mahyachatbanner

اخبار مختصر 13 فوریه 2023 |

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

آژانس امداد و نجات سازمان ملل: بدبختی ناشی از زلزله در مقایسه با سونامی اقیانوس هند کمرنگ نمی شود

در ترکیه، 6000 ساختمان بلند کارشناسان امداد و نجات سازمان ملل روز دوشنبه گفتند که در فاجعه زلزله هفته گذشته سقوط کرده اند، زیرا احتمال یافتن بازماندگان دیگر کاهش می یابد.

وینستون چانگ از تیم ارزیابی و هماهنگی بلایای سازمان ملل متحد، UNDAC، گفت که 10000 امدادگر در 10 استان جنوبی تحت تاثیر شرایط اضطراری در ترکیه حضور دارند.

“خب، قطعا نیازها بی سابقه است. ما هرگز چنین مقیاسی را ندیده بودیم. آخرین سونامی اقیانوس هند در سال 2004 با 220000 کشته بود. و من فکر می‌کنم این یکی به دلیل چالش‌های متفاوتی که با آن روبرو هستیم، در مقایسه با آن کمرنگ نمی‌شود: زمستان تلخ برای کسی واقعاً چالش بزرگی را به همراه دارد. جاده‌ها، وضعیت امنیتی، همانطور که می‌دانیم، پیچیدگی‌های سوریه، همه این‌ها یک تهدید بزرگ و چالشی بزرگ برای تیم‌های نجات ما هستند.»

از زمان وقوع زمین لرزه 7.7 ریشتری در جنوب ترکیه در 6 فوریه تا روز یکشنبه 12 فوریه، بیش از 4300 کشته در شمال غرب سوریه گزارش شده است.

آژانس هماهنگی کمک های سازمان ملل OCHA گفت که حریم، عفرین و جبل سامان بدترین مناطق در شمال غرب سوریه آسیب دیده اند و 52 کامیون مملو از کمک های پنج آژانس سازمان ملل تاکنون از طریق تنها گذرگاه بین المللی در باب الحوا وارد شده اند. بوقلمون.

نیازهای اولویت دار شامل ماشین آلات سنگین برای حذف بتن ریخته شده و سایر زباله ها، لوازم پزشکی، سرپناه و اقلام غیر غذایی از جمله گرمایش، غذای اضطراری و آب تمیز و کمک های بهداشتی است.

دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل بسته شدن آخرین روزنامه مستقل در کامبوج را محکوم کرد

تعطیلی یکی از آخرین خبرگزاری های مستقل کامبوج توسط فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد محکوم شد.

کمیساریای عالی حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که از لغو مجوز پخش صدای دموکراسی در روز دوشنبه “هیجان زده” است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هون سن، نخست‌وزیر کامبوج، گفته بود که از داستان منتشر شده توسط صدای دموکراسی آسیب دیده است.

در درخواست از دولت کامبوج برای لغو این تصمیم، آقای. تورک گفت که این اقدام “خودسرانه” به نظر می رسد، زیرا پیش از آن فرآیندی کامل و شفاف طبق قانون مطبوعات خود کامبوج انجام نشده است.

شروع ساخت بنای یادبود نسل کشی ایزدی ها: IOM

به عراق، جایی که ساخت یک بنای یادبود به مناسبت نسل کشی اقلیت قومی ایزدی به دست جنگجویان داعش در این هفته آغاز شد.

با کمک آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد (IOM) و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده، یک گورستان و یادبود ماندگار در استان سنجار ساخته می شود.

آژانس مهاجرت سازمان ملل گفت، در آگوست 2014 در آنجا بود که گروه های داعش هزاران ایزدی قومی را “در تلاشی سیستماتیک برای محو آنها از وجود” مورد حمله قرار دادند و کشتند.

بازماندگان این جنایت از این پروژه استقبال کرده اند، از جمله نادیا مراد، برنده جایزه نوبل، سفیر حسن نیت سازمان ملل، که سال ها برای عدالت برای همه مردم ایزدی مبارزه کرده است.

خانم گفت: “غم بخشی از روند درمان است.” مراد، بنیانگذار و رئیس ابتکار نادیا، که این پروژه را در سال 2021 راه اندازی کرد. او افزود: “داشتن مکانی برای عزاداری و یاد خانواده ها، دوستان و همسایگان ما برای بازماندگان، به ویژه کسانی که به سنجار بازگشته اند، حیاتی است. او گفت که این همچنین یک هدف آموزشی را دنبال می کند – یادآوری به جهان از آنچه جامعه ما متحمل شده است، و چگونه باید به تمرکز بر جلوگیری از چنین جنایاتی ادامه دهیم.”

کارشناسان ارشد حقوق بشر می گویند اسرائیل باید در قبال تخریب خانه ها پاسخگو باشد

کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه گفتند که تخریب «سیستماتیک و عمدی» مسکن توسط فلسطینی‌ها و ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باید متوقف شود.

گزارشگر ویژه فرانچسکا آلبانیز گفت که تنها در ماه ژانویه، «گزارش‌ها بر اساس گزارش‌ها، مقامات اسرائیلی 132 ساختمان فلسطینی را در 38 منطقه در کرانه باختری اشغالی تخریب کردند».

این کارشناس حقوق ادامه داد که این شامل 34 ساختمان مسکونی و 15 سازه با بودجه اهدایی است و نشان دهنده افزایش 135 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 است، این کارشناس حقوق ادامه داد و در عین حال “عدم صدور مجوزهای ساختمانی برای فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی” را محکوم کرد.

در مسافر یاتا در جنوب کرانه باختری، کارشناس حقوق تاکید کرد که 1100 فلسطینی “در خطر تخلیه اجباری، جابجایی خودسرانه و تخریب منازل، معیشت، آب و سازه های بهداشتی هستند.”

خانم خانم علی‌رغم مطرح کردن این نگرانی‌ها با مقامات اسرائیلی، هیچ پاسخی دریافت نکرده است. آلبانیز گفت.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما