mahyachatbanner

پنج نفر در آتش سوزی در مرکز مهاجرت که 39 کشته بر جای گذاشت در مکزیک دستگیر شدند

مکزیکو سیتی – مقامات مکزیکی روز پنجشنبه گفتند که پنج نفر را به دلیل نقش داشتن در آتش سوزی در یک مرکز بازداشت مهاجران سیوداد خوارز که منجر به کشته شدن حداقل 39 نفر شد، دستگیر کردند.

مقامات نام مظنونان دستگیر شده را ذکر نکردند، اما گفتند برای سه مقام دولتی مهاجرت، دو کارمند امنیتی خصوصی و یک مهاجر متهم به آتش‌سوزی، حکم بازداشت صادر شده است. نفر ششم متهم هنوز بازداشت نشده بود.

مقامات روز چهارشنبه گفتند که در حال تحقیق در مورد آتش سوزی به عنوان یک پرونده قتل هستند و گفتند که برخی از مسئولین، از جمله ماموران فدرال و ایالتی، اجازه نداده اند که مهاجران فرار کنند. آنها اتهامات متهمان این پرونده را فاش نکردند.

مقامات مکزیکی گفتند که آتش دوشنبه شب زمانی رخ داد که گروهی از مهاجران بازداشت شده تشک ها را به آتش کشیدند زیرا می ترسیدند که قرار است اخراج شوند.

به گفته سارا ایرنه هرریاس گوئرا، دادستان ارشد حقوق بشر فدرال، برخی از مهاجران در مصاحبه‌های خود به مقامات گفتند که در زمان بازداشت به آنها آب داده نشده است.

ویدئویی که این هفته منتشر شد به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که وقتی آتش‌سوزی شروع شد، افراد یونیفرم پوش در بازداشتگاه دور شدند و چند مرد را پشت میله‌های زندان رها کردند، زیرا دود محل نگهداری آنها را پر کرده بود.

خانم “هیچ یک از کارمندان دولتی و نه محافظان خصوصی هیچ اقدامی برای باز کردن درب برای مهاجرانی که در داخل محل آتش سوزی بودند انجام ندادند.” هرریاس گوئرا گفت.

علاوه بر 39 مورد فوتی، 27 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند. در میان کشته شدگان 18 گواتمالایی، 6 هندوراسی، هفت سالوادورایی، هفت ونزوئلایی و یک کلمبیایی بودند.

روزا ایسلا رودریگز ولاسکز، وزیر امنیت دولت، روز پنجشنبه گفت: اولویت دولت ما احترام به حقوق بشر همه مردم بدون توجه به وضعیت مهاجرت آنهاست.

این مرگ‌ها پس از هفته‌ها تشدید تنش‌ها در سیوداد خوارز بر سر مهاجرانی رخ می‌دهد که امیدوارند به ال پاسو، تگزاس، درست در آن سوی مرز آمریکا و مکزیک وارد شوند. شهردار سیوداد خوارز اخیراً قول داده بود که رویکرد سخت گیرانه تری در قبال مهاجرانی که به گفته او “می تواند بر اقتصاد شهر و هزاران نفر از ساکنان خوارز و ال پاسو تاثیر بگذارد.”

خانم گفت که مهاجرانی که قبل از آتش سوزی روز دوشنبه به مرکز منتقل شده بودند، پس از شکایت ساکنان محلی از مردمی که در خیابان ها برای پول گدایی می کردند، بازداشت شدند. رودریگز ولاسکز.

وی گفت: «شایات متعددی از سوی همسایگان مبنی بر اینکه گروهی از مهاجران «آزار و اذیت مردم» را انجام می‌دهند، وجود داشت و سپس مقامات تصمیم گرفتند تا عملیاتی را برای دستگیری مهاجران و آوردن آنها به مرکز انجام دهند.

ام‌اس. رودریگز ولاسکز گفت که دولت بی‌نظمی‌هایی را در شرکتی که امنیت تأسیسات را تأمین می‌کند، Grupo de Seguridad Privada CAMSA، پیدا کرده است و قرارداد آن با مقامات مهاجرت فسخ خواهد شد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، در یک کنفرانس خبری این هفته گفت: «تمام تحقیقات برای کشف آنچه واقعاً اتفاق افتاده در حال انجام است، و افزود که افراد مسئول «بر اساس قانون مجازات خواهند شد».

دولت ایالات متحده اعلام کرد که مایل است به مکزیک در تحقیقات خود در مورد علت آتش سوزی کمک کند.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه در یک نشست خبری در روز سه شنبه گفت: ما آماده ارائه هرگونه کمک هستیم و افزود: این فاجعه یادآور خطراتی است که مهاجران و پناهندگان در سراسر جهان با آن روبرو هستند.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما