mahyachatbanner

رئیس جمهور: همه در یک کشتی هستیم، شکست به عنوان پایان نظام نوشته شده است

رئیس جمهور بر هماهنگی قوای مجریه و مقننه تاکید کرد و گفت: مسئولیت مشترک همه اجزای نظام جمهوری اسلامی، حل و فصل زندگی مردم، جبران عقب‌نشینی‌ها و تسریع پیشرفت در مسیر پیشرفت و تعالی است.

به گزارش فارس، سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک دولت، روسای جمهور و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی مسئولیت اداره کشور را تحت شرایط ویژه بر عهده گرفته است، گفت: این برای این است که همه اعضای نظام حکومتی بتوانند با هم همکاری کنند.

رئیس جمهور افزود: برای این مسیر گام دوم انقلاب اسلامی را در سند خود داریم که وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و اقدامات لازم برای رسیدن به سبک زندگی شایسته انقلاب اسلامی را به طور دقیق ترسیم کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و مجلس به عنوان وضع کنندگان و مجریان قوانین کشور مسئولیت مشترک دارند تا گره های زندگی مردم را بگشایند و گشایشی در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنند، گفت: نیازها و دغدغه های جامعه باید خیلی دقیق شناسایی شود و حلو فسل انها گام رحمده شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید همان گونه که در بررسی صلاحیت وزرا از دولت حمایت کردند، از دولت حمایت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و شکست تک تک ما پایان نظام جمهوری اسلامی است، گفت: معتقدم هر قانونی که در کشور تصویب شود بدون تأخیر اجرا می شود. قانون ایراد یا ضعفی دارد، نباید در اجرا به تأخیر بیفتد، بلکه باید در حین اجرای اشکال پیدا شود و سپس در خود مجمع عزل شود.

رئیس جمهور دولت و شورا را دو بازوی دولت در کشور معرفی کرد و افزود: دولت و نمایندگان شورا به ویژه در پروژه هایی که بار مالی دارند نیاز به هماهنگی بیشتری دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه آحاد کشور موظف به امید دادن هستند، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی از تمام توان خود برای ناامید کردن مردم نظام استفاده می کنند و در این زمینه از هیچ کاری، دروغگویی و دروغ گویی دریغ نمی کنند. فریب دادن

وی ادامه داد: در مقابل این جریان، دولت و شوراها ایستاده اند که می گویند مشکلات جامعه را خوب می شناسند و در صدد رفع آن هستند. مقتدایی ما می گوید ما کاملاً به آن اعتقاد داریم و آن این است که در کیشور هیچ مشکلی نداریم که راه حلی در داخل نداشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود نظارت مجلس بر عملکرد دولت را امری پسندیده و مناسب دانست و خاطرنشان کرد: البته نظارت باید به گونه ای باشد که سلب نشود. شجاعت مدیران، زیرا اگر این اتفاق بیفتد، هیچ مدیر دیگری نمی تواند بهتر از این کار کند.

رئیسی با بیان اینکه همکاری دولت و مجمع تاکنون نتایج مثمر ثمر و مهمی داشته است، افزود: اصلاحات اقتصادی که در این دولت با حمایت مجمع آغاز شده است، از جمله کارهایی بود که سال ها به حالت تعلیق درآمده است. و دولت ها و مجالس چاره ای جز اجرای آنها ندارند

رئیس جمهور افزود: امروز فرصتی در اختیار دولت و مجلس است که می توانیم و باید از آن به نفع کشور و مردم استفاده کنیم.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود از برگزاری نشست های تخصصی بین وزرا و کمیسیون های مجلس استقبال کرد و گفت: این جلسات می تواند به درک مشترک دولت و مجلس از مسائل کشور کمک کند و هماهنگی های بیشتری را به همراه داشته باشد. بین دو قدرت

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما