mahyachatbanner

با ادامه اعتراض، جوامع Reddit همچنان تاریک هستند

هزاران تابلوی پیام داوطلبانه در Reddit روز سه‌شنبه تاریک باقی ماندند، یک هفته پس از آن که ناظران جوامع اعتراضی 48 ساعته را علیه تغییرات برنامه‌ریزی شده Reddit در مدل کسب‌وکار خود آغاز کردند.

بر اساس وب‌سایتی که شورش را ردیابی می‌کند، بیش از 3200 تابلوی پیام، که به عنوان subreddits شناخته می‌شوند، محدود یا خصوصی باقی مانده‌اند که از نزدیک به 9000 در هفته گذشته کاهش یافته است. برخی دیگر با مم هایی که استیو هافمن، مدیر اجرایی Reddit را به سخره می گرفتند، پر شد، زیرا خشم به دلیل تغییرات در مدل کسب و کار شرکت همچنان در سایت حباب می کرد.

ناظران برخی از جوامعی که بازگشایی شدند گفتند که پس از تهدید Reddit به جایگزینی آنها این کار را انجام داده اند.

مدیران انجمن علاقه مندان به اپل r/Apple در پیامی نوشتند: «ما بهترین ها را برای این جامعه می خواهیم و چاره ای نداریم جز اینکه دوباره آن را باز کنیم – یا آن را برای ما باز کنیم.» هافمن استعفا داد

سایر انجمن‌ها دوباره باز شدند، اما تصمیم گرفتند که فقط گیف‌ها، میم‌ها و تصاویر میزبان «هفته گذشته امشب با جان اولیور» را بگذارند.

به عنوان مثال، ناظران r/pics که 30 میلیون عضو دارد، در یک نظرسنجی در مورد “بازگشت به عملیات عادی” یا “فقط اجازه دادن به تصاویری از جان الیور که سکسی به نظر می رسد اجازه دهند.” گزینه اولیور با 37331 رای در مقابل 2329 رای برای “بازگشت به حالت عادی” قاطعانه برنده شد. بسیاری از میم‌هایی که جامعه را هجوم آورده بودند، آقای را مورد تمسخر قرار دادند. هافمن

آقای. الیور تشویق شد شورش، پست کردن عکس‌های خود با لباس‌های مختلف – پیژامه صورتی با طرح پاندا، کلاه جادوگر با شنل بنفش – در توییتر همراه با پیام «ردیت عزیز، کار عالی. توجه: r/pics – در آن باشید…”

واکنش شدید هفته گذشته به دلیل تغییراتی که Reddit در ماه آوریل اعلام کرد، هنگامی که اعلام کرد شروع به دریافت هزینه از برخی شرکت های بزرگ برای دسترسی به رابط برنامه نویسی برنامه یا API خود می کند، روی داد، روشی که از طریق آن نهادهای خارجی می توانند حجم وسیع شبکه اجتماعی را دانلود و پردازش کنند. انتخاب الگوهای رفتاری، GIF، ویدیوها و موضوعات گفتگو.

Reddit گفت که دیگر نمی‌خواهد چنین دارایی ارزشمندی را به شرکت‌هایی مانند گوگل، OpenAI و مایکروسافت که از داده‌های آن برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بدهد.

اما برخی از کاربران و توسعه‌دهندگان Reddit گفتند که این طرح قیمت‌گذاری، برنامه‌های شخص ثالث محبوبی مانند Apollo را از بین می‌برد، rif برای Reddit، ReddPlanet و Sync سرگرم‌کننده است که مردم برای مرور و نظر دادن در سایت به آن اعتماد می‌کنند. مدیران گفتند که این تغییرات می‌تواند به برخی از ابزارهایی که برای مدیریت بحث‌های آزاد در سایت استفاده می‌کنند آسیب برساند.

از 12 ژوئن، بسیاری از مدیران ردیت، جوامع خود را به مدت حداقل 48 ساعت “خصوصی” یا غیرقابل دسترسی برای اعضا کردند. برخی از کاربران در استفاده از سایت در آن روز مشکل داشتند. Reddit گفت که “تعداد قابل توجهی از subreddit ها که به خصوصی تغییر می کنند باعث برخی از مشکلات پایداری مورد انتظار شده است.”

یک هفته بعد، بسیاری از جوامع هنوز دست به کار شده بودند.

کریستین سلیگ، توسعه‌دهنده آپولو، یک iOS، گفت: «می‌توانید ببینید که هنوز تعداد زیادی ساب‌ردیت وجود دارند که از نحوه مدیریت کل موضوع و عدم تمایل Reddit به این‌که واقعاً یک اینچ در اینجا ارائه می‌کند، ناامید هستند.» در مصاحبه ای در روز سه شنبه گفت که برنامه به طور گسترده به دلیل طراحی و ویژگی های غنی آن مورد تحسین قرار گرفته است.

آقای. سلیگ گفت که هنوز قصد دارد این برنامه را در 30 ژوئن تعطیل کند، یک روز قبل از اینکه بگوید تحت برنامه قیمت گذاری Reddit هزینه سالانه 20 میلیون دلار را متحمل خواهد شد.

با وجود آشفتگی، آقای هافمن اشاره کرده است که Reddit که در حال آماده شدن برای عرضه اولیه احتمالی در سال جاری است، مسیر خود را تغییر نخواهد داد.

او هفته گذشته به NBC News گفت که Reddit در حال بررسی اجازه دادن به کاربران برای رای دادن به ناظرانی است که اعتراضات را رهبری می‌کنند، و آنها را با “آقایان زمین‌دار” مقایسه می‌کند که اخلاق دموکراتیک سایت را خنثی می‌کنند. روزانه 57 میلیون نفر از این پلتفرم بازدید می کنند.

آقای دکتر “اعتراض و مخالفت مهم است.” هافمن هفته گذشته به آسوشیتدپرس گفت. “مشکل با این یکی این است که چیزی را تغییر نخواهد داد زیرا ما تصمیم تجاری گرفتیم که در مورد آن مذاکره نمی کنیم.”

تیم راثشمیت، سخنگوی ردیت، گفت که با اشاره به “اشراف زمینی”، آقای. هافمن داشت «درباره اینکه کاربران چگونه می‌خواهند انجمن‌هایشان باز شود» صحبت می‌کرد و بسیاری از مدیران و کاربران با این اعتراض مخالف بودند.

او می‌گوید: «در آینده، ما می‌توانیم به دنبال ایجاد راهی برای اعضای انجمن باشیم که در صورت مخالفت با تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود و کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند، به یک مود رأی منفی بدهند. راثشمیت در ایمیلی روز سه شنبه گفت.

او گفت، با این حال، Reddit تهدیدی برای جایگزینی مدیران نیست. آقای “ما اینگونه عمل نمی کنیم.” راثشمیت گفت. «فشار دادن به مردم هدف ما نیست. ما در حال انتقال انتظارات و نحوه کار کردن هستیم.”

آقای. سلیگ گفت که توسعه‌دهندگان و ناظران با دریافت هزینه‌ای از Reddit برای دسترسی به داده‌های آن مخالف نیستند. او گفت که آنها از شرکت خواسته اند تا قبل از اعمال قیمت های جدید، هزینه کمتر و زمان بیشتری را ارائه دهد.

درعوض، رهبران شرکت «خود را جدا کردند و گفتند: «تو مهم نیستی. ما فقط از این کار عبور می کنیم.» سلیگ گفت. “و این جایی است که بسیاری از ناامیدی ها از بین می روند.”

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما