mahyachatbanner

ناسا دومین تلاش خود را برای پرتاب موشک به ماه در روز شنبه انجام می دهد | اخبار جهان

کیپ کاناورال: پس از اینکه مشکل موتور اولین شمارش معکوس این هفته را متوقف کرد، ناسا روز شنبه دوباره تلاش خواهد کرد تا موشک ماه جدید خود را در یک پرواز آزمایشی پرتاب کند. مدیران روز سه شنبه گفتند که در حال تغییر رویه های سوخت رسانی برای مقابله با این موضوع هستند.

این موشک 322 فوتی (98 متری) روی سکوی خود در مرکز فضایی کندی با یک کپسول خالی خدمه در بالای آن باقی مانده است. این قدرتمندترین موشکی است که تا به حال توسط ناسا ساخته شده است.

موشک Space Launch System یا SLS سعی خواهد کرد کپسول را به اطراف ماه بفرستد و برگردد. هیچ کس سوار نخواهد شد، فقط سه آدمک آزمایشی. در صورت موفقیت، اولین کپسولی خواهد بود که از زمان برنامه آپولو ناسا در 50 سال پیش به ماه پرواز می کند.

در طول تلاش برای پرتاب روز دوشنبه، یکی از چهار موتور اصلی در مرحله هسته موشک نمی تواند به اندازه کافی قبل از لحظات احتراق برنامه ریزی شده قبل از بلند شدن، خنک شود. سه نفر دیگر کمی کوتاه آمدند.

به گفته مقامات، عملیات خنک سازی نیم ساعت زودتر برای آزمایش بعد از ظهر شنبه انجام می شود، پس از اینکه سوخت رسانی در سکو در حال انجام است.

جان هانی کات، مدیر برنامه ناسا برای موشک، به خبرنگاران گفت که زمان خاموش شدن این موتور در آزمایش موفقیت آمیز سال گذشته زودتر بود، و بنابراین جابجایی زودتر آن ممکن است کارساز باشد.

Honeycutt همچنین یکپارچگی یک حسگر موتور را زیر سوال برد و گفت که ممکن است اطلاعات نادرستی در روز دوشنبه ارائه دهد. او خاطرنشان کرد که تغییر آن حسگر به معنای حمل موشک به آشیانه است که به معنای هفته ها تاخیر است.

این پرواز آزمایشی 4.1 میلیارد دلاری اولین تصویر در برنامه اکتشاف ماه آرتمیس ناسا است که در اساطیر یونان به نام خواهر دوقلوی آپولو نامگذاری شده است. فضانوردان می توانند تا سال 2024 به دور ماه بچرخند و در واقع در سال 2025 به ماه فرود بیایند.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما