mahyachatbanner

جلسه پنجشنبه شما: بازدیدهای دیپلماتیک تنش با چین را برجسته می کند

دو دیدار – بین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس جمهور تایوان و بین رهبران فرانسه و چین – دیپلماسی ظریف غرب با چین را در بحبوحه افزایش تنش ها برجسته می کند.

در چین: رئيس جمهور امانوئل ماکرون از فرانسه به پکن سفر کرد تا شراکت استراتژیک بین اروپا و چین را “راه اندازی مجدد” کند. او همچنین قصد دارد از شی جین پینگ، رهبر چین بخواهد که “نقش اصلی” را در برقراری صلح در اوکراین ایفا کند.

ماکرون که امروز با شی دیدار خواهد کرد، مصمم است موضع آشتی جویانه تری نسبت به آمریکا در قبال چین ایجاد کند و شی را متقاعد کند که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کند.

اگر رهبر فرانسه بتواند از نور روز بین چین و روسیه بر سر جنگ روسیه در اوکراین استفاده کند – که با توجه به اعلام دوستی “بدون محدودیت” دو کشور بعید به نظر می رسد – به چیزی دست خواهد یافت که به طور کلی به نفع استراتژیک آمریکا است: سریعتر. پایان جنگ و تضعیف پیوند چین و روسیه.

در امریکا: کوین مک کارتی، رئیس‌جمهور تایوان، دیروز در کالیفرنیا با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان دیدار کرد و از زمان برقراری روابط دیپلماتیک واشنگتن با پکن، به بلندپایه‌ترین مقامی تبدیل شد که با رئیس‌جمهور تایوان در خاک آمریکا دیدار کرده است.

از برخی جهات، این دیدار یک عقب نشینی از سوی مک کارتی بود، که گفته بود – مانند سلف خود، نانسی پلوسی – به عنوان نشان دادن سرکشی به چین از تایوان بازدید خواهد کرد. اما سفر پلوسی در سال گذشته با برگزاری چند روز تمرینات نظامی در نزدیکی تایوان، باعث ایجاد بحران شد.

در عوض، مک کارتی و تسای ملاقاتی در ایالات متحده را انتخاب کردند که گزینه کم خطرتر تلقی می شد. رهبران واشنگتن و تایپه در تلاش هستند تا روابط تایوان با ایالات متحده را تقویت کنند و در عین حال از اقداماتی که ممکن است موجب تلافی پکن شود، اجتناب کنند.

موضع چین در روسیه: سفیر چین در اتحادیه اروپا دیروز گفت که منتقدان روابط کشورش با روسیه را اشتباه تفسیر کرده اند و او پیشنهاد کرد که ممکن است روابط آنها آنقدر بی حد و حصر نباشد که رهبران آنها زمانی اعلام کردند.

دونالد ترامپ روز سه شنبه، زمانی که اولین رئیس جمهور سابق آمریکا بود که با اتهامات جنایی روبرو شد، تاریخ ساز شد.

اما 34 اتهام جنایت که ترامپ نسبت به آنها بی‌گناه است، تازه آغاز یک روند طولانی و نامشخص است. هر محاکمه ای احتمالا در اولین فرصت سال آینده برگزار می شود و انتظار می رود ترامپ روند رسیدگی را به تاخیر بیاندازد، شاید با ارائه درخواستی برای رد پرونده یا تلاش برای تغییر محل برگزاری دادگاه.

برای محکوم کردن ترامپ به یک جنایت، دادستان ها باید نشان دهند که “قصد کلاهبرداری” ترامپ شامل قصد ارتکاب یا پنهان کردن جنایت دوم نیز می شود. این سوال آزمایش نشده را روشن می کند که آیا یک دادستان ایالتی می تواند به یک جرم فدرال استناد کند، حتی اگر خودش صلاحیت رسیدگی به آن جرم را نداشته باشد.

بعدش چی؟ در ماه‌های آینده، دادستان‌ها و وکلای مدافع اسناد و مدارک را مبادله خواهند کرد و درخواست‌هایی را ارائه خواهند کرد. قاضی جلسه بعدی رسیدگی به پرونده ترامپ را برای تصمیم گیری در مورد درخواست ها در دسامبر تعیین کرده است. 4. دادستان ها گفتند که مایلند محاکمه در اوایل ژانویه 2024 آغاز شود، اما وکلای ترامپ گفته اند که به دنبال تعیین تاریخ در اواخر بهار هستند.

پلیس اسرائیل دیروز پس از اینکه فلسطینی ها خود را در داخل سنگر گرفتند، به حساس ترین مکان مقدس در اورشلیم یورش بردند و تبادل موشکی کوتاهی از غزه و حملات هوایی اسرائیل انجام دادند.

خشونت در این مکان – محوطه مسجد الاقصی در شهر قدیمی که برای یهودیان به عنوان کوه معبد شناخته می شود – منجر به زخمی شدن حداقل 37 فلسطینی و دو افسر اسرائیلی شد.

ارتش اسرائیل گفت حدود دو ساعت پس از حمله، گروه‌های مسلح در غزه حداقل 9 موشک به سمت اسرائیل پرتاب کردند، اما این موشک‌ها منهدم شدند یا در زمین‌های باز فرود آمدند. جنگنده‌های اسرائیلی بعداً به مواضع نظامی در غزه حمله کردند.

متن نوشته: مقامات هشدار داده بودند که همپوشانی ماه مبارک رمضان و عید یهودیان عید فصح که از عصر دیروز آغاز شد، ممکن است به درگیری منجر شود زیرا نمازگزاران بیشتری به این مکان می روند.


تحقیقات نشان می‌دهد که تلاطم – زمانی که حرکت هوای ناپایدار هواپیما را تکان می‌دهد – در حال افزایش است و این تغییر به دلیل تغییرات آب و هوایی ایجاد می‌شود.

ما به آنچه باید در مورد این پدیده آب و هوایی چالش برانگیز بدانید و اینکه چگونه در صورت مواجهه با آن ایمن بمانید، بررسی کردیم.

دوی تران، که اهل ویتنام است، هرگز به ایالات متحده نرفته است، اما لباس های او چنین بوده است.

لباس‌های Tran که به دلیل ترکیب زیبایی‌شناسی Y2K با سیلوئت‌های تنگ و پارچه‌های فوق‌العاده در فضای مجازی منتشر شده‌اند، توسط افراد مشهور جوانی مانند بلا حدید، اولیویا رودریگو و دوجا گربه پوشیده شده‌اند.

اما تران تا حد زیادی در خارج از ویتنام نامرئی بوده است. او در سال 2018 پس از انصراف از مدرسه مد، برچسب خود را با نام Fancí Club راه اندازی کرد.

بورلی نگوین، یک استایلیست آمریکایی ویتنامی در شهر نیویورک، گفت که از دیدن بازتاب فرهنگ خود در لباس‌های کلاب Fancì احساس نوستالژی و افتخار می‌کند. او می‌گوید: «سیلوئت‌ها و رنگ‌ها مرا به یاد سبک مادرم در اوایل دهه 90 می‌اندازند. من عاشق این هستم که این طرح ها ریشه در فرهنگ شبانه دارند که به دختر شهری ویتنام وفادار می ماند.

تران امیدوار است که یک فروشگاه در ایالات متحده باز کند. اما او نمی خواهد مشتریان اصلی خود را از دست بدهد: زنان ویتنامی. او گفت: «می‌خواهم بدانند کسی اینجا برایشان لباس درست می‌کند.»

یک زودپز به شما این امکان را می دهد تا جوک مرغ را با سس پیازچه، یک فرنی کره ای آرام بخش، تنها در 30 دقیقه درست کنید.

اولین رمان لینگ لینگ هوان، “زیبایی طبیعی”، زن جوانی را دنبال می کند که در صفوف یک شرکت زیبایی شوم بالا می رود.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما