mahyachatbanner

فروش خودروهای تسلا کندتر از حد انتظار رشد می کند و نگرانی ها را تشدید می کند

تسلا روز دوشنبه اعلام کرد که تحویل در سه ماه آخر سال 18 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است که تحلیلگران وال استریت را ناامید کرد و بر ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت فشار آورد تا به جای تغییر اساسی توییتر، بر ساخت خودرو تمرکز کند.

تسلا اعلام کرد که از اکتبر تا دسامبر 405000 خودروی الکتریکی تحویل داده است. تحلیلگران وال استریت پیش بینی کردند که تسلا حدود 420000 دستگاه خودرو به فروش خواهد رساند که این رقم در سه ماهه سوم 343000 دستگاه بوده است.

این شرکت در سال 2022 در مجموع 1.3 میلیون دستگاه خودرو فروخت که 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این کمتر از هدف رشد سالانه 50 درصدی تسلا برای خود بود.

در حالی که این افزایش ها با توجه به استانداردهای صنعت خودرو قابل توجه بود، تسلا با رشد با نرخ های سرسام آوری که معمولاً با شرکت های فناوری دره سیلیکون مرتبط است، تبدیل به با ارزش ترین خودروساز در جهان شده است.

در ماه‌های اخیر، تسلا در برابر رقابت خودروسازان معتبر و افزایش نرخ استقراض آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد که خودروهای الکتریکی آن را برای افرادی که وام می‌گیرند گران‌تر کرده است. نشانه هایی که نشان می دهد تسلا فانی است به کاهش 65 درصدی سهام تسلا در سال 2022 کمک کرده است و سرمایه گذاران را به تمرکز بیشتر روی اقدامات متعارف مانند فروش و سود به جای رویاهای تسلط بر جهان سوق داده است.

تحویل سه ماهه چهارم کمتر از پیش بینی های تحلیلگران بود که قبلاً انتظارات خود را کاهش داده بودند و کمتر از آن چیزی بود که مدیران تسلا چند ماه پیش پیشنهاد کرده بودند. تسلا اعلام کرد که در طول سه ماهه 440000 خودرو تولید کرده است که 34000 خودرو بیشتر از آنچه که تحویل داده است، نشان می دهد که مشکلات زنجیره تامین و مشکلات تولید توضیح اصلی برای فروش ناامیدکننده نبوده است.

مارتین ویچا، رئیس روابط سرمایه‌گذار تسلا، در توییتر اعلام کرد که شکاف بین تحویل و تولید منعکس‌کننده وسایل نقلیه در حال حمل و نقل به مشتریان است.

دوشنبه در نیویورک به دلیل تعطیلات سال نو هیچ معامله ای وجود نداشت. اما این اعداد احتمالاً ترس سرمایه‌گذاران را تقویت می‌کند. ماسک بیش از حد روی توییتر متمرکز شده است که در ماه اکتبر آن را خریداری کرد.

گری بلک، مدیر عامل صندوق آینده، یک صندوق سرمایه‌گذاری، «هیچ راهی برای این کار وجود ندارد». در توییتر گفت. او پیش‌بینی کرد که تحلیلگران تخمین‌های خود را از فروش و سود تسلا در سال 2023 کاهش خواهند داد. تسلا درآمدهای سال 2022 را در ژانویه گزارش خواهد کرد. 25.

هفته گذشته، آقای به گزارش رویترز، ماسک سعی کرد به کارمندان تسلا اطمینان دهد و به آنها گفت که روی قیمت سهام متمرکز نشوند و تکرار این ادعاها مبنی بر اینکه این خودروساز به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل خواهد شد.

چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، کانون توجه سرمایه گذاران است. افزایش شدید موارد کووید در چین بر تقاضا تاثیر گذاشته و این شرکت را مجبور کرده است که به طور دوره ای تولید را در بزرگترین کارخانه خود در شانگهای متوقف کند.

علاوه بر این، سازنده چینی BYD در فروش خودروهای برقی در چین از تسلا عبور کرده است و شک بیشتری را در مورد آقای تسلا ایجاد کرده است. توانایی ماسک برای دستیابی به سلطه جهانی در صنعت خودرو.

رشد فروش تسلا از نظر درصدی از هر رقیب اصلی فراتر می رود. این شرکت همچنین یکی از سودآورترین خودروسازان در جهان است و در حال افزایش کارخانه های جدید در تگزاس و آلمان است.

اما این شرکت با رقابت شدیدتری از سوی خودروسازان سنتی مانند فورد، جنرال موتورز و فولکس واگن مواجه است. این شرکت ها چندین دهه تجربه تولید انبوه وسایل نقلیه ارزان قیمت دارند و برخی از سرمایه گذاران معتقدند که این خودروسازان می توانند سریعتر از آنچه انتظار می رفت به تسلا برسند.

تسلا همچنین با کاهش تقاضای مصرف کنندگان مواجه است که تا حدی به دلیل افزایش نرخ بهره است. زمان انتظار برای مدل های تسلا کاهش یافته است و این شرکت قیمت خودرو را در چین کاهش داده و مشوق هایی را برای خریداران در ایالات متحده ارائه کرده است.

خریداران خودرو، به‌ویژه مصرف‌کنندگان چپ‌گرا و آگاه به محیط‌زیست که تمایل به خرید خودروهای برقی دارند، به‌نظر می‌رسد که به دلیل آقای تسلا از تسلا رویگردان هستند. مشک. رفتار نامنظم او در توییتر و لفاظی های تند او در پلت فرم رسانه های اجتماعی او را برای محافظه کاران و مدیران سیلیکون ولی محبوب کرده است، اما باعث خشم دیگران شده است.

دانیل آیوز، تحلیلگر شرکت اوراق بهادار Wedbush که از آقای. ماسک برای تمرکز انرژی خود روی تسلا، گفت که تحویل سه ماهه چهارم با توجه به شرایط سخت اقتصادی مناسب بود. “ما معتقدیم که اجرای نسبتا خوبی بود.” ایوز در توییتر گفت.

فروش تسلا ممکن است پس از واجد شرایط شدن خودروهایش برای مشوق های فدرال در ژانویه افزایش یابد. 1. قانون جدید محدودیت تعداد خودروهای هر سازنده ای را که واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی تا 7500 دلار بودند، لغو کرد. تسلا سهمیه خود را تمام کرده بود.

خودروهای تسلا که در کارخانه‌های این شرکت در تگزاس و کالیفرنیا ساخته می‌شوند نیز این شرایط را دارند که خودروها باید در ایالات متحده، کانادا یا مکزیک تولید شوند تا واجد شرایط دریافت اعتبار باشند.

آقای. ماسک، یکی از کاربران پرکار توییتر، بلافاصله به اعداد تحویل روز دوشنبه واکنشی نشان نداد. او روز یکشنبه برای پیروانش “روزی عالی در 1 2023” آرزو کرد و افزود: “یک چیز مطمئناً خسته کننده نخواهد بود.”

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما