mahyachatbanner

مخالفت تونس با تحریم انتخابات، انتقاد از قانون انتخاباتی که «تنها توسط رئیس جمهور» نوشته شده است.

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

ائتلاف اصلی اپوزیسیون تونس روز چهارشنبه گفت اعضای آن از جمله حزب النهضه که زمانی قدرتمند بود، انتخابات دسامبر را تحریم خواهند کرد تا جایگزین پارلمان منحل شده توسط رئیس جمهور قیس سعید شود.

پس از آن که سعید مجلس تحت سلطه النهضه را به حالت تعلیق درآورد و دولت را برکنار کرد و بعداً قانون اساسی را تصویب کرد که حکومت تک نفره او را تثبیت می کند، این رای گیری برای نزدیک به یک سال و نیم تعیین شده است.

احمد نجیب چبی، رئیس جبهه متشکل از احزاب و جنبش های مخالف سعید، گفت: «جبهه نجات ملی قطعا تصمیم گرفته است که انتخابات آینده را تحریم کند.

او گفت که این اقدام در پاسخ به قانون انتخاباتی است که «به تنهایی توسط سعید» نوشته شده است، بخشی از «کودتا علیه مشروعیت قانون اساسی».

تصاحب قدرت سعید مورد استقبال بسیاری از تونسی‌هایی قرار گرفت که از آنچه به‌عنوان یک سیستم متفرقه و فاسد که پس از انقلاب 2011 تأسیس شد، خسته شده بودند.

اما نیروهای اپوزیسیون می گویند که اقدامات او، که با قانون اساسی جدیدی که با یک همه پرسی بایکوت گسترده در ماه ژوئیه تأیید شد، به اوج خود رسید، به منزله بازگشت به خودکامگی در تنها دموکراسی برآمده از بهار عربی است.

(AFP)

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما