mahyachatbanner

برای جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر است یا آر اف؟ خبرگزاری ایلنا

آر اف بهتر است یا هایفو

این روش می‌تواند نتایج طولانی‌مدتی داشته باشد، اما برخی از افراد ممکن است از درمان تکمیلی بهره ببرند. با این حال، اکثر مشتریان ما نتایج موثری را تنها از یک درمان می بینند. استفاده از انرژی اولتراسوند در عمل های زیبایی یک عمل نسبتا جدید است. بنابراین از نظر جوانسازی زیبایی صورت، آر اف بسیار طولانی تر بوده است. برخی از افراد درمان با هایفو را به صورت احساسی مانند پالس های الکتریکی کوچک یا احساس گزگز توصیف می کنند. با اینکه هایفو، بدون درد نیست اما کاملا قابل تحمل است و ممکن است در نواحی مختلف صورت یا بدن شما احساس متفاوتی داشته باشد.

اثرات لیفتینگ صورت با انجام هایفو تراپی به عنوان یک روش غیر تهاجمی به سرعت پدیدار می شود. روش هایفوتراپی برای افرادی که به دنبال مشاهده اثرات سریع و قابل توجه روی نواحی صورت، گردن، ابرو، گونه و غبغب بدون انجام عمل جراحی هستند؛ بسیار مناسب می باشد. هزینه آر اف فرکشنال صورت به عوامل مختلفی مانند مدت زمان درمان، موقعیت جغرافیایی، تخصص پزشک بستگی دارد. مدت زمان درمان امکان دارد برای هر فرد متفاوت باشد و طبق شرایط افراد تعیین می شود و می تواند در هزینه آر اف فرکشنال صورت تاثیر داشته باشد. موقعیت جغرافیایی هم یکی دیگر از مواردی است که در هزینه آر اف فرکشنال صورت تاثیر دارد برای مثال هزینه درمان در تهران نسبت به هزینه درمان در شهرستان بیشتر است.

آر اف بهتر است یا هایفو

فرکانس مورد نیاز برای پوست صورت ۰٫۵ تا ۱ مگاهرتز است که عمق نفوذ کمی دارد. آر اف دو قطبی(بای پولار) دارای دو قطب مثبت و منفی بر روی یک پروب  است. در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم.

اگر قصد دارید از آر اف برای لک صورت استفاده کنید یا در این فکر هستید که آر اف دور چشم انجام دهید، حتما به نظر پزشک خود نیز توجه کنید و کاری را انجام دهید که نتیجه بهتری برای شما دارد. بهتر است حتما عکس قبل و بعد آر اف فرکشنال خود را تهیه کنید و این عکس‌ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید تاثیرپذیری این روش‌ها را بهتر تشخیص دهید. این روش درمان و جوانسازی پوست همانند سایر روش‌های موجود از جمله بوتاکس و … بهترین تصمیم این است که به طور اختصاصی بر اساس وضعیت پوست خود یک روش جوانسازی را انتخاب کنید که تاثیر پذیری بیشتری داشته باشد و شما را زودتر به نتیجه مطلوب برساند. فراموش نکنید که پوست زیبا به سادگی می‌تواند ظاهری زیبا به شما ببخشد، بنابراین تلاش برای داشتن پوستی سالم و زیبا، ترجیحا به کمک روش‌های غیر تهاجمی، تلاشی ممدوح است که از هر جهت می‌تواند روحیه و اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. در آر اف از انرژی امواج رادیویی  برای انتقال به لایه ی اپیدرم پوست استفاده می شود که باعث تحریک کلاژن و الاستین  در پوست می شوند که پس از تحریک کلاژن سازی چین و چروک و شل شدگی پوست از بین می رود .

توجه داشته باشید کمتر از ۲۰% بیماران بویژه در کهنسالی و افراد شدیدا چاق به این روش درمانی پاسخ نمی دهند. تیپ پلاستی در تهران  ، هایفوتراپی در زعفرانیه  ، آر اف ، بوکال فت ، لیفت با نخ ، تزریق ژل و بوتاکس و…. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک زیبایی لیان تماس بگیرید. قبل از اینکه سراغ این برویم که روش هایفوتراپی بهتر است یا آر اف، بهتر است به تفاوت و شباهت ها و عملکرد این دو روش بپردازیم . چه بخواهیم و چه نخواهیم، امروزه مقوله جوانسازی پوست از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است.

مزایای آر اف فرکشنال

در روش آر اف تحت هیچ شرایطی تغییر رنگدانه به وجود نمی‌آید و افراد با پوست‌های مختلف بدون محدودیت می‌توانند از آن بهره بگیرند و شاهد نتایج عالی باشند. بنابراین اگر شما هم به دنبال روشی مطمئن و بی‌خطر هستید تا با کمک آن پوست خود را جوان‌تر کنید، توصیه می‌کنیم به جای تزریق ژل و بوتاکس از دستگاه پیشرفته RF استفاده کنید. جالب است بدانید که دستگاه های جوانسازی یاد شده، می توانند به کمک امواج اولتراسوند و رادیو فکانسی خود، به راحتی چین و چروک های پوست را رفع نموده و زیبایی را برای شما به ارمغان آورد. 15 نوع درمان از پیش برنامه ریزی شده و توانایی استثنایی برای ایجاد پروتکل درمانی خاص برای جای جوش، لیفت و جوانسازی پوست، بازسازی و سفت کردن پوست، درمان غیر جراحی پوست و … دستگاه ترمیا دارای مقطع بزرگتری است (حدود 2.5 برابر) که می تواند انرژی را به طور یکنواخت در ناحیه تحت درمان، پخش کند در نتیجه متخصص بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه نیازی به تکرار شات در این نواحی نخواهد داشت.

در نتیجه انواع دستگاه‌های هایفو همگی از امواج اولتراسوند و یک تکنولوژی استفاده می کنند. و نمی‌توان تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو را بسیار زیاد و غیر قابل مقایسه دانست. اگر شروع به پرس و جو کنید تبلیغات انواع مختلف دستگاه هایفو با نام اولتراپی را خواهید دید که همگی کپی چینی دستگاه اصلی هستند. در نظر داشته باشید با توجه به قیمت بسیار بالای دستگاه اولتراپی و همینطور مواد مصرفی آن و تحریم‌های کشورمان منطقی است که هر جلسه درمان بیش از 12 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

مزایای هایفوتراپی

هایفو (HIFU) (اولتراسوند مادون قرمز با شدت بالا) و آر اف (RF) (فرکانس رادیویی) درمان‌های غیر جراحی و غیرتهاجمی سفت‌کننده پوست هستند که پوست را گرم می‌کنند تا واکنش بازسازی کلاژن را در لایه‌های عمیق آن القا کنند. اگرچه آنها هم پوست را سفت می کنند و هم ظاهر چین و چروک را کاهش می دهند، اما از فناوری های مختلفی برای این کار استفاده می کنند. دستگاه‌های RF از انرژی فرکانس رادیویی برای گرم کردن بافت عمیق پوست استفاده قیمت دستگاه هایفو کرده و در نتیجه بازسازی کلاژن را تحریک می کنند و تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهند؛ این به معنای پوست سفت تر و کشیده تر است. این دستگاه ها می توانند بررسی کنند که بافتهای عمیق پوست در ناحیه هدف به دمای مطلوب برای حداکثر تولید کلاژن برسند بدون اینکه لایه سطحی پوست بیش از حد گرم شود؛ با این حال انرژی RF به لایه SMAS نمی رسد. از این روش بیشتر به منظور درمان اسکار، جای جوش، ضایعات پوستی و… استفاده می‌شود.

آر اف بهتر است یا هایفو

هایفوتراپی به معنای درمان با امواج اولتراسوند یا فراصوت پرتوان میباشد. دستگاه هایفو یکی از قدرتمند ترین دستگاه های جوانسازی است که عمق نفوذ بسیار بالایی داشته و تا عمقی ترین نواحی پوست نیز می تواند نفوذ کند. بهترین سن انجام هایفو بین 35 تا 45 سالگی است یعنی درست زمانی که پوست هنوز قوام و استحکام خود را چندان از دست نداده است.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

در تصویربرداری سونوگرافی نیز از امواج فراصوتی استفاده می شود که این نشان دهنده بی خطر بودن امواج صوتی برای بدن است. زیرا سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری قابل استفاده در دوران بارداری مادر است. در صورتی که این امواج خطری برای سلامتی جنین و مادر داشت، از این روش در دوران بارداری استفاده نمی شد. هر چه فاصله بین قطب مثبت و منفی بیشتر باشد نفوذ امواج آر اف بدرون بافت بیشتر می شود. امواج رادیویی که در این دستگاه ها استفاده می شوند با امواج رادیویی تولید شده توسط ماکروفر، تلفن همراه یا رادار متفاوت هستند.

  • ما هدف خود را عرضه بهترین و با کیفیت ترین ابزار مراقبت از پوست و زیبایی به مخاطبین خود قرار داده ایم.
  • اگر در مورد این موضوع تحقیق کرده باشید، مطمئناً با اصطلاحاتی مانند اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) و فرکانس رادیویی (RF) برخورد کرده اید.
  • در این روش درمانی از اشعه لیزر برای گرم کردن لایه درم پوست استفاده می‌شود.
  • این روش درمان و جوانسازی پوست همانند سایر روش‌های موجود از جمله بوتاکس و …
  • یک رژیم مراقبت از پوست سختگیرانه و و اجتناب از خورشید برای درمان و نتایج بهینه برای یک دوره 6 ماه پس از درمان، توصیه می شود.

هایفو و آر اف از فناوری های مختلفی برای گرم کردن بافت های عمیق پوست استفاده می کنند. هایفو انرژی فراصوت کسری دقیق‌تر و شدیدتر را برای رفتن به لایه SMAS (عضله) ارائه می‌کند، در حالی که آر اف بر اساس استراتژی گرمایش حجیم است.هایفو بسیار عمیق تر به درون و فراتر از درم می رود و می تواند به لایه SMAS (عضله) برسد. به همین دلیل است که هایفو بسیار موثرتر از آر اف است.هایفو به طور کلی به عنوان یک درمان منفرد انجام می شود، اما آر اف ممکن است به چندین جلسه نیاز داشته باشد.

آر اف بهتر است یا هایفو

گاهی بعضی از افراد بعد از انجام آر اف پوست آنها دچار قرمزی می شود که این عارضه به صورت موقت می باشد و بعد از یک روز کاملا از بین می رود. استفاده از RF باعث کنترل فعالیت غدد تعرق می‌شود، بنابراین تاثیر بسزایی در کاهش تعرق در ناحیه زیر بغل و دست ها دارد. استفاده از این شیوه درمانی برای بیماران دیابتی، باعث کبودی پوست می شود.

در این روش پوست تحریک می شود و با تحریک پوست تولید کلاژن و سایر پروتئین ها در پوست افزایش می یابد. به همین دلیل اثرات درمان به مرور و پس از سپری شدن زمان، نمایان می شود. برای مشاهده نتایج درمان آر اف فرکشنال نیاز به ۲ هفته الی ۳ ماه زمان است. روش هایفوتراپی یک روش سریع است که تنها یک یا دو جلسه  در طول سال کافی است اما آر اف به چند جلسه درمان نیاز دارد. در هایفوتراپی از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا استفاده می شود در آر اف فرکشنال از امواج رادیویی استفاده می شود.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما