mahyachatbanner

هشدار وزیر دفاع پاکستان نسبت به اقدام علیه مخفیگاه های تروریست ها در افغانستان | اخبار جهان

اسلام آبادخواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به طالبان افغانستان هشدار داده است که اگر حاکمان بالفعل در کابل نتوانند شبه‌نظامیان ضد پاکستانی را مهار کنند، اسلام‌آباد به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در داخل کشور حمله خواهد کرد. آصف، در مصاحبه اخیر با صدای آمریکا، در سفر اواخر ماه فوریه خود به افغانستان گفت که به رهبران طالبان یادآوری کرده است که به تعهدات امنیتی فرامرزی خود که تروریست ها را از استفاده از خاک افغانستان برای طراحی و انجام حملات به پاکستان یا اسلام آباد منع می کند، عمل کنند. تلویزیون سما گزارش داد.

او گفت: «اگر این کار انجام نشود، در مقطعی باید به اقداماتی متوسل شویم که قطعاً – هر کجا (تروریست‌ها) پناهگاه‌هایشان در خاک افغانستان باشند – باید به آنها ضربه بزنیم.» ما باید به آنها ضربه بزنیم زیرا نمی توانیم این وضعیت را برای مدت طولانی تحمل کنیم.

از زمان تسلط طالبان افغانستان بر کابل در اوت 2021، پاکستان شاهد افزایش مجدد حملات تروریستی به رهبری تحریک طالبان پاکستان (TTP)، شاخه ایدئولوژیک و متحد طالبان افغانستان بوده است. تلویزیون سما گزارش داد که پاکستان پس از آن که عملیات نظامی پاکستان در مناطق مرزی چند سال پیش، این کشور را به همراه هزاران جنگجو مجبور به فرار کرد، از افغانستان عملیات می کند.

آصف مدعی شد که رهبری طالبان به هشدار اخیر “بسیار خوب” پاسخ داده است. او گفت که او معتقد است که طالبان افغانستان پس از دریافت حمایت از این گروه برای مبارزه با نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده، تلاش می‌کنند تا از TTP جدا شوند. تلویزیون سماع گزارش داد که ارتش پاکستان اکنون در حال بررسی یک طرح جامع از جمله عملیات نظامی احتمالی در مناطق هم مرز با افغانستان است.

آصف گفت که بحران اقتصادی بزرگترین تهدید برای کشور در حال حاضر است و ارتش که بیشترین بخش از بودجه سالانه فدرال را دریافت می کند، به دنبال کاهش هزینه های خود است.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما