mahyachatbanner

در دوران یائسگی چه اتفاقی برای پوست شما می افتد؟

فرارو- از حفلسنی گرته تا ابرسانی به بافت‌ها; در ادامه رازهای داشتن پوستی عالی در میانسالی را با شما در میان می گذاریم.

بر اساس گزارشی از دیلی تلگراف، حدود 40 مورد از علائم جسمی و روحی در دوران یائسگی در زنان رخ می دهد که از گرگرفتگی گرفته تا افسردگی، بی خوابی و مه مغزی را شامل می شود، اما کمتر به مراقبت از پوست مربوط به یائسگی توجه شده است. اطلاعات کمی در مورد چگونگی تأثیر یائسگی بر پوست شناخته شده است.

استروژن تولید کلاژن را تقویت می کند، بنابراین با کاهش سطح این هورمون، پوست سفتی و درخشندگی خود را از دست می دهد. دانشمندان اخیراً شروع به بررسی تأثیر هورمون ها بر روی پوست کرده اند. در واقع، تنها تحقیقات قابل توجهی که روی پوست در دوران بلوغ انجام شده است، دهه ها پیش انجام شده است و نتیجه آن تحقیقات این بود که از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست ناشی از کمبود کلاژن با جایگزینی هورمون قابل پیشگیری است. درمان (HRT). .

به طور رضایت بخش، هورمون درمانی جایگزین به حفظ ساختار پوست (و همچنین محافظت از استخوان ها و غضروف ها) کمک می کند، اما به از بین بردن سایر اثرات پیری روی پوست، مانند قرمزی، رنگدانه، حساسیت، خشکی مزمن و آکنه کمکی نمی کند. در بزرگسالان این خود می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس زنان شود و از نظر روحی به آنها آسیب برساند.

از رژیم غذایی گرفته تا یافتن راه‌هایی برای مراقبت از پوست، ما به شما خواهیم گفت که در مورد نحوه مراقبت از پوست در دوران یائسگی باید بدانید.

در دوران بلوغ چه اتفاقی برای پوست شما می افتد؟ یائسگی به طور رسمی یک سال پس از پایان قاعدگی آغاز می شود. با این حال، سطح استروژن ممکن است در اوایل دهه 30 شروع به کاهش کند و باعث عدم تعادل هر سه هورمون جنسی، استروژن، پروژسترون و تستوسترون شود، که منجر به نوسانات پوستی می شود، بی شباهت به جوش های ناگهانی نوجوانی.

در حالی که قبل از یائسگی می تواند باعث ایجاد پوست شما شود، زمانی که شما در واقع در دوران یائسگی هستید، استروژن به طور قابل توجهی کاهش می یابد، یعنی 30٪ در پنج سال اول. این افت ناگهانی است، که باعث می شود زنان احساس کنند دیوانه شده اند.

پس از پنج سال کاهش سریع، استروژن 2 درصد در سال به مدت دو دهه کاهش می یابد. در عین حال، پوست علاوه بر کمبود کلاژن، خاصیت ارتجاعی کمتری دارد و غدد چربی در تولید سبوم کارآیی کافی ندارند، در حالی که عملکرد سلولی کند می شود و مشکلاتی مانند افتادگی، خشکی، چین و چروک، لک ایجاد می کند. و رنگدانه

حقایقی در مورد تغییر بازی

در سال 2003، “دکتر مایک بل”، رئیس تحقیقات علمی در مورد مراقبت از پوست چکمه شماره 7، با دانشگاه منچستر همکاری کرد تا بررسی کند که در هر مرحله از بلوغ چه اتفاقی برای پوست می افتد.

او می گوید: «برای مدت طولانی، تمرکز واقعی در صنعت زیبایی روی افزایش سن بود. بنابراین، بسیاری از تحقیقات علمی بر درک چگونگی رفتار پوست بسیار جوان در مقایسه با پوست بسیار پیر متمرکز شده است. وقتی به شواهد نگاه کردیم، در دهه چهارم و پنجم زندگی است که هورمون ها شروع به تغییر می کنند. در آن زمان، پیری بیش از هر زمان دیگری تسریع می یابد و زمانی است که نیاز به مداخله بیشتر است.

“Тим бел” در مراحل مختلف; او از قبل از بلوغ تا پس از بلوغ، بیوپسی از پوست های مختلف را در یک دوره پنج ساله انجام داد. او می‌گوید: «آنچه که ما کشف کردیم این بود که نه تنها در کلاژن، بلکه در ضخامت پوست و خواص مکانیکی آن نیز تغییر ایجاد شده است. پوست نرم تر، لطیف تر و بیشتر مستعد حساسیت است.

او کشف کرد که چنین حساسیتی تا حدی به دلیل اهرام است. لیپیدهایی که پوست را مرطوب نگه می دارند و هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد، یک چسب محافظ روی سطح پوست ایجاد می کنند.

«بال» می گوید: بررسی ها حاکی از کاهش کیفیت و کمیت سرامیدها در لایه فوقانی پوست بود که منجر به ایجاد یک سد پوستی می شود. این یافته ها که ارتباطی بین تولید استروژن و سرامید و از دست دادن آب از طریق اپیدرم ایجاد می کند، در مجله اروپایی درماتولوژی منتشر شد.

در این مقاله با راهنمایی یک تیم علمی دیگر که هنوز منتشر نشده است، ارتباط بین استروژن و عملکرد سلول های ایمنی پوست را کشف کردند. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که بلوغ باعث کاهش سلول‌های لانگرهانس می‌شود (جزایر لانگرهانس که جزایر پانکراس نیز نامیده می‌شوند، گروهی از سلول‌ها هستند که حاوی غدد درون‌ریز یا سلول‌های تولیدکننده هورمون هستند) که مسئول از بین بردن آلودگی، باکتری‌ها و سموم هستند. . این موضوع مشکلات پوستی را که بسیاری از زنان میانسال تجربه می کنند را توضیح می دهد.

بل میگوید: “در هر سلولی گیرنده های استروژن وجود دارد. از فیبروبلاست هایی که کلاژن و الاستین تولید می کنند تا سلول های لانگرهانس که با التهاب مبارزه می کنند. به ملانوسیت هایی که رنگدانه های پوست را کنترل می کنند. به طور خلاصه، کاهش استروژن باعث ایجاد همه چیز از افتادگی گرفته تا قرمزی و قرمزی تا لایه برداری، خشکی پوست و رنگدانه می شود.

“BL” تاکید می کند: استروژن کلید حفظ هموستاز (فرایند جلوگیری از از دست دادن خون از عروق سالم و توقف خونریزی از عروق آسیب دیده) است.

گوفица bray bray bray braй продукты magifatь

در دوران بلوغ، اصول اولیه ای وجود دارد که هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست باید رعایت کنید. یک روال اساسی باید شامل محصولات غنی از آنتی اکسیدان ها برای محافظت، سرامیدها برای بازسازی چربی ها، و اسید هیالورونیک برای هیدراتاسیون، علاوه بر داروهای چندوظیفه ای مانند نیاسینامید، ویتامینی که هم آبرسان و هم ضد التهاب است، باشد.

علاوه بر مراقبت خوب از پوست، از طریق تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی می توان فواید زیادی را به دست آورد. رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به تعادل این وضعیت کمک کند.

دانه های کتان را در اسموتی ها یا سس های سالاد مخلوط کنید، زیرا حاوی فیتواستروژن هستند: موادی با ساختار شیمیایی مشابه استروژن ها که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند. مهمتر از همه، از مصرف شکر خودداری کنید. شکر برای پوست و روده مضر است و چنین شیرین کننده های مصنوعی بسیار التهاب زا هستند. توصیه می کنیم به دلیل وجود پروبیوتیک ها و فیبر، میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.

خوردن متناوب برای پوست زنان ایده آل نیست. خوردن یک رژیم غذایی طولانی مدت می تواند باعث ترشح کورتیزول (هورمون استرس) شود که باعث التهاب پوست می شود. بهتر است وعده های غذایی منظم بخورید و مصرف غذاهایی که باعث افزایش کورتیزول می شوند (مانند کافئین) را کاهش دهید.

بهترین رژیم غذایی برای حمایت از پوست در دوران یائسگی یک رژیم ساده خانگی است. سعی کنید وعده های غذایی خود را از ابتدا بپزید، تنقلات فرآوری شده را حذف کنید و مقدار زیادی چربی های سالم مانند آووکادو، دانه های چیا و ماهی های روغنی مانند ماهی خال مخالی و سالمون بخورید و هر روز یک رنگین کمان میوه و سبزیجات بخورید.

یک درمان تزریقی جوان کننده پوست مانند ژل پروفیل می تواند برای زنان در دوران یائسگی ایده آل باشد، زیرا پوست را با اسید هیالورونیک پر می کند که همراه با کلاژن در دوران یائسگی تخلیه می شود.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما