mahyachatbanner

مهمان برنامه زنده شبکه 4 چه شد؟

در ساعات گذشته ویدئویی در فضای مجازی با شرح پخش برنامه مهمان شبکه زنده توجه کاربران را به خود جلب کرده است. اتهامی که عاملان شبکه آن را تایید نمی کنند، اما ظاهرا خود مهمان نیز از این اتفاق راضی نیست.

به گزارش ایسنا، در ویدئوی پخش شده از یکی از برنامه های شبکه چهار سیما، دکتر ابراهیم فیاض به عنوان یکی از مهمانان برنامه در جمع مجری قرار می گیرد که در حال شنیدن پیامی از زیر شیروانی چند نفر است. او به نحوی حرفش را قطع می کند و در حین کار مخاطبان را به تماشای برنامه نظرسنجی دعوت می کند اما وقتی به استودیو برمی گردد دیگر خبری از دکتر فیاض نیست و برنامه بدون هیچ توضیحی با مهمان دیگری ادامه می یابد.

انتشار این ویدئو در فضای مجازی این ذهنیت را ایجاد کرد که مهمان برنامه در واقع در اواسط برنامه زنده بوده و حذف شده است.

خود ابراهیم فیاض، جامعه شناس و استاد دانشگاه نیز در گفت و گو با اسنا درباره برنامه توافقی «سند چشم انداز» در شبکه چهار سیما گفت: ابتدا قرار بود اقتصاد، جامعه، سرمایه جمعی و کمی بحث کنیم. بیشتر در مورد بحث های روز، بحث علمی بود نه ایدئولوژیک که یک بار سلامتی من را قطع کرد. بعد یک نفر از بیرون آمد و در گوشش گفت میکروفون خراب است. بزن بریم بیرون!

وی در ادامه بیان کرد: ابتدا در مورد مسکن جمعی گفتم، در مورد مسکن دانشجویی گفتم و همچنین اشاره کردم که دانشگاه تنها محل آموزش نیست، بلکه یک واحد جمعی است و بعد این اتفاق افتاد و آن شخصی که پشت میکروفون بود (در گوش) به شکته داد و قال می‌کرد.

این محقق با اشاره به قطع رابطه خود روی آنتن توسط مجری برنامه، تصریح کرد: خدا را شاهد می گیرم که تمایلی به رفتن به برنامه نداشتم اما با توجه به شرایط جامعه احساس کردم باید صحبت کنیم. کمی تا داستان ها از قبل روشن شود، اما می بینید که اتفاق افتاده و اتفاق افتاده است.

فیاض ادامه داد: بعد از این ماجرا به اتاق زیر شیروانی رفتم و گفتم حق توهین به معلم دانشگاه را ندارید. معلم دانشگاه علم شریف و دانشجویان شریف هستند. هر که با من این کار را کند به علم و اندیشه توهین کرده است.

این جامعه شناس انتقادات خود را اینگونه ادامه داد: بعد از کلی تعلیق در هوای سرد ورودی سازمان صدا و سیما بالاخره یک نفر با وانت ما را به استودیوی روبروی ساختمان برد، سر فرم بود اما با اینها. شرایط، بدنی که من دارم.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگر بتوانند بیایند انتقاد کنند و روی آنتن بحث کنند. اگر به سراغ صدا و هوا برویم، نه به خاطر پول و نه شهرت، به سراغ عنوان معلمی می رویم تا روشنگری کنیم. چند معلم دانشگاه آماده روی آنتن هستند؟ ما نمی دانیم منظورمان چیست؛ هیچکس به ما توهین نخواهد کرد.

ابراهیم فیاض در پایان گفت: همه خشونت ها از نادانی سرچشمه می گیرد نه دانش. تمام بحران هایی که در جامعه می بینید از نادانی است. جهل تداوم خشونت، ادامه بحران، تداوم ترور و تروریسم است و رسانه ها باید از این موضوع آگاه باشند.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما