mahyachatbanner

برزیل: کاوش در میراث لولا

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

او برای برخی کاندیدای امید و تجدید، برای برخی دیگر دیو گذشته و نماد فساد است. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا که در سال 2002 اولین رئیس جمهور چپگرای برزیل شد، امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری که دور اول آن در 2 اکتبر برگزار می شود، به شغل اصلی کشور بازگردد. با رویارویی با رئیس جمهور فعلی راست افراطی. ژایر بولسونارو که به تفرقه‌انگیزترین انتخابات در سال‌های اخیر تبدیل شد، خبرنگاران ما فانی لوتر، لوئیز رائولایس و تیم ویکری به ملاقات نسلی رفتند که در زمان لولا بزرگ شده بود.

لولا که قبلاً یک فلزکار و بعداً رهبر اتحادیه کارگری بود، اصلاحات اجتماعی را در دو دوره ریاست جمهوری خود اجرا کرد: بورسیه تحصیلی دانشجویان، دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان، مسکن با اجاره کم و اصلاحات ارضی. زندگی میلیون ها برزیلی دگرگون شد و خانواده های کامل توانستند به طبقه متوسط ​​و جامعه مصرف کننده بپیوندند.

اما زندانی شدن لولا به اتهام فساد، بین آوریل 2018 و نوامبر 2019، بسیاری از فعالان و حامیان او را از دست داد. برخی از “وارثان” لولا که زمانی او را تمجید می کردند، امروز نمی توانند از او انتقاد نکنند. این نامزد 76 ساله حتی تبدیل به شیطانی شده است که برای برخی از فعالان سابق حزب کارگر او که اکنون طرفدار بولسونارو هستند، تجسم یافته است. برخی دیگر بین میل به کنار گذاشتن بولسونارو از قدرت به هر قیمتی و نگرانی از دادن چک سفید به مردی که قبلاً دو دوره خدمت کرده است، سرگردان هستند.

مستند وب ما را کشف کنید: لولا در مقابل بولسونارو
مستند وب ما را کشف کنید: لولا در مقابل بولسونارو © Studio Graphique – France Médias Monde

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما