانک ها مربوط به وام مسکن با 35.5 درصد و فروش اقساطی با 16.3 درصد است.

از نظر عددی نیز در پایان خرداد ماه امسال 338.4 هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری، قرض الحسنه بوده که نسبت به اسفند ماه سال گذشته 9.5 درصد افزایش نشان می دهد.

عملکرد بانک های تجاری در اعطای وام

از سوی دیگر بانک های تجاری در مجموع 772.8 هزار تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که با رشد 3.9 درصدی مواجه است و سهم وام های قرض الحسنه 91.1 هزار میلیارد تومان از این میزان تسهیلات است که توسط بازرگانی اعطا شده است. بانک ها در آن در پایان سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

گفته می شود 11.8 درصد از وام های بانک های تجاری را قرض الحسنه تشکیل می دهد. همچنین در بانک های تجاری کیشور سهم تسهیلات پرداختی اصلی مربوط به تسهیلات تامین مالی 32.4 درصد معادل 250.7 هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین 19.5 درصد تسهیلات بانک های تجاری در پایان خرداد 150.5 هزار میلیارد تومان بوده و این میزان در اسفند سال گذشته 152.9 میلیارد تومان بوده است. در مجموع بخش عمده تسهیلات پرداختی بانک های تجاری در پایان خردادماه امسال به وام مسکن، فروش اقساطی و وام قرض الحسنه اختصاص داشت.

بانک های تخصصی چقدر پول دادند؟

همچنین بررسی عملکرد بانک های تخصصی در پرداخت تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری نشان می دهد که تسهیلات ارائه شده با افزایش 5.9 درصدی از مبلغ 500.6 هزار میلیارد تومان به رقم 530.3 هزار میلیارد تومان رسیده است. میزان تسهیلات ارائه شده توسط بانک های تخصصی معادل 27.8 هزار میلیارد تومان است که نسبت به پایان سال گذشته 9.4 درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که 5.3 درصد از وام های بانک های تخصصی را قرض الحسنه تشکیل می دهد.

بیشترین بخش تسهیلات پرداختی در بانک های تخصصی کیشور مربوط به اقساط فروش است. به این ترتیب در پایان خردادماه سال جاری 36.4 درصد از کل تسهیلات اعطایی این بانک ها به 192.9 هزار میلیارد تومان و این میزان در اسفند سال گذشته 188.1 میلیارد تومان بوده است.

بانک های تخصصی نیز تسهیلات قابل توجهی در زمینه مشارکت مدنی ارائه کرده اند. به این ترتیب 18.4 درصد از کل منابع تامین مالی این بانک ها در پایان خردادماه امسال بالغ بر 97.8 هزار میلیارد تومان در این بخش پرداخت شد.

عملکرد بانک ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی در اعطای وام

بر اساس این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری غیردولتی در پایان خرداد ماه امسال نشان می دهد که تسهیلات این بانک با رشد 4.7 درصدی به مبلغ 2404 هزار میلیارد تومان و سهم تسهیلات اعتباری 9.1 درصد از این میزان (219.3 هزار میلیارد تومان) است که اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک ها در پایان خردادماه امسال 11.5 درصد رشد داشته است.

همچنین 40.6 درصد از کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش قرض الحسنه این بانک بالغ بر 976.7 هزار میلیارد تومان بوده است.

بانک ها

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما