mahyachatbanner

جک نیکلاوس در مسابقات قهرمانی PGA

در سال 1950، زمانی که مسابقات قهرمانی PGA به باشگاه گلف Scioto رسید، یک پسر 10 ساله در زمین های نزدیک کلمبوس، اوهایو، سرگردان شد و به دنبال امضا بود. او در آن سال به تازگی بازی گلف را شروع کرده بود و افرادی مانند سام اسنید و لوید منگروم در خانه اش پر شده بودند.

پسر جک نیکلاوس بود.

او به یاد می آورد که این منظره در بهار امسال یکی از اولین الهامات برای حرفه گلف بود که درخشش آن 60 سال پیش به وفور آشکار شد. نیکلاوس اولین عنوان اصلی خود را در آن زمان کسب کرده بود، اما سال 1963 برای بازیکن 23 ساله اولین پیروزی در مسابقات مسترز و پیروزی اولیه او در مسابقات قهرمانی PGA به ارمغان آورد.

پنجمین و آخرین قهرمانی نیکلاوس در مسابقات قهرمانی PGA در سال 1980 در باشگاه اوک هیل کانتری در پیتسفورد، نیویورک اتفاق افتاد، جایی که مسابقات از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

در طی دو مصاحبه در ماه گذشته – یکی در باشگاه گلف ملی آگوستا و دیگری از طریق تلفن – نیکلاوس روری مک‌ایلروی و جان رحم را، لیگ گلف جدید LIV با حمایت عربستان سعودی، آینده توپ گلف و اینکه آیا ممکن است کسی در اوک هیل برنده شود، در نظر گرفت. هفت سکته مغزی، همانطور که در سال 1980 انجام داد.

این مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

در سال 2013، زمانی که مسابقات قهرمانی PGA آخرین بار در اوک هیل برگزار شد، 21 بازیکن کمتر از حد مجاز بودند. در دو دوره قبلی مسابقات قهرمانی PGA، در سال‌های 1980 و 2003، تنها چهار مسابقه برگزار شده بود. آیا اوک هیل خیلی آسان شده بود؟

من در سال 1980 در آنجا برنده شدم و فکر می کنم 280 برابر بود. اوک هیل خیلی سخت بازی کرد. من واقعاً آن هفته آنقدرها خوب بازی نکردم، همه جا به آن ضربه زدم، اما هر بار که آن را روی زمین سبز می کردم، آن را سوراخ می کردم. یادم هست در راند آخر پیشتاز بودم و عصبی بودم چون آنقدرها هم خوب نمی زدم. من به زمین خشن ضربه زدم و آن را روی سبز قرار دادم، بنابراین 35 فوت به اولین سوراخ شلیک کردم. گفتم: “خب، ما رفتیم” و کمی احساس راحتی کردم.

اگر یک طراح به دنبال به چالش کشیدن بازیکنان امروزی است، چقدر می تواند چالش ایجاد کند، همانطور که اندرو گرین اکنون در اوک هیل انجام داده است، ساعت را به عقب برگرداند و به طرح های اصلی دونالد راس نگاه کند؟

شما نمی توانید. تنها چیزی که قرار است به عقب برگردید و به آن اضافه کنید فاصله است. اوک هیل، فکر می‌کردم بسیار متفاوت است: بیشتر زمین‌های گلف راس سبزه‌های نسبتاً کوچکی هستند و اوک هیل سبزه‌های بسیار بزرگی داشت. و بعد، البته، فازیو وارد آنجا شد و همانطور که به یاد می‌آورم، سه یا چهار سوراخ در قسمت میانی 9 جلویی ایجاد کرد، و آنها واقعاً شبیه دیگر سوراخ‌های زمین گلف که من در آن دیدم، نبودند. سال 68 من اوک هیل را دوست دارم. فکر می کنم یک زمین گلف عالی است. اما شما می توانید چیزی را از سنت خود تغییر دهید.

چه اتفاقی باید برای توپ گلف بیفتد؟

آنها می گویند که توپ گلف “تنها” 0.82 یارد در سال افزایش یافته است، یعنی در 10 سال گذشته، 8.2 یارد افزایش یافته است. شما باید یک جایی در شن ها خط بکشید.

و من فکر نمی کنم که انجمن گلف ایالات متحده و R&A واقعاً توپ را زیاد به عقب برگردانده باشند. کاری که آنها انجام داده‌اند این است که می‌گویند: “ما واقعاً نمی‌خواهیم فراتر از این پیش برود.” و این واقعاً فقط برای بازیکنان نخبه است. آنها توپ گلف را برای یک گلف باز معمولی تنها گذاشتند.

این حرکت واقعاً خوبی بود که سعی کردم یک خط در شن و ماسه بگذارم. منظورم این است که همه این توانایی را ندارند که مانند شما در آگوستا، زمین گلف همسایه را بخرند. شما نمی توانید به خرید زمین و اضافه کردن ادامه دهید. ما قبلاً در این کشور احتمالاً چند هزار زمین گلف داشتیم که می تواند زمین های گلف مسابقات باشد. امروز ممکن است 100 عدد داشته باشیم.

بسیاری از بازیکنان می گویند: “چرا می خواهید چیزی را تغییر دهید که واقعا خوب است؟”

خوب، دلیلش این نیست که واقعاً خوب است. به این دلیل است که برای درصد کمی از مردم واقعا خوب است، و باید برای درصد بیشتری از مردم بهتر باشد. این یک بازی است که امیدواریم افراد زیادی بتوانند از آن لذت ببرند.

بخشی از این لذت ناشی از توانایی حرفه ای ها برای بازی با آماتورها است. قبلاً می توانستم با یک قهرمان باشگاهی نمایشگاهی برگزار کنم. ما تی‌های پشتی را بازی می‌کردیم، و من شاید 15، 20 یارد توسط او ضربه می‌زدم، اما ما یک بازی داشتیم زیرا او زمین گلف را می‌شناخت.

امروز، آیا می توانید تصور کنید که تایگر وودز یا جان رهم با یک قهرمان باشگاه در نمایشگاهی شرکت کنند؟ آنها 100 یاردی توسط او زده بودند. منظورم این است که این یک بازی نیست.

همچنین وجود دارد بحث در مورد سیستم رتبه بندی جهانی. بهترین بازیکن حال حاضر جهان کیست؟

خیلی جای بحث داره من فکر می‌کنم روری مک‌ایلروی کسی است که می‌توانم بگویم احتمالاً بهترین بازیکن جهان است، اما پس از آن روری حتی در اولین دوره اصلی بازی را انجام نمی‌دهد. چگونه بهترین بازیکن جهان در اولین ماژور کات را از دست می دهد؟

جون رهم خیلی خوبه و شما بروکس کوپکا را دارید که برگشته و او مسابقات را رهبری می کند.

من حدس می زنم که زیبایی گلف همین است. مثل تنیس نیست که می‌دانستید نادال و جوکوویچ را می‌گیرید.

گری پلیر فکر نمی‌کند گلف در این لحظه یک چهره تعیین‌کننده دوران داشته باشد – اینکه ببری وجود ندارد، کسی مثل شما نیست.

نه، وجود ندارد.

آیا بازیکنی وجود دارد که بتواند آن شخص شود؟

رهم نزدیکترین خواهد بود.

آیا بهتر است گلف یک مگاوات سوپراستار داشته باشد که همه می‌شناسند، یا بهتر است یک دسته از افراد با فالوورهای زیاد داشته باشند اما همه توجه را جلب نمی‌کنند؟

من فکر می‌کنم بیشتر ورزش‌ها احتمالاً با ستاره‌های بیشتر سالم‌تر هستند – تنوع بیشتر در اتفاقات و افراد بیشتری که باید به آن نگاه کنند. وقتی من و آرنولد پالمر و گری بازی می‌کردیم، اگر یکی از ما سه نفر در یک تورنمنت بازی نمی‌کردیم، احساس می‌کردند که مسابقات شکست خورده است.

اما اگر 10 یا 12 پسر دارید که واقعاً در اوج هستند، لازم نیست بیش از دو یا سه نفر از آنها را برای ایجاد یک تورنمنت بدست آورید و میدان واقعاً خوبی دارید. اگر فقط یک پسر باشد، همه چیز پشت اوست، و من فکر نمی‌کنم این واقعاً خوب باشد.

از آنجایی که به روری اشاره کردید، چه چیزی او را عقب نگه می دارد؟

من یکی از طرفداران پر و پا قرص روری هستم و او دوست خوبی برای من است و من زیاد با او صحبت می کنم. اما من واقعا نمی دانم.

معمول او این است که همتراز، همتراز، پرنده، مرغک، مرغک، هشت، و این همان کاری است که او انجام نمی‌داد. من و او در مورد آن صحبت کرده ایم. گفتم: “روری، باید 100 درصد تمرکز داشته باشد، و نمی‌توانی به خودت اجازه بدهی در موقعیتی قرار بگیری که بتوانی چهارتایی یا هر چیز دیگری درست کنی.” فکر می کنم او این را به خوبی درک می کند. او مطمئناً بسیار باهوش است.

جاستین توماس به تازگی این برش را از دست داده است، و من هم خیلی به جاستین علاقه دارم. من زمان زیادی را با او می گذرانم. بچه عالی او در حال تقلا است و در حال حاضر فقط یک چیز کوچک را از دست داده است.

و رهم به نظر می رسد که او فقط با اعتماد به نفس پر شده است. او به نوعی با آن تیر می زند.

وقتی رهم را اندازه می گیرید، چه نوع گزارش پیشاهنگی به دست می آورید؟

من او را از زمانی می شناسم که جایزه کالج، جایزه نیکلاوس را دریافت کرد. آن موقع از او خوشم آمد و بازی او را از زمانی که برای اولین بار شروع کرد دنبال کردم. من همیشه فکر می کردم که او گلف بسیار هوشمندانه بازی می کند. او مانند من بسیار بازی کرد: از چپ به راست، و برای بازی قدرت بسیار بازی کرد. من کاری که او انجام می دهد را دوست دارم. من روشی که او در مورد آن پیش می رود دوست دارم. او کمی آتش در او است. او می تواند دیوانه شود، که خوب است زیرا معمولا به او کمک می کند. بعضی از بچه ها عصبانی می شوند و آنها را نابود می کند، اما به نظر می رسد به او کمک می کند.

رویکرد رام به بازی در Oak Hill را چگونه می بینید؟

اوک هیل یک زمین گلف است که درست در کوچه او قرار دارد. من بازیکن چپ به راست بودم، توپ را بلند زدم. وقتی در سال 1980 برنده شدم، تنها کسی بودم که برابری کردم. او بازیکن خوبی است. در اوک هیل خیلی خوب قرار گرفتم. من خیلی عالی بازی نکردم، اما بازی من یک عامل تعیین کننده بود. از آنجایی که بازی من یک بازی قوی بود، من در مسابقات ماندم و بازیکن من آن را برای من برد، و فکر می‌کنم او تقریباً در همان دسته قرار می‌گیرد: اگر او خوب یا نیمه خوب بازی می‌کرد، می‌شد. آنجا. اگر او خوب قرار ندهد، برنده نخواهد شد.

اما او بازیکن بسیار خوبی است.

برخی از همکاران شما گفته اند که فکر می کنند جهانی وجود دارد که در آن LIV، لیگ جدید تحت حمایت عربستان، می تواند برای گلف خوب باشد. آیا شما آن را می خرید؟

رقابت در هر جایی خوب است. دیدگاه من این است که من بخشی از آغاز تور PGA بودم. [LIV Golf officials] با من صحبت کرد که از من می خواهد این کار را انجام دهم، و من فقط به آنها گفتم: “بچه ها من نمی توانم این کار را انجام دهم. من میراثم را در تور PGA شروع کردم و باید در آنجا بمانم.”

من مشکل زیادی باهاش ​​ندارم من فکر می کنم جای بزرگی برای بسیاری از آن دسته از بچه هایی که به پایان کار خود نزدیک شده اند وجود دارد. به نظر من از این منظر همه چیز درست است.

اما برای من اینطور نبود. و برای هیچ یک از بچه های جوان که واقعاً عاشق بازی گلف و مسابقه عاشقانه هستند، من فکر نمی کنم که 48 بازیکن و سه دور بازی گلف و شاتگان چیزی باشد که شما واقعاً از آن امرار معاش می کنید. آنها برای مدت طولانی خانواده خود را تشکیل می دهند و من با هیچ یک از بچه هایی که رفته اند مشکلی ندارم. اما این فنجان چای من نبود. و آیا برای هر دوی آنها جهان هستی وجود دارد؟ احتمالا اینطور است. من نمی دانم.

شما میزبان مسابقات یادبود در ماه ژوئن هستید. نظر شما از این طرح بدون برش که قرار است گاهی در تور PGA سال آینده اجرا شود چیست؟

من آن را دوست ندارم. برخی از آن‌ها ناشی از تلاش برای اینکه مسابقاتی که خیلی بالا نیستند، ثانویه نباشند. اگر 120 بازیکن در یک کات بازی می کنند و آنها به طور ناگهانی وارد مسابقات بالا می شوند، در سایر مسابقات چه نوع زمینی خواهید داشت؟ و اگر 70 بازیکن دارید که در یکی بازی می کنند، بازیکن 71 یک بازیکن بسیار خوب در تور PGA است.

من فکر می‌کنم کاری که آن‌ها تلاش می‌کنند – و کاری که انجام خواهد داد – این است که افرادی را به دست بیاورند که زیاد نامشان را نشنیده‌اید، و آنها ستاره‌های شما خواهند بود. آنها در حال تلاش برای ایجاد نام های بیشتری در تور PGA هستند، و ما باید آن را ببینیم و ببینیم که چگونه کار می کند.

در تورنمنت یادبود، به چند دلیل علاقه ای به زمین 70 نفره ندارم. یکی این است که ما افراد زیادی داریم که بیرون می آیند و گلف می بینند، و من می خواهم آنها را در تمام طول روز گلف ببینم، به ویژه پنجشنبه و جمعه.

اگر اوک هیل این بار سخت‌تر بازی نمی‌کند، آیا باید در ترکیب اصلی‌ها باقی بماند؟

اوک هیل خیلی سخت بازی خواهد کرد. تپه بلوط خم نمی شود. زمین گلف خیلی خوب است که تسلیم نشود. من تصور می کنم مسابقات قهرمانی PGA در اوک هیل در ماه مه، محصول بسیار سختی از خشن خواهد داشت. اکنون، این تور به صورت هفتگی، مسیر را کوتاه‌تر کرده است و بر مسافت رانندگی تاکید شده است و دقت نه.

به نظر من شخصا نباید گلف را اینطور بازی کرد. مسابقات یادبود کوتاه کوتاه نخواهد بود.

من فکر می کنم که بازی گلف ترکیبی از قدرت، دقت، هوش و مهارت در نحوه زدن ضربات است. شما سعی می کنید زمین گلف را طوری بسازید که به نفع بازیکن 320 یاردی نباشد و همچنین نمی خواهید به نفع یک بازیکن 270 یاردی باشد. شما می خواهید تنوعی را در آنجا ایجاد کنید – برخی از سوراخ ها به نفع برخی هستند و برخی دیگر به نفع دیگری هستند – و مهارت آنها اجازه می دهد این اتفاق بیفتد.

من احساس می کنم کسی که بهترین گلف را در دور کامل بازی می کند، کسی است که باید برنده شود. این تور بیشتر بر روی عامل سرگرمی و مردی بوده است که امتیازات پایینی می گیرد. خب، در بیشتر دوران حرفه‌ای‌ام، از دوره‌هایی که همه در آن‌ها امتیازات پایینی می‌گرفتند، اجتناب کردم. فکر می‌کنم واقعاً استعداد من را نشان نداده‌اند. وقتی یک زمین گلف خوب و سخت به دست آوردم، آن جا بود که بازیکنان بهتر درخشیدند و اوک هیل خواهد درخشید.

شانس اینکه هر کسی بتواند مانند شما با هفت ضربه برنده شود چقدر است؟

اگر کمی خشن می شوید و دوره خشکی کمی دارید – احتمالاً باد و هوای عجیبی خواهید داشت – ممکن است امتیازات شما افزایش یابد. اما ممکن است یک مرد صاعقه را در یک بطری بگیرد، کمی مثل من، و با چند نفر برنده شود. شما فقط نمی دانید.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما